Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp gjennomgått en medisinsk abort og har mye følelser som slår meg som bølger. 

Vi begge ønsker barn, men ikke helt enda. Dessuten var ikke graviditeten planlagt og vi brukte prevensjon. Men alikevel så slo testen ut positivt. 

Vi tenkte oss godt om før vi ble enige om at selv om dette er noe vi ønsker oss, så var det ikke den rette tiden akkurat nå. Og jeg står ved det valget enda. Men samtidig får jeg en sorgfølelse over at det er "borte". At graviditeten er over.

Jeg har alltid hatt en irrasjonell frykt for at jeg skal være steril, så jeg kan trøste meg med at kroppen min fungerer som den skal. Og at vi kan begynne å prøve igjen når vi føler at tiden er inne for det.

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere sorgen. Vi henter mye styrke hos hverandre, men kveldene er spesielt tunge.

Noen som har vært igjennom det samme som kan bidra med noen kloke ord eller tanker? 

Anonymkode: 2a323...a8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg har nettopp gjennomgått en medisinsk abort og har mye følelser som slår meg som bølger. 

Vi begge ønsker barn, men ikke helt enda. Dessuten var ikke graviditeten planlagt og vi brukte prevensjon. Men alikevel så slo testen ut positivt. 

Vi tenkte oss godt om før vi ble enige om at selv om dette er noe vi ønsker oss, så var det ikke den rette tiden akkurat nå. Og jeg står ved det valget enda. Men samtidig får jeg en sorgfølelse over at det er "borte". At graviditeten er over.

Jeg har alltid hatt en irrasjonell frykt for at jeg skal være steril, så jeg kan trøste meg med at kroppen min fungerer som den skal. Og at vi kan begynne å prøve igjen når vi føler at tiden er inne for det.

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere sorgen. Vi henter mye styrke hos hverandre, men kveldene er spesielt tunge.

Noen som har vært igjennom det samme som kan bidra med noen kloke ord eller tanker? 

Anonymkode: 2a323...a8d

Det er veldig vanlig at man kan kjenne på sånne følelser etter en abort. Kroppen har vært igjennom mye på kort tid - noe som selvsagt kan påvirke en i ettertid både fysisk og psykisk.  ❤️  for å ikke snakke om hormonelle påkjenninger og endringer på kort tid. 

Har du noen å snakke med dette om? Gjerne skrive ned tanker og følelser? Kommer litt ann på hva som fungerer for deg som person. 

Du kan også snakke med fastlege eller kontakte Amathea for samtaler med dem. 

Skrevet

Nettopp pga av dette bør man tenke seg svært godt om før man tar abort når man har ett barneønske.

Det beste for en er gjerne å bare terminere forholdet man er i å starte en familie med ett annet menneske som ønsker ett nytt barn velkommen: anytime. Forhold tåler sjeldent en abort i det lange løp.

Anonymkode: d5c6c...853

Skrevet

Uff.. det gjør nok vondt en stund :( Jeg tok abort for 3mnd siden, trodde aldri at jeg skulle gjør det. Sliter enda med det! Tenker på det hver dag 💔

Anonymkode: 60506...a58

Skrevet

Tok abort for 1,5 år siden. Jeg hadde det helt likt som deg, mye tanker selv om jeg alltid følte valget var riktig. I dag tenker jeg ikke på det mer, så det kan også gå over, ville bare si det ❤️

Anonymkode: 9ada3...869

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nettopp pga av dette bør man tenke seg svært godt om før man tar abort når man har ett barneønske.

Det beste for en er gjerne å bare terminere forholdet man er i å starte en familie med ett annet menneske som ønsker ett nytt barn velkommen: anytime. Forhold tåler sjeldent en abort i det lange løp.

Forhold tåler skjelden en abort i det lange løp? Hallo! Hva er det for noe å si? Er du helt på vidden eller? 

Anonymkode: c4e58...013

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan ikke helt forstå hvordan i all verden det eneste rådet du greier å prestere er at jeg skal terminere forholdet. 

Vi har det fantastisk sammen. Vi tok dette valget sammen. Om så jeg hadde satt ned foten og sagt at jeg ville beholdt barnet ville han støttet det valget også. Han var tilstede og tok vare på meg gjennom aborten og vi henter styrke hos hverandre.

• Hjerte 1
Skrevet

Har ikke så mange andre råd å komme med enn at du må ta tiden til hjelp. 

Du kan kanskje ta tak i de tingene dine som gjør at det ikke passer nå, og endre på dem så fort som mulig siden du tydeligvis egentlig ønsker seg barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...