Rosalilje84 Skrevet 1. oktober 2023 #201 Del Skrevet 1. oktober 2023 herzeleid skrev (1 minutt siden): Og i de tilfeller der noen blir behandlet dårlig tror jeg vi er enige om at det er noe vi ønsker å komme til livs, men jeg er usikker på hva i mitt innlegg dette egentlig svarer på? Jeg svarer ikke på noe i ditt innlegg, dette var en digresjon, en erfaring. Jeg har vært meddommer i mange år, og holdningene til voldtektsofre har ikke akkurat endret seg i løpet av disse årene. Ingenting skjer med holdningene, og ingen "ønsker å komme dette til livs". Så står russepappaer og forsvarer russesanger om overgrep, høyesterettsadvokater prøver å få oss til å synes synd på voldtektsmenn så lenge de er unge, kjekke og lovende, det stilles fortsatt spørsmål om offerets seksuelle vandel i retten, og så videre. Vi står på stedet hvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 1. oktober 2023 #202 Del Skrevet 1. oktober 2023 Vi menn lever fortsatt med en del små uretter som vi takler uten å måtte ty til sirkus og en politisk bevegelse. Kanskje kvinner burde begynne med samme tankegang. Disse "urettene" er virkelig ikke store in the grand scheme. Når urett rammer deg så burde du heller ta opp kampen på et personlig, individuelt nivå for DEG selv. Ikke bli feminist og starte kaos Som tittelen sier: dere har det godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #203 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 22.53): Trenger vi egentlig feminisme i moderne utviklede vestlige land i dag? Når det er så mange kvinner som lever funksjonelle og lykkelige liv uten behovet for å identifisere seg som feminist og starte et sirkus i gatene, hvorfor trenger vi det da? Spesielt med tanke på at dagens feminisme egentlig er ren misandri. Feminisme har uansett aldri vært om likestilling. Det har altids vært om å fremme kvinners rettigheter og status. Og det var absolutt nødvendig da det startet, helt klart. Men nå i dag, vil jeg ikke si at feminisme er nødvendig lenger Hva er dine meninger? Anonymkode: 0ccf3...8dc hvis noen ikke er likestilt så vil vel første tingen for å få likestilling å heve rettigheter og status? sånn at de komer på lik linje. ting som gjør feminisme viktig i vesten: - voldtekt - menns mentale helse - kvinner blir ikke tatt seriøst i businessverden/vitenskap osv. - lønnsforskjell - domestic labor forskjeller her er veeeeeeeeeeeeeeeldig få, men føler det gir et lite bilde Anonymkode: e715d...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. oktober 2023 #204 Del Skrevet 1. oktober 2023 Inverto skrev (13 minutter siden): Vi menn lever fortsatt med en del små uretter som vi takler uten å måtte ty til sirkus og en politisk bevegelse. Kanskje kvinner burde begynne med samme tankegang. Disse "urettene" er virkelig ikke store in the grand scheme. Når urett rammer deg så burde du heller ta opp kampen på et personlig, individuelt nivå for DEG selv. Ikke bli feminist og starte kaos Som tittelen sier: dere har det godt Jeg tror i alle fall et mannlig motstykke til feminisme vil være lite hensiktsmessig, og i den grad en finner det blant "incels" osv. illustrerer det kanskje nettopp det. Heller enn å danne grupper for å krafse mest mulig til seg selv og sin gruppe tror jeg vi kommer bedre ut av det om en fokuserer på problemet en vil til livs uten å tilslutte seg grupper og ideologier i større omfang enn nødvendig. Det er klart det kan være fristende for "hvite heteroseksuelle menn" å danne egne grupper når "alle andre" har det, men jeg tror som deg ikke det kommer særlig mye godt ut av den slags, og det virker som oppskriften på kjønnskamp og kamp for å krafse til seg mest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 1. oktober 2023 #205 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): hvis noen ikke er likestilt så vil vel første tingen for å få likestilling å heve rettigheter og status? sånn at de komer på lik linje. ting som gjør feminisme viktig i vesten: - voldtekt - menns mentale helse - kvinner blir ikke tatt seriøst i businessverden/vitenskap osv. - lønnsforskjell - domestic labor forskjeller her er veeeeeeeeeeeeeeeldig få, men føler det gir et lite bilde Anonymkode: e715d...fb9 Gender pay gap greia har vel blitt motbevist har det ikke? Litt usikker på hva du mener med menns mentale helse, siden der har menn det mye verre. Og det er som regel menn som begår selvmord https://afsp.org/suicide-statistics/ forferdelig det som kan skje selvsagt, men overhodet ikke nødvendig å joine en perversert bevegelse for dette. Ta opp kampen selv alene. Ikke bli feminist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 1. oktober 2023 #206 Del Skrevet 1. oktober 2023 Inverto skrev (45 minutter siden): Gender pay gap greia har vel blitt motbevist har det ikke? Litt usikker på hva du mener med menns mentale helse, siden der har menn det mye verre. Og det er som regel menn som begår selvmord https://afsp.org/suicide-statistics/ forferdelig det som kan skje selvsagt, men overhodet ikke nødvendig å joine en perversert bevegelse for dette. Ta opp kampen selv alene. Ikke bli feminist Noen av grunnene til at menn begår selvmord, er blant annet at menn går sjeldnere til legen, at "gutta" ser på menn som flyr til lege og psykolog som "sveklinger", og at menn ikke er like flinke som kvinner til å bygge sosiale relasjoner, som da kan hjelpe å overkomme et alvorlig problem. Dette er ikke noe kvinner kan gjøre for menn. Dere må gå til legen oftere, dere å ta vare på deres psykiske helse og normalisere søk for hjelp i deres egne mannlige vennekretser, og dere må bli flinkere til å prioritere vennskap og det sosiale. Vi kan gjerne støtte dere i det, men det er kun DERE som kan ordne opp i dere selv. Jeg forteller ofte mine sønner at de må komme til meg og prate om problemene, at det er OK å feile, at så å si ingenting er livets undergang, at det er helt greit, og veldig sunt å lufte følelsene sine, klage og søke støtte hos familie og venner. Jeg oppfordrer dem også til å fortelle om problemer tidlig, slik at blant annet jeg kan hjelpe. Resultatet er at begge mine sønner er mye mer åpne med meg om ting som kjærlighetsliv, utfordringer på skolen, mobbing osv enn mange av deres jevnaldrende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 1. oktober 2023 #207 Del Skrevet 1. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (5 timer siden): Jeg var bedre kvalifisert på papiret med erfaring og utdannelse, jeg var ikke bedre kvalifisert i praksis for jeg var kvinne. Likestilling er ikke bare et abstrakt ideal man ønsker seg av ideologiske grunner. Likestiling har en praktisk påvirkning på samfunnet. Vi trenger flere mannlige lærere! Likestiling er verktøyet man brukket for å få en bedre skole, likestillingen er ikke hoved målet med denne kvoteringen. Som kvinnelig arbeider på skole kan jeg gjøre så godt jeg kan, men jeg kan ikke være et mannlig forbilde (i det minste ikke et troverdig et). Det kan oppleves uretferdig men samfunnet, skoler og arbeidsplasser må kunne velge ut de kandidatene som er best egnet ut i fra de kriteriene som er relevante (ikke bare ut i fra hva du eller jeg opplever som rettferdig.) Har du noen studier som viser at en balanse i utsende gir viktige utsalg på en arbeidsplass eller fagfelt? Personlighetstrekk er det veldig mange HR ansatte som er bevist på allerede. Jeg tror personlighet har vert det de var mest interessert i på samtlige intervjuer jeg har vert på. Så jeg tviler på at vi trenger å kvotere med lov for å oppnå en balanse i de fleste fagfelt her, det foregår allerede i praksis på veldig mange arbeidsplasser. Flot! Kan ikke du bare ta en telefon til utdanningsdepartementet og forklare de hvordan de gjør dette? Siden de har jobbet med det i 20 år nå, så kunne de sikkert trengt at du forklarte de hvor enkelt det er. Så fortsetter vi med kvotering frem til du har fikset problemet på en bedre måte. Poenget er vel at kvinnene må få en sjanse til å utvikle kompetansen, får styrene mer pres på seg for å finne og utdanne kvinner vil vi som samfunn få flere kvalifiserte kvinnelige kandidater. Disse kvinnelige kandidatene vil gi en positiv samfunnsverdi. Alt handler ikke bare om å gjøre det «rettferdig» for enkeltmenneske, av og til kan vi gjøre ting fordi det gangner samfunnet som helhet. For eksempel var det kjedelig for meg å miste en jobb mulighet, men det bidro til en bedre skole. En bedre skole ganger samfunnet, jeg er en del av samfunnet og av og til er felleskapet viktigere en mitt ønske. Slik jeg forstår det så er du for at arbeidsplasser selv skal kunne velge hvem de skal ansatte, altså da er du imot kvotere kvinner til styreposisjoner? Det er en falitt erklæring og argumentere for at de har prøvd i 20år, det har vært tafatt forsøk som ikke egentlig vil gå inn i problemstillingen. En av de største utfordringene med skolesystem er nettopp feminiseringen, den har ikke gitt plass til hva gutter/menn har behov for. Dette ses blant annet på de faglige prestasjonene til gutter, dette vil også påvirke ønske om jobb innen for feltet. En må restrukturer hele skolesystemet da vil en ha gode muligheter for å få med flere menn. Vesentlig mer praksis, utfordringer og alternative læringsmetoder, det må tillattes at en beveger seg utenfor de arkaiske lære modellen. Lønn er også et moment, men det havner litt tilbake til kost/nytte for samfunnet. Når det gjelder at det at du mistet jobben bidro til bedre skole så tar du noen antagelser, da må det faktum at det er en mann har signifikant mer positiv innflytelse på skolesystemet en at du er bedre lærer. Det er jeg ikke nødvendigvis ening i, forskning virker også uklare på dette. Om det da foreligger en usikkerhet om den faktiske endelige konsekvens så vil det være svært uetisk og kvotere inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå