Gå til innhold

Den vestlige verden trenger ikke feminisme. Kvinner har det godt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Det er fullstendig sykt 😔

Hvordan lovverket tar for seg overgrep er ugripelig. Til å med overgrep av mindreårige skulle man tro at saken var åpenbar å bedømme, det er grenseløst, det er noe riktig galt med noen av dem som avgjør straff og frikjenner eller gir en straff på et år i fengsel og lignende. Mistenker de har skjelleter i skapet selv, når de er så mistenkelige. Når det til å med er beviser holder det ikke, kjenner jeg bli løpsk til sinns av å tenke på hvor urettferdig og grusomt det er. 

I enkelte saker blir de mindreårige spurt av forsvareren om de fristet overgriperen. Så ja, sykt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Kvinnen bestemmer over sin egen kropp, mannen bestemmer over sin. Det er ingen som har flere rettigheter enn andre. 

Kvinnen  bestemmer at far enten må bli far, eller ikke får lov å bli far. Det er en ganske så solid ekstra rettighet

Nå snakker jeg da ikke om manglende prevensjon som jeg så absolutt også har meninger om 

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aner selvfølgelig ingenting om din situasjon.

Bare en generell betraktning, de som roper høyt om "forbigått" er gjerne de eneste som ikke skjønner hvorfor de ble forbigått. Selvinnsikt er en fin bil.

Anonymkode: 0ca40...58a

Hos oss var det helt klart, og begge klagene førte frem. Jeg ønsket likevel ikke å takke ja til vervet, for gadd ikke å jobbe sammen med mennesker som hadde slike holdninger til kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Kvinnen  bestemmer at far enten må bli far, eller ikke får lov å bli far. Det er en ganske så solid ekstra rettighet

Far kan også bestemme om han blir far eller ikke. Han kan stikke og la være å ha samvær med barnet, og kvinnen har ingenting hun skulle ha sagt. Kan ikke du opprette en eget aborthat-tråd i stedet? Abortmotstanderpropaganda hører ikke hjemme i denne tråden. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte saker blir de mindreårige spurt av forsvareren om de fristet overgriperen. Så ja, sykt. 

Vet ikke hva en skal gjøre når noe sånnt skjer. Det blir så umulig når en voksen person mangler vett til å forstå hvor galt et slikt spørsmål er. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (4 minutter siden):

Det er ikke bare egen kropp. Kvinnen er den eneste som har rett til å bestemme om et allerede eksisterende liv skal få leve eller ei. Det gjør sa vi har et samfunnn der kvinner utvilsomt har flere rettigheter enn menn. Da er det selvsagt absurd å hevde at kvinner har mindre rettigheter enn menn, det er nemlig motsatt

Jo, det er egen kropp. Så lenge en graviditet er såpass krevende og komplikasjonsfull, så må det være kvinnens valg. Så har menn like mange rettigheter i det ungen er ute av magen i forhold til samvær, permisjon osv. 

En mann kan ikke ha rettighet til å legge føringer på kvinnens kropp. Det går mot kvinnens rett til autonomi. 

Anonymkode: bfaec...827

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Vet ikke hva en skal gjøre når noe sånnt skjer. Det blir så umulig når en voksen person mangler vett til å forstå hvor galt et slikt spørsmål er. 

Advokatene får jo betalt, og da har de ofte ingen skrupler. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Far kan også bestemme om han blir far eller ikke. Han kan stikke og la være å ha samvær med barnet, og kvinnen har ingenting hun skulle ha sagt. Kan ikke du opprette en eget aborthat-tråd i stedet? Abortmotstanderpropaganda hører ikke hjemme i denne tråden. 

🙌

Anonymkode: bfaec...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det helt klart, og begge klagene førte frem. Jeg ønsket likevel ikke å takke ja til vervet, for gadd ikke å jobbe sammen med mennesker som hadde slike holdninger til kvinner. 

Høres ut som en Win-Win-situasjon.

Hvordan vet du at det handlet holdninger til kjønn btw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Det er du som åpenbart vil diskutere abort her. Jeg har kun svart på at kvinner har flere rettigheter enn menn, hvis du ikke vil diskutere det er det jo fint. Bare å la være, det vat du som dro det opp noe jeg skrev for flere sider siden. Men dropp det,  ikke noe jeg trenger å diskutere 

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en Win-Win-situasjon.

Hvordan vet du at det handlet holdninger til kjønn btw?

Hvorfor ellers skulle de velge en dårligere kvalifisert mann foran en kvinne, da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens feminister ønsker at damer skal bli som menn. Det er egentlig helt baklengs. Ingenting feminint over det  

Anonymkode: 4974a...b9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (Akkurat nå):

Det er du som åpenbart vil diskutere abort her. Jeg har kun svart på at kvinner har flere rettigheter enn menn, hvis du ikke vil diskutere det er det jo fint. Bare å la være

Vi har ikke det. Vi har rettigheter mht vår egen kropp. Menn har rettigheter mht deres egen kropp. Vi har like rettigheter. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokatene får jo betalt, og da har de ofte ingen skrupler. 

Sannt, fært. Penger fører til mye vondt. Makt og lyst også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens feminister ønsker at damer skal bli som menn. Det er egentlig helt baklengs. Ingenting feminint over det  

Vi skylder ingen å være "feminine", som i deres hode betyr underdanige, svake og uselvstendige. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ellers skulle de velge en dårligere kvalifisert mann foran en kvinne, da? 

Seriøst? Dette er da noe som har vært en realitet i gjennom menneskets historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Seriøst? Dette er da noe som har vært en realitet i gjennom menneskets historie.

Nettopp. Holdninger. Resten av styret var menn, og de ønsket en til mann dit. Logisk og forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Damer ønsker å være segselv, hva som blir sett på som feminint er en mager liten boks. Noen passer der, eller ønsker å passe der, andre vil andre ting. Men folk flest er en fin blanding av mye ulikt, noen stereotyp femenine egenskaper, noen stereotype maskuline. Kvinner har også behov og egenskaper, hva de er varierer som sagt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg vi kan innføre matriarkat. Jeg vil kunne skrive vippeextensions av på skatten.

:himle:

Veldig tydelig at enkelte her inne ikke har peiling på feminisme, historien til det og teoriene rundt det. Selvfølgelig trenger vi feminisme. Jeg har dyp respekt for de som kom før oss og banet veien for at vi skulle ha tilgang på prevensjon, abort, utdanning, skilsmisse og stemmerett. Vi gikk fra å være eiendommen til menn til å være mennesker med full rett over vår egen kropp og skjebne. Av og til tror jeg ikke vi tenker på hvor langt vi har kommet (og hvor viktig bevissthet rundt feminisme er for fremtiden vår.) Se på USA - de lar eldre menn med forkjærlighet for Jesus diktere lovgivningen. Nå er abort (inkludert ekstrauterint svangerskap) ulovlig i flere stater. Kunne det ha vært unngått? Det tror jeg faktisk. Men ingen trykket på alarmknappen før det var for sent. Dette foregår nå, i 2023. Abort ble lovlig i Norge i 1978. Det er ingenting i veien for at det samme kan skje her hvis alle sover bak rattet. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...