Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 (endret) . Endret 30. september 2023 av Ms. Raggsokk
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #2 Skrevet 30. september 2023 Man har ikke vanlig menstruajson når man bruker hormonelle prevensjonsmidler. Man kan ha ulike typer blødninger, men det er ikke «menstruasjon» i medisinsk betydning. Hvorfor en mensen viktig for deg? Anonymkode: 5d574...911
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 Ms. Raggsokk skrev (4 minutter siden): Har brukt cerazette (vinelle) et års tid. Har prøvd andre prevensjonsmidler som ikke har funket for meg. For noen mnd siden hoppet kroppen over en menstruasjon og de andre gangene har det vært lite blod. Nå har jeg mensen, men blør jo nesten ikke. Tror kanskje den er over nå også, etter et par dager bare. Har snakket med lege og hun sa man kan miste mensen (nevnte ikke lite blod for da var det ikke slik). Tok også livmorhalsprøve/celleprøve og alt var fint der. Har ingen symptomer på noe heller. Noen som har opplevd dette? Som mange andre elsker jeg ikke å ha mensen, men siden jeg aldri vil ha barn så er mensen viktig for meg. Helt normalt. Mange mister mensen helt på Cerazette, men noen blør mindre, noen blør mer og noen blør som før. Det er også helt vanlig å miste mensen men av og til ha små gjennombruddsblødninger. Når man går på hormonprevensjon forblir ofte livmorslimhinnen tynn, og da har man ikke så mye å blø ut. Og siden Cerazette inneholder kun progesteron regulerer den syklus dårligere enn kombinasjonspiller/p-piller, og man får lettere ulike blødningeforstyrrelser. Anonymkode: 66f41...334
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. september 2023 #4 Skrevet 30. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Man har ikke vanlig menstruajson når man bruker hormonelle prevensjonsmidler. Man kan ha ulike typer blødninger, men det er ikke «menstruasjon» i medisinsk betydning. Hvorfor en mensen viktig for deg? Anonymkode: 5d574...911 . Endret 30. september 2023 av Ms. Raggsokk
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 Ms. Raggsokk skrev (10 minutter siden): Vil ikke ha barn og mensen er en indikator på at man ikke er gravid. Vet man kan være gravid og ha en slags mensen, men føler meg tryggere når jeg har mensen. Hvis du kjøper deg en pakke med 10 billige strimmeltester så holder det da nesten et år hvis du tar en test pr mnd. Så trenger du ikke tenke så mye på menstruasjonen. Anonymkode: 0ded8...088
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis du kjøper deg en pakke med 10 billige strimmeltester så holder det da nesten et år hvis du tar en test pr mnd. Så trenger du ikke tenke så mye på menstruasjonen. Anonymkode: 0ded8...088 . Endret 30. september 2023 av Ms. Raggsokk
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 Normalt Anonymkode: f5092...30d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 Blødninger mens man bruker hormonell prevensjon er IKKE et bevis på at man ikke er gravid. Det er IKKE en vanlig menstruasjon uansett. Noen har småblødninger mens man er gravid også, og det kan ikke nødvendigvis skilles fra blødninger man har med bruk av p-pille/ minipille. Anonymkode: 5d574...911
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 Du kan godt bli gravid på minipillen og fortsatt ha blødninger. Det har ingenting med gravid eller ikke å gjøre. Anonymkode: 5d574...911
Perelandra Skrevet 30. september 2023 #10 Skrevet 30. september 2023 Tråden stenges da trådstarter har valgt å fjerne tittelen og hovedinnlegget. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg