Gå til innhold

Klikk og hent butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at antallet av en vare som står på nettet stemmer? Eller har de ofte ikke telt opp riktig?

Jeg har opplevd at antallet ikke er riktig mange ganger. Hva med dere?

Anonymkode: 1e891...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde jeg reservere den samme varen ett annet sted? Sånn i tilfelle.

Skrevet

Jeg har opplevd at de ikke hadde varen inne så er det viktig at du får den så er det greit å reservere den. Var på ark i dag og da kom det en dame innom og ville ha en bok men den fikk hun ikke tatt med seg fordi noen hadde tatt den på klikk og hent og hun som jobber der var akkurat i gang med å ta bestillingene. 

Anonymkode: e00c3...ac1

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Stemmer det at antallet av en vare som står på nettet stemmer? Eller har de ofte ikke telt opp riktig?

Jeg har opplevd at antallet ikke er riktig mange ganger. Hva med dere?

Det kan være mange årsaker til feil. Varetelling er en, men det skjer kanskje 1-2 ganger i året (avhengig av butikk og bransje). Feil i leveranse er en annen, systemet sier at butikken har fått 12 - men i realiteten bare 10. Varer kan bli ødelagt i transport og saldo glemt å korrigeres. Svinn er også en faktor.

Når det gjelder Klikk og hent vil butikken som regel kontakte deg om de ikke varen inne, men du kan jo alltids ringe å dobbelsjekke. 

Anonymkode: a01ef...072

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan være mange årsaker til feil. Varetelling er en, men det skjer kanskje 1-2 ganger i året (avhengig av butikk og bransje). Feil i leveranse er en annen, systemet sier at butikken har fått 12 - men i realiteten bare 10. Varer kan bli ødelagt i transport og saldo glemt å korrigeres. Svinn er også en faktor.

Når det gjelder Klikk og hent vil butikken som regel kontakte deg om de ikke varen inne, men du kan jo alltids ringe å dobbelsjekke. 

..og om du ringer så regner jeg nesten med at butikken er behjelpelig med å holde av varen til deg.

• Liker 1
Skrevet

Butikker som har "klikk og hent i butikk" prøver jeg å unngå. Har nå prøvd det så mange ganger fra elektronikk til klær og det er gjenganger at de enten ikke har antallet eller varen i det hele tatt. De skylder på "differanse" mellom kassasystemet og nettbutikkene, og at dette bare skjer innimellom. Er så lei bomturer og kanselerte bestillinger pga at de ikke finner varene.

Jeg har dermed funnet ut at det er bedre å bestille fra butikker som bruker feks porterbuddy, helthjem eller liknende. Da får jeg varen innenfor 1-2 dager og mange ganger på samme dag!

Skrevet

De gangene jeg har benyttet "klikk og hent" har det fungert smertefritt. Jeg får etter en stund en SMS om at varen nå er klar til henting, og det har den alltid også vært.

Anonymkode: 7b0ec...7e9

Skrevet

De gangene jeg har brukt "Klikk og hent" har jeg fått SMS fra butikken når varen er plukket og klar for henting. Har så langt ikke opplevd å få beskjed om at butikken ikke har en vare jeg har bestilt, men reiser jo uansett ikke for å hente før jeg har fått SMS om at våren er klar for henting, så risikerer ikke bomtur uansett.

Om butikken ikke tilbyr klikk og hent og jeg sjekker beholdningen på nett er jeg klar over at dette ikke nødvendigvis stemmer 100%, som nevnt av andre over er det flere feilkilder. Om butikken ligger et stykke unna ringer jeg og sjekker om de har varen jeg ønsker og ber dem om å holde av til meg, så slipper jeg å kjøre bomtur.

Anonymkode: 1dd28...beb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...