Gå til innhold

Samboer mener vi skal bytte på å sove ut enda han er arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ham er arbeidsledig. Men søker litt jobber her og der ..

Jeg jobber 100 prosent turnus. Han leverer i barnehage og har frem til kl 15 for seg selv, da henter han og vi handler og lager middag

Samboer mener vi skal bytte på å sove ut hver sin dag i helgen. Men jeg forstår ikke helt, hvorfor skal vi egentlig det? Han kan jo sove når som helst på dagen og har stort sett fritid 30 timer i uken.

Hva mener dere? 

Anonymkode: cf9c8...8d8

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. De samme argumentene kunne man jo ha brukt overfor mødre som er hjemmeværende eller arbeidsledige, men da hadde det vel blitt ramaskrik.

Anonymkode: 124ef...e30

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Så pga ikke jobb, må han opp med ungen hver dag - hverdag som helg kl 0600? Og du da? 

Anonymkode: 5509a...a8c

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ham er arbeidsledig. Men søker litt jobber her og der ..

Jeg jobber 100 prosent turnus. Han leverer i barnehage og har frem til kl 15 for seg selv, da henter han og vi handler og lager middag

Samboer mener vi skal bytte på å sove ut hver sin dag i helgen. Men jeg forstår ikke helt, hvorfor skal vi egentlig det? Han kan jo sove når som helst på dagen og har stort sett fritid 30 timer i uken.

Hva mener dere? 

Jeg syns det skal byttes på. Han sover vel ikke på dagen? 

Anonymkode: 8e368...5cf

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis han vil bytte på å sove lengre, burde dere stille likt feks at han finner seg en jobb. Da er jeg enig i at dere kan bytte på å sove ut. 

Anonymkode: e7744...7e3

• Liker 6
Skrevet

Han leverer i bhg hver dag? Selvsagt bør dere bytte på i helgen da

Anonymkode: b4cc3...a10

• Liker 34
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det skal byttes på. Han sover vel ikke på dagen? 

Anonymkode: 8e368...5cf

Jo sover ofte på dagen.

Sover, trenger, går fjelltur 

Og ja jeg lager ikke noe drama, han sover nå. Men ønsker bare å høre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis han vil bytte på å sove lengre, burde dere stille likt feks at han finner seg en jobb. Da er jeg enig i at dere kan bytte på å sove ut. 

Anonymkode: e7744...7e3

Ja, for du tenker at han ikke vil ha en jobb? Det kan jo hende. Men da må man også mene at mødre som er hjemmeværende heller ikke skal sove ut i helgene.

Anonymkode: 124ef...e30

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller jeg leverer I bhg og står ofte opp når jeg jobber kveldsvakt, for å få litt mer tid med de før jobb.

Skrevet

Tja, jeg synes det kommer litt an på hvordan dere deler andre ting i hverdagen. Hvis dere bidrar like mye økonomisk til "Familien A/S", eller dere deler alt av husarbeid likt, så burde dere absolutt dele likt det å sove ut i helgene.

Hvis det derimot er mye skjevdeling av økonomi og husarbeid, synes jeg faktisk den som bidrar mest, burde få sove lengst. Du har allerede en heltidsjobb, og det å jobbe i turnus kan være veldig belastende, spesielt når det er kveld/dagvakter. Når jeg jobbet turnus, var det mye mer belastende enn å jobbe bare dagtid 🙂 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt den kampen - siden han står opp og kjører i barnehagen hver morgen får han aldri sove ut, og det er ikke alle som kan/bør sove på dagtid, for da ødelegger de døgnrytmen sin. Derimot hadde jeg krevd at han gjorde alt husarbeid, selvsagt med forbehold om at han ikke faktisk bruker 37,5 timer i uka på å søke jobber, noe det ikke virker som at han gjør. Ferdig middag hver dag og at han tok seg av alt av vask og støvsuging, det hadde jeg forventet. 

Anonymkode: a15a0...623

• Liker 6
Skrevet

Men mannen kan jo sove etter å levert på barnehagen. Ts er på jobb! Selvsagt skal denne arbeidsledige mannen ta barnet på morgen. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Arbeidsledig kvinne = hjemmeværende kone er en fulltidsjobb

Arbeidsledig mann = hjemmeværende mann har 30 timer fritid i uka.

Nå må vi bestemme oss her. Er vel ganske likt for begge kjønn?

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker jeg og

• Nyttig 1
Skrevet

Mest rettferdig at dere har en sovedag hver i helgen. Det å gå å legge seg midt på dagen er ikke like god søvn som å få sove ut på morgenen før han trenger å opp å hoppe. Da har han også muligheten til å få sitte oppe sent en dag i helgen hvis han har lyst til det.

Anonymkode: 138dd...8e0

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, det mest riktige her er at dere får sove ut hver deres dag i helga.

Anonymkode: ec9e0...458

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Tenker jeg og

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke tatt den kampen - siden han står opp og kjører i barnehagen hver morgen får han aldri sove ut, og det er ikke alle som kan/bør sove på dagtid, for da ødelegger de døgnrytmen sin. Derimot hadde jeg krevd at han gjorde alt husarbeid, selvsagt med forbehold om at han ikke faktisk bruker 37,5 timer i uka på å søke jobber, noe det ikke virker som at han gjør. Ferdig middag hver dag og at han tok seg av alt av vask og støvsuging, det hadde jeg forventet. 

Anonymkode: a15a0...623

Jeg leverer de dagene jeg har kveldsvakt for å få mer tid med barna. Ca 2 dager i uken. Men jeg jobber også hver 3 helg da, da har han de selvsagt også.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg jobber også hver 3 helg da, da har han de selvsagt også.

Da er det jo fint at du kan ta dem de helgene du har fri, tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Støtter fyren her faktisk

Anonymkode: 2b3c0...e25

• Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig skal dere bytte på å sove ut i helgen. Det er noe helt annet å kunne sove ut om morgenen enn å ta seg en lur på dagtid. Det er nattesøvnen som er viktig for oss, en lur på dagtid er overhodet ikke det samme. 

Du må vise omsorg overfor din samboer! Jeg hadde personlig blitt rasende dersom min mann hadde sagt at jeg måtte stå opp med barna hver eneste dag fordi jeg var arbeidsledig.

Anonymkode: 91536...41d

• Liker 14
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...