Gå til innhold

Så lite som å gå 50 trappetrinn om dagen, senker risikoen for hjertesykdommer med 20%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så da er det bare å droppe heisen og ta trappene, folkens. Det handler bokstavelig talt om livet ditt. 

https://news.tulane.edu/pr/walking-more-five-flights-stairs-day-can-cut-risk-heart-disease-20-study-says

The research, published in Atherosclerosis, found that climbing more than five flights of stairs daily could reduce the risk of cardiovascular disease by 20%. Atherosclerotic cardiovascular disease (ASCVD), along with coronary artery disease and stroke, are leading causes of death worldwide.

Anonymkode: e40aa...3c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må gå minst 140 trappetrinn for å komme opp til leiligheten i 5 etasje (uten heis).

Først trapper opp til bygården, så trapper inni bygården.

Anonymkode: c11e1...d59

Skrevet

Det er overraskende mange som aldri går i trapper dersom heis er tilgjengelig. Har jobbet samme sted i 5 år, det er 4 etasjer fra utgangen og kantinen, og 5 fra garasjen, og omtrent halvparten av kollegaene mine har jeg aldri sett gå trappen noengang. De tar alltid heis. For meg er det bare helt selvsagt, tenker ikke over det, selvfølgelig går jeg trappen med mindre jeg har en skade. Aldri tenkt på det som trening eller forebygging av noe, det er bare det man gjør om man kan gå. 

Anonymkode: 542e9...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...