Gå til innhold

Er brus et must når en inviterer til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om både voksne og barn som er vant til å drikke brus daglig. Jeg mener det er unødvendig å gi barna slike dårlige vaner, og jeg var ikke tenkt å kjøpe inn brus. Men så begynte jeg å lure på im jeg da er en dårlig vertinne som ikke tar hensyn til hva gjestene foretrekker. Det er bare snakk om en middag, på en vanlig fredag.

Ts

Anonymkode: fb867...b7a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man inviterer jo for å varte opp, ellers inviterer man jo ikke.

Jeg tilbyr alltid enten vin, brus (sukkerfri), saft, cider/øl/alkoholfri, farris eller vann.

Er jo som å servere mat uten saus

Anonymkode: 73a94...c78

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er snakk om både voksne og barn som er vant til å drikke brus daglig. Jeg mener det er unødvendig å gi barna slike dårlige vaner, og jeg var ikke tenkt å kjøpe inn brus. Men så begynte jeg å lure på im jeg da er en dårlig vertinne som ikke tar hensyn til hva gjestene foretrekker. Det er bare snakk om en middag, på en vanlig fredag.

Ts

Hvis det var et fint middagsbesøk med gjester du ikke inviterer så ofte, og du vet at noen liker brus, ville jeg satt noen bruse på bordet, eller spurt foreldrene hva de synes. Det er ikke du som gir barna dårlige vaner ved å servere brus når du har besøk.

• Liker 10
Skrevet

Hvis jeg visste at gjestene mine var glad i brus og det var vanlig for de så hadde jeg kjøpt inn brus. Men her er ikke det et problem, mitt barn drikker ikke brus, så vidt han drikker saft. 

Har vi besøk i helgene så er det brus, saft og vann på bordet og barna velger oftere vann enn voksne. :P 

• Liker 5
Skrevet

Bris med smak er forresten et veldig godt alternativ som er litt mer stas enn bare springvann. ☺️

Anonymkode: aef8d...0db

Skrevet

Voksen kvinne her, og min eneste last er PepsiMax. Har ingen andre laster i livet, er kun dette jeg MÅ ha til middag. Drikker sjelden kaffe, øl eller vin - det er kun akkurat DEN drikken som gjør en middag til en middag. Kan med nød drikke CocaCola, men den har ikke samme sødme. Så jeg vil gjerne få en heads up dersom det bare serveres vann eller vin eller whatever i en middag, så kan jeg ta med egen drikke. Det har aldri skjedd, da, folk flest pleier å tilby en eller annen form for cola når de holder en middag.

Kan legge til at jeg ikke bor i en trailer park selv om det høres slik ut😂

Anonymkode: 2534f...f72

• Liker 17
Skrevet

Helt innafor med vann for meg til hverdags, tar gjerne noe til helg, men må ikke være brus, men gjerne alkoholfritt. Men selv da hadde jeg ikke vært plaget med bare vann heller:p

Anonymkode: 83870...683

Skrevet

Jeg drikker kun vann, men har jeg middagsgjester kjøper jeg inn brus til de.

Anonymkode: ca7f0...532

• Liker 3
Skrevet

Syns det er naturlig å servere brus hvis det er helg. 

Virker veldig hverdags med kun vann. Kan servere farris med smak. 

Du kan jo lære barna til at de får kun 1glass brus.

Anonymkode: b066b...3ae

• Liker 5
Skrevet

Det er rart å bare ha vann, men verken brus eller saft er noe jeg ville tenkt på som naturlige drikkealternativer til en middag med voksne.

Vin som matcher maten og et alkoholfritt alternativ i samme stil?

Anonymkode: be6f6...b3e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts

Fredag=vin til middag.

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker brus til maten, men forventer ikke å få det. Er det vannmugge på bordet drikker jeg vann. Pleier å spise en gang i blant hos familie der jeg tar med meg egen brus. Men, det er fordi de er brusdrikkere selv, men bare pleier å ha sukkerholdig brus i huset.

Anonymkode: 9c9fc...c1b

Skrevet

Jeg drikke brus til absolutt alt. Å bli servert vann til middag kommer jeg aldri til å tilby mine gjester.

Jeg drikker ikke vin, jeg liker ikke smaken på vin. Så om jeg er bedt i selskap så har jeg faktisk kjøpt med meg brus 2-3 ganger fordi vertskapet serverer øl/vin eller vann. Jeg synes det er merkelig at øl og vin er greit, men ikke brus.

Jeg har alltid brus i hus og det finnes ikke bedre drikke enn iskald cola.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Oppdragelse av voksne og barn er det siste jeg tenker på når jeg skal ha gjester. Bruker alltid å kjøpe inn glassflasker med cola når en i familien kommer, fordi jeg vet at det er det beste han vet. Utrolig stusselig å komme på middag til noen som kun serverer vann fordi de er småirritert over at gjestene drikker brus liksom😅 Også synes jeg også det er merkelig at enkelte synes brus er en uting, men vin -ja det er en selvfølge til middag🤭

Anonymkode: 26449...60f

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Venner på middag = brus og vin til de som vil ha det

Anonymkode: 3fb01...c2c

• Liker 6
Skrevet

Eneste gang det kjøpes inn brus her er hvis det kommer barn og det er en spesiell anledning, som at jeg ber bror, kone og nevøer på jule- eller påskemiddag. Da drikker de voksne vin og vann, barna brus. Hverdagsmiddag = isvann og saft. Venne- eller venninnekvelder er det vin og vann, evt øl om det kommer noen som bare drikker det. Kjenner ingen avholdsfolk, tror jeg, men jeg hadde nok kjøpt noe mer spennende enn brus til en god helgemiddag, for eksempel alkoholfri cider på polet. Til en enkel lunsj serverer jeg iste eller eplemost samt vann. 

Jeg liker ikke kullsyredrikker selv, så jeg kommer rett og slett ikke på å kjøpe farris o.l. Det er ganske sjelden venner serverer det også, når jeg tenker meg om.

Anonymkode: 1cb8b...b4a

Skrevet

Får jeg besøk av noen som liker brus, serverer jeg selvfølgelig det til de. 

Viktig for meg å tilby mine gjester den type drikke de liker, da viser jeg omtanke.

• Liker 6
Skrevet

Middag en fredag med en familie der voksne og barn er vant til å drikke brus til middag hadde jeg nok kjøpt inn hvis jeg hadde kommet på det. Mat til overnattende gjester blir stort sett servert med vin, men småbarnsmiddager med «lokale» gjester pleier være alkoholfrie , både pga manglende matro og fordi de må kjøre bil. For mye styr med taxi med flere barneseter og hjemme før kl 18.30. Pleier å servere drikke basert på gjestene sine vaner. Vi drikker stort sett vann(eller vin til voksne av og til) til maten når vi er bare oss, så tilpasser oss gjestene

Anonymkode: c45a2...42e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er over 30, men liker ikke bris. Takler helt seriøst ikke vann med kullsyre, brekker meg av det. Kan til nød ta et glass med søt vin, men kjøper aldri alkohol selv. Synes ikke det er noe godt. Heldigvis er mannen min lik. Så her drikker vi pepsi max i helgene 😊 Vi er ellers helt oppegående. 

Anonymkode: 7edeb...33e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...