AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 Jeg føler meg ofte mindreverdig når jeg omgås eller møter kvinner med bedre jobb enn hva jeg har. Jeg er egentlig smart og burde ha klart å gjøre det bedre, men jeg hadde noen utfordringer underveis og etter dem valgte jeg å prioritere meg selv og nyte livet. Jeg har det fint og lever et godt liv, men føler meg likevel mindreverdig når jeg møter legen/advokaten/en annen som tjener over millionen. Møtte hva jeg tenkte kunne være en ny venninne, men noen fortalte meg at hun tjente over 2 mill og da trakk jeg meg litt unna. Er voksen, over 35. Er dette vanlig, eller er det bare meg? Anonymkode: 7211b...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Det er nok ganske vanlig, men det et nok også litt tegn på mindreverdighetskompleks. Hvis du kan fokusere på relasjonen og hva dere har til felles, feks musikksmak, bøker dere liker, filmer, sport etc etc så har du en mye bedre forutsetning for å være en interessant samtalepartner og venn. Jeg tjener godt, og har venner i begge ender. Hva de jobber med og tjener er mindre viktig enn hvor god kjemi vi har, om vi ler av de samme tingene osv. Det kjedeligste jeg vet er folk som bare snakker jobb og skryter av hva de gjør her og der og hvor mye bonus de får i år, eller hvordan de bruker pengene sine og hvor mye de sparer på å flytte forsikring eller hvilken bil de har råd til 😴😴😴 Anonymkode: e252e...012 2
GammelKaktus Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Tror det er vanlig, har aldri kjent på det selv men er ikke så opptatt av slikt, har flere bekjente som har kommentert at de kjenner litt på det men de er mer opptatt av jobb og status enn meg.. Jeg unngår folk som bare prater om jobb, hvis noe av det første jeg blir spurt om når jeg treffer nye mennesker er hva jeg jobber med så er de som regel ikke min type mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Nei, jeg kunne helt ærlig ikke brydd meg mindre om hva slags jobb andre har🤷🏼♀️ Hilsen ei på 27 som ikke orker å sammenligne seg med andre👍🏼 Anonymkode: e5c15...842
Alice123 Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 Nei, det tenker jeg ikke noe særlig over.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Har du mindreverdskompleks? Hvis du er fornøyd med eget liv og har det bra så trenger du ikke bry deg om andres tittel eller lønn. Jeg har bare fagbrev, hadde ei venninne som er advokat. Mer skrullete person skal man lete lenge etter. Mye løgner, dum sosialt og mye drama i livet. De trenger ikke være noe bedre enn andre. Når det sagt trives jeg også best med folk på samme nivå som meg selv Anonymkode: 68659...ee1
arvidhansen Skrevet 29. september 2023 #7 Skrevet 29. september 2023 (endret) Nei, det gjør jeg ikke. Selv en kvinnelig advokat, lege, ordfører eller statsminister har lavere status enn meg bare i det at hun er kvinne og jeg er mann. Endret 29. september 2023 av arvidhansen
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #8 Skrevet 29. september 2023 Jeg tror det kan være vanskelig å forholde seg til for mange menn, for det blir et åpenbart bevis på at dama er like smart/smartere enn han selv, og dessuten tvinger det jo menn til å ta inn over seg at kvinner er mennesker på lik linje som dem selv. For meg som dame spiller det liten rolle, særlig fordi jeg har mye akademisk selvtillit fra før. Anonymkode: 4d675...5ce
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #9 Skrevet 29. september 2023 arvidhansen skrev (9 minutter siden): Nei, det gjør jeg ikke. Selv en kvinnelig advokat, lege, ordfører eller statsminister har lavere status enn meg bare i det at hun er kvinne og jeg er mann. 🤣🤣🤣 svar på overskiften: nei Anonymkode: 75d7b...240
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #10 Skrevet 29. september 2023 Jeg kunne ha skrevet det du skriver, med unntak av det siste ang potensiell venninne. Vi får jobbe med selvtilliten! Håper de ikke ser ned på oss! Anonymkode: 3b365...646 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #11 Skrevet 29. september 2023 Nei. Har aldri tenkt på noe slikt engang. Jeg har ingen spesiell utdannelse, bryr meg ikke om jobb eller status, men jeg vet veldig godt at ingen advokat eller lege eller forsker dame er bedre enn meg på noen måte. Ikke er de lykkeligere enn meg heller. Anonymkode: ec535...c80
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #12 Skrevet 29. september 2023 Jeg skjønner ikke helt den greia, ts. Jeg er en av de som har høy utdannelse, tjener over millionen, har familie med barn osv . Men jeg er ordinær. Jeg har mine styrker, mine svakheter og ting jeg er redd for. Og så skal du unngå meg på grunn av lønnsslippen min? Anonymkode: 52484...a80 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #13 Skrevet 29. september 2023 Men hva betyr egentlig bedre jobb? Jeg tenker at en bra jobb = en jobb man trives med. Ikke nødvendigvis den best betalte jobben. Jeg føler meg likevel litt truffet av de her som sier at de skygger unna de som snakker jobb. Jeg elsker jobben min og er ikke så interessert i musikk, bøker eller filmer. Så jeg blir glad om noen spør meg om jobben min og tenker hva vi jobber med sier mye om hva vi er interessert i. Jeg får ikke mindreverdighetskompleks av at folk tjener bedre enn meg eller har jobber med høyere status men får det om de oppfører seg som overlegne. Anonymkode: ca846...ff4 2
ajarRun Skrevet 29. september 2023 #14 Skrevet 29. september 2023 Møtte en kvinne med bedre betalt enn meg selv. Sa fra til sjefen at hun tjente mer. Han foreslo å øke lønnen til det hun tjente. Jeg ba om en krone mer, han sa ja. Utover det har jeg jo verdens beste jobb, så det er vanskelig for kvinner å konkurrere.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 Ja jeg blir intimidert. Anonymkode: aa58a...c91 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg har sluttet å sammenligne meg med andre. Jeg er veldig fornøyd med mitt eget liv!! . 1.3mill mer i lønn hadde ikke gjort meg en millimeter lykkeligere. Tvert i mot. Anonymkode: bb7d8...027 1
senior Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 Hva er en "bedre jobb" . . . ? Da jeg var liten hadde vi utedass. Dotømmer Gulbrandsen kom med jevne mellomrom og tømte dobøtta og gravde ned dritten. Da lærte min far meg at man måtte ha stor respekt for Gulbrandsen, og at alle som utfører ærlig arbeid fortjener honnør. 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #18 Skrevet 1. oktober 2023 senior skrev (4 minutter siden): Hva er en "bedre jobb" . . . ? Da jeg var liten hadde vi utedass. Dotømmer Gulbrandsen kom med jevne mellomrom og tømte dobøtta og gravde ned dritten. Da lærte min far meg at man måtte ha stor respekt for Gulbrandsen, og at alle som utfører ærlig arbeid fortjener honnør. Min mor var vaskedame. Hun utførte sin jobb med mer stolthet og flid enn mange med mastergrad. Jeg var ikke noe flink til å gi henne honnør for det. Anonymkode: a91b6...cb8 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #19 Skrevet 1. oktober 2023 ajarRun skrev (På 30.9.2023 den 0.20): Møtte en kvinne med bedre betalt enn meg selv. Sa fra til sjefen at hun tjente mer. Han foreslo å øke lønnen til det hun tjente. Jeg ba om en krone mer, han sa ja. Utover det har jeg jo verdens beste jobb, så det er vanskelig for kvinner å konkurrere. Vi er vakrere💪 🕶️ Anonymkode: be9e0...6d3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #20 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg har null problemer med at en kvinne har bedre jobb enn meg, er rikere enn meg, er penere enn meg, er slankere enn meg osv. Jeg har mine styrker og svakheter, og de har sine styrker og svakheter. F eks ser jeg at mange av karrierekvinnene i omgangskretsen min sliter med oppdragelsen av egne barn, siden karriere kommer først, mens jeg selv har satt tid med barna mine på førsteplass i livet mitt. Jeg har også lært meg å bygge egen terrasse, anlegge egen hage, bygge egen utebod osv, mens de mer velstående karrierekvinnene alltid tyr til snekkere/gartnere når slike ting skal ordnes. Jeg skifter dekk på egen bil, de får det gjort på dekkhotell. Verken det ene eller det andre er mer rett eller galt, men jeg ser verdien for meg selv å kunne utføre diverse praktiske oppgaver. Om det skulle blitt krig i Norge, hadde jeg sannsynligvis overlevd lengre uti skogen også😅 Anonymkode: 38b72...6e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå