Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blødd i en uke nå i varierende grad og idag kom det ut en 5 cm lang klump. 
Kan dette være en spontanabort?

Syns det er da rart at den var så lang. Har ikke lyst til å legge ved bilde.

Anonymkode: 87db5...791

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan det selvfølgelig være. Men den eneste måten å finne ut av det på, er via ultralyd. Kontakt legen din og forklar at du blør men er usikker på om det er spontanabort eller ikke, og be om henvisning til sykehuset. (Og om legen ikke vil henvise deg ville jeg tatt UL privat.)

Vanskelig å vite utfra det du beskriver, klumpen kan også være koagulert blod (ikke at det heller nødvendigvis er noe godt tegn). Det hender man mister en tvilling men det andre fosteret slutter å utvikle seg. Og det hender man blør av og på uten at det er noe farlig. Men det er vondt å gå og ikke vite, så jeg ville fått det sjekket ut ❤

Anonymkode: 94b73...65c

Skrevet

Hvis du aborterer kommer det nok mer enn en klump med koagler, etterhvert. 

Anonymkode: c56c0...0ed

Skrevet

Jeg skal på UL på mandag, så regner med at det blir bekreftet da😔

• Hjerte 2
Skrevet

Vel embroet er ikke 5 cm ved uke 7 + 5 i alle fall. Mer 2 cm maks. 

Jeg kan ikke svare deg direkte på om du har spontanabortert eller ikke, men kan dele mine erfaringer fra jeg både har hatt i uke 7 og uke 8.

Rikelig med blod, måtte skifte klær nedentil flere ganger selv med de tykkeste og lengste bind. Blødde rett og slett igjennom. På det verste rant blod nedover lårene mine. Smertemessig helt jævlig. Så vondt at jeg ble kvalm. Smertestillende hjalp ikke noe. Hadde rier, så hadde vondt i mage og rygg som strålte ut til begge lårene. Til slutt ønsket jeg bare å bli kvitt det som var i kroppen min, så smertene kunne stoppe.

Skrevet
tussi84 skrev (13 timer siden):

Jeg kan ikke svare deg direkte på om du har spontanabortert eller ikke, men kan dele mine erfaringer fra jeg både har hatt i uke 7 og uke 8.

Rikelig med blod, måtte skifte klær nedentil flere ganger selv med de tykkeste og lengste bind. Blødde rett og slett igjennom. På det verste rant blod nedover lårene mine. Smertemessig helt jævlig. Så vondt at jeg ble kvalm. Smertestillende hjalp ikke noe. Hadde rier, så hadde vondt i mage og rygg som strålte ut til begge lårene. Til slutt ønsket jeg bare å bli kvitt det som var i kroppen min, så smertene kunne stoppe.

Det høres virkelig ut som jeg hadde det😔, men jeg har ikke blødd så mye, men hadde intense smerter nederst i magen i et par timer. 
Skal på UL i dag og få det bekreftet. 

Skrevet

Hadde nylig en spontanabort i uke 7. var ca 1 uke med mensen lignende blødning. Ingen smerter. Tipper det er det som skjer hos deg. Jeg gikk til lege og målte HCG med et par dagers mellomrom for å få det bekreftet. 

Anonymkode: cf3e6...df8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 12.23):

Jeg har blødd i en uke nå i varierende grad og idag kom det ut en 5 cm lang klump. 
Kan dette være en spontanabort?

Syns det er da rart at den var så lang. Har ikke lyst til å legge ved bilde.

Da har jeg vært på UL og det var en SA😢

• Hjerte 7
Skrevet
Beskymret skrev (33 minutter siden):

Da har jeg vært på UL og det var en SA😢

Føler med deg, hadde en MA i forrige uke💕

Anonymkode: 93f92...402

• Hjerte 3
Skrevet
tussi84 skrev (23 timer siden):

Har fått svar på UL idag og det ble dessverre bekreftet SA😢

Det var jo det vi trodde, men hadde jo et lite håp. Nå venter jeg bare på at kroppen min skal gå tilbake til seg selv igjen og der jeg ikke blir påminnet på det som har skjedd. Hvor lenge varte blødninger og ubehag for deg🤗

• Hjerte 2
Skrevet
Beskymret skrev (2 minutter siden):

Har fått svar på UL idag og det ble dessverre bekreftet SA😢

Det var jo det vi trodde, men hadde jo et lite håp. Nå venter jeg bare på at kroppen min skal gå tilbake til seg selv igjen og der jeg ikke blir påminnet på det som har skjedd. Hvor lenge varte blødninger og ubehag for deg🤗

Uff det er vondt for dere. Kondolerer så mye med tapet. 

Hos meg tok det 2 - 3 uker før blødning stoppet  helt etter hver gang, men siste uka var mer brunt/spotting.

Når det gjelder fysiske smerter så forsvant de når embryo og det som følger med var ute. Det psykiske tok derimot en stund. Dessverre vil du bli påminnet om det en stund, og i alle fall neste gang du blir gravid. Du vil bære en redsel med deg om at det samme kan skje igjen.

Men du, ikke gi opp. Jeg har vært gravid 6 ganger, og mistet 4. Fødte på 5 forsøk. Er gravid igjen nå, I 6 uke så vet ikke hvordan det går enda... 

Uansett hvis du trenger å snakke med noen, ta gjerne kontakt på pm.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...