AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 Trenger vi egentlig feminisme i moderne utviklede vestlige land i dag? Når det er så mange kvinner som lever funksjonelle og lykkelige liv uten behovet for å identifisere seg som feminist og starte et sirkus i gatene, hvorfor trenger vi det da? Spesielt med tanke på at dagens feminisme egentlig er ren misandri. Feminisme har uansett aldri vært om likestilling. Det har altids vært om å fremme kvinners rettigheter og status. Og det var absolutt nødvendig da det startet, helt klart. Men nå i dag, vil jeg ikke si at feminisme er nødvendig lenger Hva er dine meninger? Anonymkode: 0ccf3...8dc 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Spørs hva du mener med feminisme. Om du mener det er at kvinner skal oppføre seg som menn og menn skal undertrykkes, så trenger ikke verden det nei. Om du mener at både kvinner og menn skal ha like rettigheter så trenger hele verden det. Hele verden trenger både feminin og maskulin energi. Anonymkode: 4974a...b9c 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Enig! Vi trenger islam 🙂 Heldigvis er Europa bare et par tiår unna muslimsk flertall. Da blir ting annerledes 😉 Anonymkode: de2f4...8a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Vi trenger å gå tilbake til våre egne røtter ,og vår egen nordiske religion og ekte norsk kultur. Anonymkode: 361fc...488 1
Helene1982 Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 Jeg heier på ytringsriheten, og mener at den er utrolig viktig – selv for de jeg er fullstendig og fundamentalt uenige med. Jeg synes alle burde ha lov til å si sin mening så lenge det ikke er hatefullt mot andre grupper mennesker. Når samfunnet ikke får lov til å mene noe annet enn styresmakten, er det slutten på demokratiet. 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Hvordan tror du kvinner har fått de rettighetene vi har i dag? Tror du det bare kom av seg selv og mennene på 1900-tallet var samstemte om at det kanskje var bra å ikke behandle kvinner som en eiendom uten stemmerett og muligheter i arbeidslivet? Du kan ikke pisse på dagens feminisme uten å pisse på hele bevegelsen. De fleste menn har alltid vært imot likestilling og feminisme, ingenting er annerledes i dag. Anonymkode: 0dc5f...e98 14 1 9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #7 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan ikke pisse på dagens feminisme uten å pisse på hele bevegelsen. De fleste menn har alltid vært imot likestilling og feminisme, ingenting er annerledes i dag. Ikke så rart med tanke på hvor ødeleggende det er for den vestlige verden. Anonymkode: 9b240...b55
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #8 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hva er dine meninger? Helt enig med deg TS! Feminisme er skadelig og handler om å gi kvinner fordeler på bekostning av menn, ikke om likestilling. Anonymkode: 9b240...b55
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #9 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan tror du kvinner har fått de rettighetene vi har i dag? Tror du det bare kom av seg selv og mennene på 1900-tallet var samstemte om at det kanskje var bra å ikke behandle kvinner som en eiendom uten stemmerett og muligheter i arbeidslivet? Du kan ikke pisse på dagens feminisme uten å pisse på hele bevegelsen. De fleste menn har alltid vært imot likestilling og feminisme, ingenting er annerledes i dag. Anonymkode: 0dc5f...e98 Njja...det var anderledes i vikingtiden. Norske menn anså norske kvinner som mye verdt,mens de anså kvinner fra andre kulturer som verdt null. Anonymkode: 361fc...488
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #10 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Spørs hva du mener med feminisme. Om du mener det er at kvinner skal oppføre seg som menn og menn skal undertrykkes, så trenger ikke verden det nei. Om du mener at både kvinner og menn skal ha like rettigheter så trenger hele verden det. Hele verden trenger både feminin og maskulin energi. Anonymkode: 4974a...b9c «Kvinner oppfører seg som menn» ok? Hvordan? Menn skal selvfølgelig ikke undertrykkes, men vi vil ha de samme rettighetene! Og vi er ikke der enda, dessverre Anonymkode: 0fbed...b57 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #11 Skrevet 29. september 2023 Så lenge vi importerer enormt med mennesker fra ikke-vestlige land så tror jeg det er på tide at feministene kommer på banen i gjen, men det virker som om de kun er misfornøyd med vestlige menn og de våger ikke å snakke om problemene som innvandringen har ført til. Anonymkode: 28929...95f 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #12 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): og de våger ikke å snakke om problemene som innvandringen har ført til. Anonymkode: 28929...95f Jo! Anonymkode: 361fc...488
Kipling Skrevet 29. september 2023 #13 Skrevet 29. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Trenger vi egentlig feminisme i moderne utviklede vestlige land i dag? Når det er så mange kvinner som lever funksjonelle og lykkelige liv uten behovet for å identifisere seg som feminist og starte et sirkus i gatene, hvorfor trenger vi det da? Spesielt med tanke på at dagens feminisme egentlig er ren misandri. Feminisme har uansett aldri vært om likestilling. Det har altids vært om å fremme kvinners rettigheter og status. Og det var absolutt nødvendig da det startet, helt klart. Men nå i dag, vil jeg ikke si at feminisme er nødvendig lenger Hva er dine meninger? Anonymkode: 0ccf3...8dc Ja det stemmer, men kvinner er mer seksistiske i eget favør enn menn er, og de er generelt sett mye mer nevrotiske også. Så det er naturlige biologiske og nevrologiske grunner til at de alltid kommer til å tro at de blir dårlig behandlet og at de må beskyttes fra ditten og datten, så tror aldri vi kommer til å se noe som helst type "mission accomplished" erklæring fra feminister uansett hvor mange rettigheter og privilegier de får. Spesielt nå som alt er rigget for å få dem til å føle seg helt selvstendige. Du ser jo den manglende bakkekontakten her på kg daglig med erklæringer om at kvinner ikke trenger menn etc. Enten så må vi bare si nei, eller så får de fortsette å kjøre sivilisasjonen vår på dynga og så dør feminismen med velferdsstaten og andre strukturer som opprettholder den. Er forsåvidt en interessant tanke om at feminisme bare er det kollektivet resultatet av kvinners behov for å teste menns grenser. Og hver gang vi feiler testen ved å si ja til noe tull, så blir de mer nevrotiske og kreemver noe sprøere. Vet ikke om det stemmer, men det passer til en viss grad. 1
Kipling Skrevet 29. september 2023 #14 Skrevet 29. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Njja...det var anderledes i vikingtiden. Norske menn anså norske kvinner som mye verdt,mens de anså kvinner fra andre kulturer som verdt null. Anonymkode: 361fc...488 De anså alle fra andre kulturer som null verdt.
Kipling Skrevet 29. september 2023 #15 Skrevet 29. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Så lenge vi importerer enormt med mennesker fra ikke-vestlige land så tror jeg det er på tide at feministene kommer på banen i gjen, men det virker som om de kun er misfornøyd med vestlige menn og de våger ikke å snakke om problemene som innvandringen har ført til. Anonymkode: 28929...95f De er misfornøyde med vestlige menn fordi vestlige menn er svake og gir etter for pisset. De tør ikke det med innvandrere fordi de vet at de ikke har noe imot å sette dem på plass. Og så har du hele den "victim hierarchy" greia, med at ingen kulturer og verdier er mindre verdt enn andre, med mindre det er majoriteten selvsagt. I våre land vel å merke, utenfor vesten så er det de vestlige minoritetene som må passe seg.
Helene1982 Skrevet 29. september 2023 #16 Skrevet 29. september 2023 (endret) Kipling skrev (16 minutter siden): Ja det stemmer, men kvinner er mer seksistiske i eget favør enn menn er, og de er generelt sett mye mer nevrotiske også. Så det er naturlige biologiske og nevrologiske grunner til at de alltid kommer til å tro at de blir dårlig behandlet og at de må beskyttes fra ditten og datten, så tror aldri vi kommer til å se noe som helst type "mission accomplished" erklæring fra feminister uansett hvor mange rettigheter og privilegier de får. Spesielt nå som alt er rigget for å få dem til å føle seg helt selvstendige. Du ser jo den manglende bakkekontakten her på kg daglig med erklæringer om at kvinner ikke trenger menn etc. Enten så må vi bare si nei, eller så får de fortsette å kjøre sivilisasjonen vår på dynga og så dør feminismen med velferdsstaten og andre strukturer som opprettholder den. Er forsåvidt en interessant tanke om at feminisme bare er det kollektivet resultatet av kvinners behov for å teste menns grenser. Og hver gang vi feiler testen ved å si ja til noe tull, så blir de mer nevrotiske og kreemver noe sprøere. Vet ikke om det stemmer, men det passer til en viss grad. Kan vi snakke om logikk og bakkekontakt? Om påstanden er at "vi ikke trenger feminisme" Hva er da konsekvensene av det? Burde noen i samfunnet kunne bestemme hvem som har rett til å ytre sin mening og hvem som ikke har det? Det å starte tråden, der noen mener at menn burde bestemme hva det er akseptabelt at en gruppe kvinner kan mene og ikke, betyr jo at deres jobb ikke er ferdig. Hvem skal si nei? Sutrete menn på KG? Man må ikke si ja og være enig i hva andre sier, men om man har rett, tåler det dagens lys. Endret 29. september 2023 av Helene1982 4
Gregarious Skrevet 29. september 2023 #17 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Kvinner oppfører seg som menn» ok? Hvordan? Menn skal selvfølgelig ikke undertrykkes, men vi vil ha de samme rettighetene! Og vi er ikke der enda, dessverre Anonymkode: 0fbed...b57 Hvilken rettigheter har menn som ikke kvinner besitter? 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #18 Skrevet 29. september 2023 Hva mener du med at kvinner oppfører seg som menn, helt eksakt? Anonymkode: 0bf8c...331 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #19 Skrevet 29. september 2023 Feminismen er jo grunnen til at vi har fått det så bra. Jeg er veldig takknemlig for det feminisme har gjort for meg, stemmerett, mulighet til å jobbe å tjene egne penger, og å ha samme muligheter som menn. Dagens "feminisme" derimot trenger ingen. Det går jo kun på å undertrykke menn, og få flere goder enn menn, noe som er absurd. Jeg syns det er skremmende hvor mange tiktok's jeg ser hvor kvinner skriker at de hater menn... galskap. Anonymkode: c6158...eb2 1
Helene1982 Skrevet 30. september 2023 #20 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Feminismen er jo grunnen til at vi har fått det så bra. Jeg er veldig takknemlig for det feminisme har gjort for meg, stemmerett, mulighet til å jobbe å tjene egne penger, og å ha samme muligheter som menn. Dagens "feminisme" derimot trenger ingen. Det går jo kun på å undertrykke menn, og få flere goder enn menn, noe som er absurd. Jeg syns det er skremmende hvor mange tiktok's jeg ser hvor kvinner skriker at de hater menn... galskap. Anonymkode: c6158...eb2 Sosiale medier og spesielt innhold som går viralt. går viralt fordi det er provoserene. Jeg tipper at det du ser, også ikke er norsk. Det å se innhold på sosiale medier, man ikke er enig i, er et godt tegn. Om man kun får opp én side av en sak, vil det føre til radikalisering i verste fall. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå