Gå til innhold

Hvilket måltidserstatningspulver er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! På grunn av planlagt kjevekirurgi, så må jeg leve på flytende diett i noen uker. Jeg ser derfor etter måltidserstatningspulver, ikke proteinpulver, for å få i meg næringsstoffene jeg trenger. 

Jeg har regnet meg frem til at hvis jeg blander ut måltidserstatningspulver (rundt 200 kalorier for selve pulveret for de fleste jeg finner) med helmelk i stedet for vann, så vil to sånne shakes  holde for å dekke kaloribehovet for frokost og lunsj. 

Men hvilke måltidserstatningspulver har dere best erfaringer med? I forhold til smak og konsistens? På forhånd takk for hjelpen! 

Anonymkode: a9c27...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Protein.no sjokolade smak. 
nestle hadde også en du fikk på apoteket i pulver format som var god. Men lenge siden jeg så etter den så vet ikke om den er lenger

Endret av Ænema
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei! På grunn av planlagt kjevekirurgi, så må jeg leve på flytende diett i noen uker. Jeg ser derfor etter måltidserstatningspulver, ikke proteinpulver, for å få i meg næringsstoffene jeg trenger. 

Jeg har regnet meg frem til at hvis jeg blander ut måltidserstatningspulver (rundt 200 kalorier for selve pulveret for de fleste jeg finner) med helmelk i stedet for vann, så vil to sånne shakes  holde for å dekke kaloribehovet for frokost og lunsj. 

Men hvilke måltidserstatningspulver har dere best erfaringer med? I forhold til smak og konsistens? På forhånd takk for hjelpen! 

Jeg er veldig fan i måltiderstatnings produktene fra dette merket:  https://lyko.com/no/heey

Jeg blander de også kokosmelk og slenger i blender med banan og frosne bær for å få inn ennå mer næring :) 

Anonymkode: f7ac5...25d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan måltidserstatning (og proteinpulver) blandes i røre og lages pannekake/lapper av?

(slenger meg inn i tråden, ts, håper det er greit heh)

Anonymkode: da27d...116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

kan måltidserstatning (og proteinpulver) blandes i røre og lages pannekake/lapper av?

(slenger meg inn i tråden, ts, håper det er greit heh)

Anonymkode: da27d...116

Det går veldig fint. Jeg lager disse :) 

1 dl havremel
1 scoop måltiderstaningspulver  vanilje 1/2 most banan
1,5 dl soyamelk eller kokosmelk.               1/2 ts bakepulver
litt kardemomme, kanel, salt og evnt. steviadråper

Rør sammen den moste bananen og melken, før du tilsetter alt det tørre. Stek i en panne med litt olje  på medium effekt .

Anonymkode: f7ac5...25d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk Noka sin med sjokolade, og med h-melk tror jeg den blir veldig god☺️

Anonymkode: 9038e...a8f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livea, de er ikke så søte som mange av de andre. Og har litt tynnere konsistens. 

Anonymkode: aac2c...667

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takker for de gode forslagene! Skal gjøre litt research på de og se om jeg kan få bestilt noe som smaker! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Fresubin? Det er ferdig utblandet og en slik dekker et fult måltid.

Anonymkode: 61631...4e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sykehuset som sier du kun kan ha flytende føde så kan du be dem skrive ut resept på næringsdrikker. 

Anonymkode: 43fe1...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...