AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Vet noen om det finnes lavterskeltilbud hvor noen kan komme dit du bor (offentlig på egenandel) i Oslo? Vurderer DPS som har ambulerende tjeneste, men der er kapasiteten så presset at jeg ønsker vente litt med å bruke opp «kvoten min». Årsaken er at jeg er uttalt fysisk syk og klarer ikke ta psyktimer på video/oppmøte. Har ikke økonomi til å betale privat. Anonymkode: ffb36...76e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #2 Skrevet 30. september 2023 Vet at kommuner har det. Men er nok ikke barebare å komme innunder. Da jeg jobbet under rus og psykiatri var det ganske tungt psykriatri vi så. De som hadde liten eller ingen boevne. først og fremst. Anonymkode: 57092...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 Man kan bruke DPS sine akutt-tjenester selv om man ikke går der fast, tror jeg Anonymkode: 0484e...396
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #4 Skrevet 30. september 2023 På mitt DPS (og nabokommunene) må man ha henvisning til ambulant akutteam for å bruke deres tjenester. Har dessverre aldri hørt om none tjenester som kommer hjem til folk, heller ikke da jeg var under ulike dps i Oslo. Tror du må ringe legevakt og komme deg dit, evt få ambulanse om det er akutt og du ikke kan komme deg dit selv eller få noen til å kjøre deg. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 0f9bf...737
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): På mitt DPS (og nabokommunene) må man ha henvisning til ambulant akutteam for å bruke deres tjenester. Har dessverre aldri hørt om none tjenester som kommer hjem til folk, heller ikke da jeg var under ulike dps i Oslo. Tror du må ringe legevakt og komme deg dit, evt få ambulanse om det er akutt og du ikke kan komme deg dit selv eller få noen til å kjøre deg. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 0f9bf...737 Hver kommune har også ett ambulerende team for rus ogn. psykriatti. Dette søker man på gjennom kommunen. Anonymkode: 57092...2c1 1
Nalia Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 I Oslo finnes det psykisk legevakt i sentrum, i samme bygg som legevakten er. Man kommer inn og blir vurdert der og da.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 Niks. Ikke lavterskel. Anonymkode: 80a3c...cf6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 Psykiatrisk sykepleier og vernepleier. De har egne team. Det er gjennom kommunen. Gratis. De kommer på hjemmebesøk, men de kan også bli med deg og gå tur. De bistår bl.a. med motivering og det å lage seg rutiner for hverdagen. Først og fremst er de en støtte, og en som lytter til deg og som ser deg. Anonymkode: 0f3a0...703 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 vet du, jeg foreslår at du ringer en kommunepsykolog i bydelen og spør. For du har jo krav på tjenester akkurat som andre. Og kanskje kommer noen hjem til deg, siden du ikke kan komme til dem. Slik gjør man i mindre kommuner, ihvertfall. Anonymkode: 51e63...f9b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 Ja, det er ambulant team/ lavterskeltilbud i bydelene i Oslo. Tror du kan søke via helsenorge , hvis ikke er det et skjema. Nå er jo ikke dette psykologer/ psykiatere. Det er mest gå tur og prate og eventuelt praktisk hjelp. Ikke egenandel. De kan komme hjem til deg. Vil nok prøve og få deg med ut på tur, men kan også prate hjemme og hjelpe deg og feks rydde . Kan sette lister med mål. Iførste omgang tror jeg det kommer 2 stk hjem til deg og vurderer og setter mål, så får du en « psykiatrisk sykepleier «. Anonymkode: e9ff6...706
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå