Mille98 Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 (endret) ... Endret 11. april 2024 av Mille98 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Mille98 skrev (3 minutter siden): Jeg vet oppriktig ikke hva jeg skal gjøre! Vi kan starte med at min samboer har sterk ADHD, og jeg er generelt veldig rolig av meg, men blir irritabel og lei meg over sånn han oppfører seg. Vi har vært samboere i 3.5år og stått sammen gjennom tykt og tynt siden, men jeg vet ikke om jeg orker lenger. Han er verdens fineste og godeste fyr sånn egt, men han har også skikkelige sinneproblemer. Han blir sint av ingenting og kan være sint i fler timer. Sånn som Istad, vi skylle fylle diesel og det var 25kr sliteren, ja det er til å bli sint av, men han klikka og var sur i 1t. og problemet mitt er at det alltid går utover meg selvom det ikke er meg han er sint på. Han er spydig og slenger kallenavn til meg så fort han er irritert, "Skjønner du ikke det din, løk" "er du hjerneskada eller?" det er ikke sånn at jeg blir såret over det, men jeg er lei av at han holder på sånn. Jeg er som skrevet ganske følsom, så jeg kan fint begynne å gråte av en trist sang etc, da kjefter han på meg fordi jeg gråter " hva faen er det å gråte for? å herregud". Han har sagt rett ut at hvis han ikke er enig at det er noe å gråte for, så klarer han heller ikke å trøste meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det er ingen jeg heller vil dele livet mitt med, men jeg orker ikke ha det sånn som dette resten av livet. For guds skyld ikke få barn med han… Anonymkode: 12ed8...ef4 9 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Mille98 skrev (10 minutter siden): Jeg vet oppriktig ikke hva jeg skal gjøre! Vi kan starte med at min samboer har sterk ADHD, og jeg er generelt veldig rolig av meg, men blir irritabel og lei meg over sånn han oppfører seg. Vi har vært samboere i 3.5år og stått sammen gjennom tykt og tynt siden, men jeg vet ikke om jeg orker lenger. Han er verdens fineste og godeste fyr sånn egt, men han har også skikkelige sinneproblemer. Han blir sint av ingenting og kan være sint i fler timer. Sånn som Istad, vi skylle fylle diesel og det var 25kr literen, ja det er til å bli sint av, men han klikka og var sur i 1t. og problemet mitt er at det alltid går utover meg selvom det ikke er meg han er sint på. Han er spydig og slenger kallenavn til meg så fort han er irritert, "Skjønner du ikke det din, løk" "er du hjerneskada eller?" det er ikke sånn at jeg blir såret over det, men jeg er lei av at han holder på sånn. Jeg er som skrevet ganske følsom, så jeg kan fint begynne å gråte av en trist sang etc, da kjefter han på meg fordi jeg gråter " hva faen er det å gråte for? å herregud". Han har sagt rett ut at hvis han ikke er enig at det er noe å gråte for, så klarer han heller ikke å trøste meg. Jeg har tatt opp dette med han lenge, at han må slutte å bli så ekstremt sint, men da sier han bare " gjør det slutt med meg da, hvis jeg er så jævlig" Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det er ingen jeg heller vil dele livet mitt med, men jeg orker ikke ha det sånn som dette resten av livet. . Anonymkode: e57f4...f3f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Zzzznnn. 💤 Anonymkode: 21761...a9f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 Kom deg vekk. Du bør ikke gi ham en slik sjanse, men om du skulle gjøre det, da måtte han begynt hos psykolog selv og gått der over tid, i tillegg så måtte dere gått i parterapi parallelt. Men selv da er det liten sjanse for at han kommer til å endre seg nok til at du kan ha et godt liv med ham! IKKE bli gravid med ham!!! Kom deg ut av dette forholdet! Du lever med en som driver med en form for psykisk vold mot deg. Anonymkode: 0b69e...a1b 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 Er han medisinert fot adhd? Viss ja, så kanskje han må prøve ut en annen medisin? Viss nei, så krev at han prøver medisiner. Dersom du vil vil gjøre et forsøk, så må dere til parterapi. I tillegg bør han gå til behandling hos psykolog sånn at han lærer mestringsstrategier og forhåpentligvis blir bedre. Men hvorfor vil du dele livet ditt med en som sier så stygge ting til deg og ikke trøster deg når du er trist? Anonymkode: 01c54...77f
Helene1982 Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 Han kan ikke være i et forhold om han ikke får kontroll på sinnet sitt. Du har ikke kompetanse til å hjelpe ham med dette, og han trenger medisinsk hjelp. At han tenker at hans utbrudd er akseptabelt, men at du blir lei deg ikke er det viser at i hans helsetistand evner han ikke å se andre enn seg selv. 2 1
Juniper Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 Tror du han snakker sånn til sjefen sin også? Ikke det, nei. Da greier han å beherske seg. Det er du som får gjennomgå. Så han kan hvis han vil, han bare velger å være sånn. Du bør ta han på ordet og gjøre det slutt. Jeg tviler på at han vil endre seg. Han har ikke tilstrekkelig respekt for deg. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Skrevet 22. februar 2024 Løp! Dette kommer ikke til å bli bedre. Hvis du velger å bli, så burde du ikke få barn med han. Barn er så krevende at han ikke kommer til å klare å styre sinnet sitt. Han kommer da til å bryte ned både deg og barna. Anonymkode: 25a87...ab4
TomSawyer Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 Mille98 skrev (På 29.9.2023 den 21.52): Jeg vet oppriktig ikke hva jeg skal gjøre! Vi kan starte med at min samboer har sterk ADHD, og jeg er generelt veldig rolig av meg, men blir irritabel og lei meg over sånn han oppfører seg. Vi har vært samboere i 3.5år og stått sammen gjennom tykt og tynt siden, men jeg vet ikke om jeg orker lenger. Han er verdens fineste og godeste fyr sånn egt, men han har også skikkelige sinneproblemer. Han blir sint av ingenting og kan være sint i fler timer. Sånn som Istad, vi skylle fylle diesel og det var 25kr literen, ja det er til å bli sint av, men han klikka og var sur i 1t. og problemet mitt er at det alltid går utover meg selvom det ikke er meg han er sint på. Han er spydig og slenger kallenavn til meg så fort han er irritert, "Skjønner du ikke det din, løk" "er du hjerneskada eller?" det er ikke sånn at jeg blir såret over det, men jeg er lei av at han holder på sånn. Jeg er som skrevet ganske følsom, så jeg kan fint begynne å gråte av en trist sang etc, da kjefter han på meg fordi jeg gråter " hva faen er det å gråte for? å herregud". Han har sagt rett ut at hvis han ikke er enig at det er noe å gråte for, så klarer han heller ikke å trøste meg. Jeg har tatt opp dette med han lenge, at han må slutte å bli så ekstremt sint, men da sier han bare " gjør det slutt med meg da, hvis jeg er så jævlig" Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det er ingen jeg heller vil dele livet mitt med, men jeg orker ikke ha det sånn som dette resten av livet. Så han ble sint på deg fordi dieselen kostet 25 kr/ literen? Synes du selv du stiller rimelige krav til en mann du vil være samboer med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå