Gå til innhold

Er brus et must når en inviterer til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 11.29):

Vi drikker vann til måltider. Jeg er opptatt av å lære barna mine gode vaner, og at vi helst drikker brus kun til bursdag og fest.

Er jeg kjip om jeg kun serverer vann + saft for de som vil ha når jeg inviterer daglige brusdrikkere på middag?

Burde jeg kjøpe inn brus til de? 

Anonymkode: fb867...b7a

Absolutt ikke. Du inviterer på hverdags-middag, da er hverdags-servering helt naturlig. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men da snakker du om barn? Voksne drikker jo ikke brus til maten. Det har jeg aldri verken fått eller servert. Håper det er veldig uvanlig.

Anonymkode: b5a76...60c

Håpr du ikke faller ned fra din høye hest, det er nemlig veldig vanlig!

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Middagsgjester her i hus betyr vann eller farris, kanskje saft hvis jeg har det. Og vet jeg at noen er glad i brus kjøper jeg det. Men her får absolutt ingen noensinne alkoholholdig drikke til noen måltider.

Anonymkode: a5b8c...8cc

Skrevet

Jeg tilpasser meg gjestene om det er planlagt besøk. Noen liker brus, da har jeg det. Noen tar gjerne et glass vin, da deler vi ei flaske vin til maten. Andre holder seg unna sukker, da er det f.eks. vann med sitron og isbiter og farris. 

Er det spontant, tar vi det som er i huset. Som regel bare vann og kullsyrevann, eventuelt eplemost. Har vi brus stående, settes det også frem.

Når man får besøk, gjør man sitt beste for at gjestene skal hygge seg med mat og drikke.

Anonymkode: 32147...4ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 16.51):

Men da snakker du om barn? Voksne drikker jo ikke brus til maten. Det har jeg aldri verken fått eller servert. Håper det er veldig uvanlig.

Anonymkode: b5a76...60c

Selvsagt drikker voksne brus til måltider. Lever du under en stein? 

Anonymkode: fdb5c...a68

• Liker 2
Skrevet

Familiemiddag med gjester til hverdags - vann til alle

Familiemiddag med gjester fredag/lørdag - saft/brus/eplemost til barna, vin/øl til de voksne

Middag med bare voksne gjester - vin/øl, avhengig av type mat og gjestenes preferanser

Jeg er ikke noe glad i brus selv, og synes ikke det passer til mat, men er ikke så prinsippfast at jeg ikke kan servere det til helgemiddag med gjester. Dog kommer jeg ikke på noen voksne blant dem vi inviterer som ville foretrekke brus foran vin eller øl. ;) Men jeg er enig i at brus til hverdags er en uting, og ikke noe jeg ønsker å venne mine barn til, så er du invitert på middag tirsdag kl. 17 serveres det vann. 

Anonymkode: 24b86...54f

Skrevet

Nei. Vann er mye sunnere.

Skrevet

Det er virkelig bare på kg man kan finne utsagn som at "til fin middag er det selvsagt brus." 😆

Anonymkode: be6f6...b3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 11.29):

Vi drikker vann til måltider. Jeg er opptatt av å lære barna mine gode vaner, og at vi helst drikker brus kun til bursdag og fest.

Er jeg kjip om jeg kun serverer vann + saft for de som vil ha når jeg inviterer daglige brusdrikkere på middag?

Burde jeg kjøpe inn brus til de? 

Anonymkode: fb867...b7a

Spørs jo på typer middager? Er det for venner av barna dine? Eller er det voksne venner/familie?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 10.40):

Det er virkelig bare på kg man kan finne utsagn som at "til fin middag er det selvsagt brus." 😆

Det er virkelig bare på KG man finner folk som er så ufattelig dumme at de ikke kan se for seg at det finnes voksne som, utrolig nok, liker annen drikke enn en selv gjør. 

Anonymkode: aacc8...cc2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er virkelig bare på KG man finner folk som er så ufattelig dumme at de ikke kan se for seg at det finnes voksne som, utrolig nok, liker annen drikke enn en selv gjør. 

Anonymkode: aacc8...cc2

Jeg liker brus godt, jeg. Hvordan er det relevant for at utsagnet jeg siterte er komisk for de fleste som ikke mener at fin middag er Toro lasagne med kinakål og thousand island til?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg inviterer ikke på middag med vann og saft som alternativ, nei. Bruker vin, farris og mozell uten sukker. Folk bruker å være fornøyd. Vann er stusselig når det er middagsselskap.

Anonymkode: 49f3f...088

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg liker brus godt, jeg. Hvordan er det relevant for at utsagnet jeg siterte er komisk for de fleste som ikke mener at fin middag er Toro lasagne med kinakål og thousand island til?

Jeg elsker en kald cola til fine middager om jeg kjører. Om jeg ikke kjører tar jeg gjerne vin istedenfor, men ser absolutt ikke problemet med å drikke brus til fine måltider. Og jeg mener ikke at fin middag er Toro lasagne med kinakål til. 

Anonymkode: fdb5c...a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...