Gå til innhold

Burde jeg si nei til sex av og til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn som alltid sier ja til sex når jeg er i forhold. Fordi jeg alltid har lyst på kjæresten min. I mitt forrige forhold fikk jeg kritikk for dette. Exen mente at det ikke ble noe spennende når jeg aldri avviste han.

Kjenner jeg blir litt usikker nå som jeg er i et nytt forhold. Er det sånn at kvinner burde avvise mannen sin av og til? Synes dette er vanskelig for jeg har jo lyst. 

Anonymkode: 42ae2...7ce

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ikke hvis du har lyst selv. Mindgames kan lett skape rot og misforståelser.

Anonymkode: 1125f...c08

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvorfor si nei om du har lyst? Min mann sier nesten alltid nei, det får meg til å føle meg som en dritt. Samtidig sier jeg nesten alltid ja, for det er når han spør muligheten er der. Har tatt det opp, han synes det er veldig fint at jeg sier ja når han spør.

Vi har vært sammen i ørten år, spille spill hører fordums tid til.

Anonymkode: e8650...205

• Liker 5
Skrevet

Virker fornuftig at eksen din er nettopp det - en eks. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg har selvfølgelig avvist min mann noen ganger gjennom vårt mer enn 20 år lange forhold, så skal ikke si aldri gjort det, men det er jammen ikke mange ganger. Såvidt jeg vet er vi blant de mer seksuelt aktive langvarige par, så det har absolutt ikke hatt noen negativ effekt for oss. 

Kan være at menn som føler på at kvinnen egentlig har større lyst enn ham føler på slikt. Jeg har vært i forhold med mann som hadde lavere behov for sex enn meg tidligere, og da fikk jeg også en del typer subtil kritikk, som gikk på at jeg var feil. Mer mann enn kvinne i hodet, lite feminin oppførsel (angående sex), nymfoman... ja slikt. Dette er nok en slags passiv aggressiv måte menn angriper deg som kvinne når de selv føler seg litt utilstrekkelig. Menn som har sterk lyst og ikke føler seg truet av at de føler seg litt utilstrekkelig ovenfor kvinnen vil nok helst bare synes det er fantastisk at kvinnen oftest vil ha sex. 

Anonymkode: f7cc3...6ec

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som om vi har samme eks. Samtidig har jeg hørt lignende fra andre gutter underveis.  De vil ha litt motstand.  Det er ikke i min natur. Jeg synes det er følelsesmessig forvirrende å gjøre motsatt av hva jeg føler. Så blir slitsomt i lengden. 

Anonymkode: 649c7...c27

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er sånn som alltid sier ja til sex når jeg er i forhold. Fordi jeg alltid har lyst på kjæresten min. I mitt forrige forhold fikk jeg kritikk for dette. Exen mente at det ikke ble noe spennende når jeg aldri avviste han.

Kjenner jeg blir litt usikker nå som jeg er i et nytt forhold. Er det sånn at kvinner burde avvise mannen sin av og til? Synes dette er vanskelig for jeg har jo lyst. 

Anonymkode: 42ae2...7ce

Nei, exen din er en weirdo.

• Liker 5
Skrevet

Jeg og mannen har ganske ulikt nivå av lyst - jeg har mye mer lyst enn ham - men noe sånt har han aldri sagt tii meg. Han synes ikke det er noe galt i min lyst. Tvert imot så tar han det at jeg alltid vil som et tegn på at jeg virkelig liker og vil ha ham. 

Anonymkode: e8232...931

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Aldri hørt om at man bør avvise av og til selv om du har lyst.

Kanskje han ikke er vant til jenter som har større sexlyst enn han, og at han tror du later som, og at det egentlig er pliktsex for deg?

Jeg tror din nåværende kjæreste liker at du har mye lyst på han. De fleste liker å bli begjært av kjæresten!

Nyt det 😊

Anonymkode: 356d0...bdc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har selvfølgelig avvist min mann noen ganger gjennom vårt mer enn 20 år lange forhold, så skal ikke si aldri gjort det, men det er jammen ikke mange ganger. Såvidt jeg vet er vi blant de mer seksuelt aktive langvarige par, så det har absolutt ikke hatt noen negativ effekt for oss. 

Kan være at menn som føler på at kvinnen egentlig har større lyst enn ham føler på slikt. Jeg har vært i forhold med mann som hadde lavere behov for sex enn meg tidligere, og da fikk jeg også en del typer subtil kritikk, som gikk på at jeg var feil. Mer mann enn kvinne i hodet, lite feminin oppførsel (angående sex), nymfoman... ja slikt. Dette er nok en slags passiv aggressiv måte menn angriper deg som kvinne når de selv føler seg litt utilstrekkelig. Menn som har sterk lyst og ikke føler seg truet av at de føler seg litt utilstrekkelig ovenfor kvinnen vil nok helst bare synes det er fantastisk at kvinnen oftest vil ha sex. 

Anonymkode: f7cc3...6ec

Jeg har opplevd noe lignende. Ble kalt kåtpeis og nymfoman av en eks, pluss en del andre ting . Dette førte til at jeg ikke lot neste partner slikke meg fordi da får jeg som regel orgasme, og jeg ville ikke fremstå for ivrig og kåt. Forholdet varte i 7 år. 

Jeg ser en del av dette kan henge igjen fortsatt der jeg unnskylder meg ovenfor nåværende partner for at jeg får for sterk orgasme, at jeg spontant lager for mye lyd, unnskylder meg når jeg rir han og blir for ivrig når jeg nærmer meg vaginal orgasme og jeg lar meg selv komme.

Anonymkode: 70379...ab1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det at eks'en din faktisk ville bli avvist høres jo bare merkelig ut. Bra at han er en eks. Vær ufattelig takknemlig for at du har god sexlyst. Jeg har hatt pliktsex i over ti år og det er virkelig knusende. Men sex hører hjemme i et ekteskap, så jeg har jo ikke noe valg. 

Anonymkode: 9d846...871

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det at eks'en din faktisk ville bli avvist høres jo bare merkelig ut. Bra at han er en eks. Vær ufattelig takknemlig for at du har god sexlyst. Jeg har hatt pliktsex i over ti år og det er virkelig knusende. Men sex hører hjemme i et ekteskap, så jeg har jo ikke noe valg. 

Alle har et valg.

Anonymkode: e8232...931

Skrevet

Nyt sexlivet og lysten! At din eks hadde lavere sexlyst enn deg, det må han selv stå for. Ulik sexlyst er en ærlig sak, men det er ikke greit å skylde på at du hadde «for mye» lyst for han!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å ha det knusende hører IKKE hjemme i et godt forhold. Hvis mannen din er god ellers, så ønsker han at du skal ha det bra.

Anonymkode: 356d0...bdc

• Liker 1
Skrevet

Hard to get = easy to resist.

Hvorfor skal jeg ha mer lyst på noen nær de viser at de ikke har lyst på meg? Jeg tenner ikke på å føle meg som en overgriper eller at jeg nå overbevise noen til å ligge med meg. 

Ser ingen grunn til å si nei til sex, om du faktisk har lyst på sex.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, du har et valg. Kroppen din eies ikke av mannen selv om dere er gift! (Evt om det er kona di, du kan være lesbisk eller mann for alt jeg vet). 

Anonymkode: ac42e...ae8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

. Jeg har hatt pliktsex i over ti år og det er virkelig knusende. Men sex hører hjemme i et ekteskap, så jeg har jo ikke noe valg. 

Dummeste jeg har lest her inne noen gang 😊

Anonymkode: 3b4e3...58c

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dummeste jeg har lest her inne noen gang 😊

Anonymkode: 3b4e3...58c

Da har du ikke vært her lenge 

Anonymkode: ac42e...ae8

• Liker 3
Skrevet

Mannen min har aldri sett på det som negativt at jeg så og si alltid er med når han tar initiativ til sex eller for at jeg ofte selv tar initiativ. Vil aldri «takke nei» til sex hvis jeg har lyst på sex. Mannen synes likevel at det er "spennende" at jeg er litt «hard to get» innimellom. Det pirrer meg også at han forfører meg litt ekstra. Vi begge blir ekstra kåt av det.

Anonymkode: 037fe...8b3

• Liker 1
Skrevet

Dette tror jeg kommer litt ann på. Det er stor forskjell på hvem man er sammen med. Med kjæresten jeg har nå føler han seg veldig avvist om jeg sier for mye nei, og det blir konfliktfylt. Med hans tidligere partner hadde de et annet forhold hvor hun nok hadde litt å tjene på å få ham til å jage. Han følte seg mindre avvist hvis hun sa nei, enn om jeg gjør det. Jeg tror kanskje han alt kjenner at han jakter på meg, i vår relasjon og at nei derfor er mindre nødvendig. 

Så dette er ganske komplekst. Det handler veldig mye om relasjonen, "maktforholdet" i relasjonen osv. 

Anonymkode: 98956...77e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...