Gå til innhold

Den vestlige verden trenger ikke feminisme. Kvinner har det godt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (3 timer siden):

Her skjønner jeg ikke va du vil frem til.

Det er mange feminister (meg blant annet) som mener vi bør innføre kjønnspoeng for mannlige studenter. Det går litt tregt men jeg tror vi kommer ditt til slut 🙂 

Jeg synes ikke dette er så veldig gode eksempler på hvorfor feminisme er problematisk.

Det ER innført kjønnspoeng for menn i flere studier, blant annet sykepleier og barnehagelærer. Men mannlige søkere uteblir for det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er slett ingen selvfølge, det er lovverk, ikke biologi. Om det ikke er realistisk å få seg sex med samtykke, er det det eneste alternativet, og dersom du ikke kan ha sex med kvinner, ikke kan ha et familieliv, er forskjellen på et fritt liv og et i fengsel kun en redusert arbeidsmenge og gratis mat.

Anonymkode: 70dbb...d59

Mange som voldtar har null problemer å plukke med seg en dame fra byen. Mange av dem er også gift, har barn og så videre. Voldtekt handler ikke om sex, men om makt, ydmykelse og sadisme. Menn med normalt utviklede sjelsevner voldtar ikke, om så de må gå hele livet uten sex. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (57 minutter siden):

Nei, det han sier er at feminisme er unødvendig. Og det er det, for feminisme har ingenting med drap og voldtekt å gjøre, for alle er imot drap og voldtekt enten de er feminister eller ikke. 

Så rart at menn blir frikjent igjen og igjen i voldtektssaker til tross for bevis eller tilståelse. Så rart at velstående, respekterte menn står frem med utsagn som at voldtekt er "et lite feiltrinn i en lovende ung manns liv" og at "kvinner sier nei altfor ofte". 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Voldtekt handler ikke om sex, men om makt, ydmykelse og sadisme

Dette er vel egentlig bare en sånn "vedtatt sannhet"

Anonymkode: 0ca40...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (53 minutter siden):

Du undervurdere hvor mye overgrep, vold og drap av kvinner henger sammen med et veldig uheldig syn på oss. Noen har null respekt for kvinner, noen kulturer også er bygd på missbruk. Det er på tide at folk gir seg å forstår at alle mennesker, menn eller kvinner, bare er folk med behov ingen overdrevent kødd om at en må ti stille, gå i skjørt, lage mat, ikke gråte som mann osv osv osv. 

Får virkelig nok av dumskap. Og slemheter. Herlighet til verden.

Dette. Det er bare i voldtektssaker offeret blir grillet om antall tidligere (frivillige!!) partnere, klær, tidspunktet for når hun gikk ute på gata og så videre. Det er ingen som spør et ransoffer hvor ofte han eller hun frivillig donerte penger til andre tidligere. Og ingen mannlige voldtektsofre blir spurt om hvordan de gikk kledd. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Og ingen mannlige voldtektsofre blir spurt om hvordan de gikk kledd. 

Gjerne fordi de ikke blir snakket til i det hele tatt. De blir vel mer ledd av. Just sayin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (42 minutter siden):

Jo, men jeg tror ikke feminisme fører til mindre fiendtlighet mot kvinner, snarere tvert imot. Tror det er mange menn der ute som genuint hater kvinner på grunn av feminisme.

Nei. De hadde hatet kvinner like mye, men da hadde de i tillegg hatt mulighet til å manipulere og mishandle dem, slik de gjør i diverse kulturer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjerne fordi de ikke blir snakket til i det hele tatt. De blir vel mer ledd av. Just sayin

Nå har flere kvinner blitt dømt for voldtekt i Norge i senere år. Jeg mente selvfølgelig i rettssaken og politiavhøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (19 minutter siden):

Det er poenget, utseende er ikke et kompetansekrav akkurat som kjønn, derfor gir det heller ikke mening og kvotere inn for det.
Mange kvinner hadde sittet i styret selv om det ikke hadde blitt kvotering, bare se på USA der flere og flere kvinner kommer i styreposisjon(29% og øker hvert år). De sitter der på grunn av deres kompetanse og dyktighet, ikke fordi det er politisk vedtatt at det skal få "lov" til å inneha posisjonen.  Det undergraver kvinner og gjør dem uten tvil en bjørnetjeneste. 

Jeg har opplevd to ganger å bli valgt bort på grunn av mitt kjønn til slike verv. Gutteklubben grei ville heller ha en dårligere kvalifisert mann med svin på skogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi trenger ikke feminisme som i at "kvinner skal bli som menn". Menn har ikke en syklus med hormoner som påvirker kropp og sinn, de føder ikke barn, de ammer ikke, osv. Som kvinne har jeg ingen behov for å bli daglig leder og bruke all min dyrebare tid på å jobbe. Jeg har behov for å ha rammer i samfunnet som gjør at jeg kan ta vare på mine barn, på min egen helse, å føde uten komplikasjoner og risiko. Slik er det ikke i dag, det er som om noen ser på å amme og være mor som en "svakhet", og glemmer verdien i dette. Eneste verdien som ser ut til å ha betydning er arbeid. Det er helt feil, derfor trenger vi feminisme.

Anonymkode: 2b6b3...c41

Mens flere andre av oss ønsker begge deler - både en lederstilling og et balansert liv. Det er kun mulig hvis menn også tar ansvaret hjemme. I min familie går det helt fint. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Jeg har opplevd to ganger å bli valgt bort på grunn av mitt kjønn til slike verv. Gutteklubben grei ville heller ha en dårligere kvalifisert mann med svin på skogen. 

Alltids greit å ha en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (4 timer siden):

Gjør det det? En mann har ingenting han skulle sagt hvis han ønsker å få lov å bli far til sitt ufødte barn

Kvinner, og menn, diskrimineres mot ift kjønnspoeng på studier

Det er bare to eksempler. Hvis femkjismenog kjønnskampbhandlet om reell likestilling var det fint. Men i praksis gjør det jo ikke det

I forhold til graviditet er det biologisk umulig med likestilling. Det er kun kvinner som kan gå gravid, og de har råderett over egen kropp. 

Anonymkode: bfaec...827

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alltids greit å ha en unnskyldning.

Klagen førte frem, så det var nok ikke unnskyldning. Alt av erfaring, kompetanse og så videre var klart. Avgjørelsen var også svært dårlig begrunnet, og de nektet å gi ytterligere begrunnelse da jeg etterlyste det. Men din rosenrøde verden er vel alt sammen rettferdig til enhver tid? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I forhold til graviditet er det biologisk umulig med likestilling. Det er kun kvinner som kan gå gravid, og de har råderett over egen kropp. 

Det er ikke bare egen kropp. Kvinnen er den eneste som har rett til å bestemme om et allerede eksisterende liv skal få leve eller ei. Det gjør sa vi har et samfunnn der kvinner utvilsomt har flere rettigheter enn menn. Da er det selvsagt absurd å hevde at kvinner har mindre rettigheter enn menn, det er nemlig motsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette. På samme måte kan ikke kvinnen bare si at hun ikke vil føde, det får mannen gjøre. Eller at mannen får amme. Det går ikke an å likestille biologi. Og nei, husarbeid er ikke biologi. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bare egen kropp. Kvinnen er den eneste som har rett til å bestemme om et allerede eksisterende liv skal få leve eller ei. Det gjør sa vi har et samfunnn der kvinner utvilsomt har flere rettigheter enn menn. Da er det selvsagt absurd å hevde at kvinner har mindre rettigheter enn menn, det er nemlig motsatt

Det er fortsatt kvinnen som har fosteret i kroppen. Det vil aldri være i tråd med menneskerettigheter å tvinge noen å gjøre noe med sin egen kropp som vedkommende ikke ønsker å gjøre. Abortforbud vil bare føre til at abortene foregår ulovlig, og flere kvinner stryker med. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Det er fortsatt kvinnen som har fosteret i kroppen. Det vil aldri være i tråd med menneskerettigheter å tvinge noen å gjøre noe med sin egen kropp som vedkommende ikke ønsker å gjøre. Abortforbud vil bare føre til at abortene foregår ulovlig, og flere kvinner stryker med. 

Det du sier endrer ikke det faktum at kvinner har flere rettigheter enn menn. Mens feministene hevder det er motsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Dette. Det er bare i voldtektssaker offeret blir grillet om antall tidligere (frivillige!!) partnere, klær, tidspunktet for når hun gikk ute på gata og så videre. Det er ingen som spør et ransoffer hvor ofte han eller hun frivillig donerte penger til andre tidligere. Og ingen mannlige voldtektsofre blir spurt om hvordan de gikk kledd. 

Det er fullstendig sykt 😔

Hvordan lovverket tar for seg overgrep er ugripelig. Til å med overgrep av mindreårige skulle man tro at saken var åpenbar å bedømme, det er grenseløst, det er noe riktig galt med noen av dem som avgjør straff og frikjenner eller gir en straff på et år i fengsel og lignende. Mistenker de har skjelleter i skapet selv, når de er så mistenkelige. Når det til å med er beviser holder det ikke, kjenner jeg bli løpsk til sinns av å tenke på hvor urettferdig og grusomt det er. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Det du sier endrer ikke det faktum at kvinner har flere rettigheter enn menn. Mens feministene hevder det er motsatt

Kvinnen bestemmer over sin egen kropp, mannen bestemmer over sin. Det er ingen som har flere rettigheter enn andre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Klagen førte frem, så det var nok ikke unnskyldning. Alt av erfaring, kompetanse og så videre var klart. Avgjørelsen var også svært dårlig begrunnet, og de nektet å gi ytterligere begrunnelse da jeg etterlyste det. Men din rosenrøde verden er vel alt sammen rettferdig til enhver tid? 

Aner selvfølgelig ingenting om din situasjon.

Bare en generell betraktning, de som roper høyt om "forbigått" er gjerne de eneste som ikke skjønner hvorfor de ble forbigått. Selvinnsikt er en fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...