AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Hei vet ikke helt hva jeg skal gjøre da jeg har fått et vedvarende problem jeg ikke blir kvitt. Lurer på om noen har opplevd det samme. Jeg har noen uker nå slitt med magesmerter, eggerap og diare. Dette kommer i bølger og kan hvere helt fint noen dager før det begynner på igjen. Noen som har hvert borti dette? Anonymkode: 0c279...bae
Senior2000 Skrevet 30. september 2023 #2 Skrevet 30. september 2023 Oppkast er også en stor faktor her
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 En el annen mageinfeksjon? Prøv å Google tarminfeksjonen Giardia, syntes beskrivelsen din kan passe. Men uansett ta deg en tur til legen så får du tatt avføringsprøver, mulig du må få medisiner for å få hjelp til å bli kvitt det. Anonymkode: 0265f...060 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #4 Skrevet 30. september 2023 Altså, når det kommer til tarm problematikk er det også relevant hvor hyppig. Hvilken konsistens, farge, om den flyter eller synker. Er det slim, ikke prosessert mat i. Har enn oppkast, hvor sitter smerten, om enn har sure oppstøt. Hvilken allmentilstand enn har, og hvilke sykdommer/tilstander du har fra før av spiller også en rolle. Viktigste er å ta kontakt med lege når det vedvarer, og ta en avføringsprøve i første omgang. De har som regel en del mer kunnskap enn folk flest på kvinneguiden. (Du trenger ikke å svare på de tingene her i forumet, det kan fort føre til at du får en hel haug med mulige diagnoser av andre skribenter. Anbefaler også å være varsom med å lese deg opp på google da mange symptomer er samsvarende for ulike tilstander og sykdommer.) Det trenger ikke å være noe alvorlig, eller noe som krever behandling. Men som nevnt, når det vedvarer bør enn alltid kontakte lege. Bl.a mat, medisiner og utenlandsturer kan gi ulike grunnlag for hva det kan være. Når det gjelder giardia parasitt er dette «ikke vanlig» i Norge og har som regel opphav fra utlandet. Anonymkode: 5e2bf...e64 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 Jeg sliter med diare. tidvis forstoppelse og raping, magesmerter og kvalme. Så langt er konklusjonen for lite magesyre, dysbiose og matintoleranser. Skal prøve aciglumin, og et tilskudd med enzymer. Har slitt mange år nå og har i grunn mistet motet. Spiser mest mulig ren mat, men på reise må jeg ofte velge mellom dårlig mat, en mellombar, eller å gå sulten. Har for dårlig rygg til å dra på kjølebag med sunn kyllingsalat eller annet🫣Snakk om lengee reiser; på kortere spiser jeg wraps av spelt med kylling og salat. Anonymkode: f395b...799 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå