Gå til innhold

Er brus et must når en inviterer til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drikker vann til måltider. Jeg er opptatt av å lære barna mine gode vaner, og at vi helst drikker brus kun til bursdag og fest.

Er jeg kjip om jeg kun serverer vann + saft for de som vil ha når jeg inviterer daglige brusdrikkere på middag?

Burde jeg kjøpe inn brus til de? 

Anonymkode: fb867...b7a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det trenger du ikke.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei selvsagt ikke. Vi har ikke noe annet enn vann i hus til vanlig, evnt melk. Kjøper ikke brus for gjester til hverdags nei. 

Anonymkode: aef8d...0db

• Liker 9
Skrevet

Dette har jeg i grunnen aldri tenkt over.. Hvis vi har middagsgjester på en hverdag, har vi vann/saft på bordet. Er det helg blir det gjerne brus.

Anonymkode: 0d57d...6f1

• Liker 3
Skrevet

Nei, det trenger du ikke. Når vi har middagsgjester i helger, setter vi fram vann, vin, Bris og Frus. Men det er jo etter eget valg. Har aldri brus på middagsbordet. Er det vanlig å ha det da?

Anonymkode: 62993...a57

• Liker 1
Skrevet

Du kan kjøpe inn kullsyreholdig vann som f eks farris? Hvis det er snakk om middagsselskap på kveldene, hvor dere inviterer voksne venner, så er vann rimelig kjipt til en god middag.

Anonymkode: 6fabd...1f4

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva slags middag? Har jeg voksne middagsgjester serveres det vin. Og da får tilstedeværende barn brus om de ønsker det.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har ikke brus i huset (bortsett fra litt Tonic til en GT en sjelden gang).

Hva med Farris til gjstene . .?

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Har jeg middagsgjester serverer jeg litt vin. Da får barna saft eller brus. 

Skrevet

Å bare servere vann når man inviterer til middag synes jeg høres simpelt ut.

Anonymkode: dbe2d...61d

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet

Hvis det kommer barn kn jeg godt finne på å handle inn noe brus og tilby det.

Anonymkode: 4bd30...b3c

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er det ikke. Har alltid vann, vin og en god eplemost liggende. Alternativt så hender det at jeg lager noe iste, vann med noe frukt eller annet i. 

Eneste gangen jeg kan huske at jeg har brus ved et middagsbord er når jeg serverer til barn ved juletider. Da hender det at jeg serverer julebrus til dem. 

Mine voksne gjester drikker ikke brus. 

• Liker 3
Skrevet

Det kommer da helt ann på hva du serverer...

vin til reker.  øl til grillmat. brus til pølser i barnemiddag,

Anonymkode: 5d3d0...cb4

• Liker 3
Skrevet

Jeg drikker brus eller vann, aldri farris eller vin ol. For min del er vann helt greit men hvis man serverer vin så kan man godt servere brus også. Det kommer i grunn helt an på anledning og hva man ellers serverer av drikke.

Anonymkode: af339...2cf

• Liker 5
Skrevet

Fredag og lørdag må det være brus, de andre dagene er vann/saft ok.

Anonymkode: 4487a...1a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi drikker vann til måltider. Jeg er opptatt av å lære barna mine gode vaner, og at vi helst drikker brus kun til bursdag og fest.

Er jeg kjip om jeg kun serverer vann + saft for de som vil ha når jeg inviterer daglige brusdrikkere på middag?

Burde jeg kjøpe inn brus til de? 

Anonymkode: fb867...b7a

Altså, saft til voksne folk? 

Tilby i det minste limonade, juice eller cider.

Anonymkode: 48867...af1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, har aldri brus drikker det ikke selv. Gjester får saft eller vann til maten.

Anonymkode: a952d...dfe

• Liker 2
Skrevet

Heh, jeg ber ofte om vann når det er brus tilgjengelig. Brus er noe forbanna dritt. Alt for mye sukker. Vil du virkelig gjestene dine så vondt? Forstår du ikke alvoret? Der finnes så mye annet godt å drikke. Synes brus er blitt et skikkelig 80 tall fenomen.  

• Liker 4
Skrevet

Veldig sjelden jeg setter frem brus på bordet. Men kjøper inn litt farris.

Har og gjerne en mugge på bordet med isvann (fra kjøleskapet) og kanskje noen urter, bær i.

• Liker 3
Skrevet (endret)
ThereGoesBob skrev (På 30.9.2023 den 11.56):

Alt for mye sukker. Vil du virkelig gjestene dine så vondt? Forstår du ikke alvoret? Der finnes så mye annet godt å drikke. Synes brus er blitt et skikkelig 80 tall fenomen.  

Gjestene kan jo da velge hva de vil ha. Noen er vant med å drikke brus. Vil jo at alle skal hygge seg.

Men er nå egentlig enig med deg i at brus er en dårlig  trikke på mange måter

Endret av exictence
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...