Gå til innhold

Pensko uten hel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg TAKLER ikke heler. Det er rett og slett tortur, og jeg kan ikke gå i dem heller. Jeg har også 34-35 i sko, så har så lite overflate å balansere mine 175cm på i heler. På grunn av at jeg ikke takler heler, så får jeg ofte et problem med at jeg ikke har sko som passer til antrekkene mine. Stilen min er ganske enkel, klassisk og feminin. Liker mye skjørt, kjoler, kåper osv. Kan noe tipse meg om pensko med lav/liten hel som ikke er så smal forran? Jeg har glatt på meg joggesko til en kjole om jeg skal være casual, gå mye, på ferie osv., men kjekt å kunne ha noe litt penere og uten å må pine meg selv:P

Anonymkode: 56b34...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takler heller ikke høye heler, har også veldig bred fot, men «heldigvis» har jeg størrelse 40-41, så jeg har funnet meg noen pene herresko.

Anonymkode: ebeaf...7d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takler heller ikke høye heler, har også veldig bred fot, men «heldigvis» har jeg størrelse 40-41, så jeg har funnet meg noen pene herresko.

Og det hjalp ts fordi….?

Anonymkode: 6a462...e29

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det hjalp ts fordi….?

Anonymkode: 6a462...e29

Fordi det finns fine lave gutte/herresko som går fint til kjole også.

• Liker 1
Skrevet

Ballerina sko er jo flate og er pene å ha på. 

Anonymkode: 65c78...688

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Værsågod - flate pensko i str 35:

https://www.frenchsole.com/store?sizew=35

Anonymkode: 76672...693

Det var jo nesten bare ballerinas(men forsåvidt skulle jeg nok hatt det og), pluss man burde jo absolutt prøve sko. Men samtidig finner jeg omtrent ikke sko i 35 i fysisk butikk, og gjør jeg det er utvalget meh.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

De er ok, og jeg har slitt ut mine gamle. Problemet med ballerina, og forsåvidt alle sko uten snøring/tropper, er at de ikke holder seg på foten selv med riktig størrelse, de kipper og glipper hele tiden(pumps er bare å glemme). Så jeg må ha en stropp bakom helen, over vrista, el., som oftest.

Jeg liker disse under her ganske godt, og ene er jo softwalk som jeg har hatt hell med før. Men er redd de skal bli for maskulin til min ellers feminine stil? Alt jeg ser av skotips til min stil er høye heler, det må være mulig å være feminin med komfortable sko liksom:P

https://www.eurosko.com/no/products/softwalk/softwalk-1414-23v1414/?code=33733005067
https://www.eurosko.com/no/products/stockholm-design-group/stockholm-design-group-1132-23v1132/?code=33433002067

Skrevet

Det skrives med æ. Hæl. Men uttales hel.

Anonymkode: ecbcc...ef7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var jo nesten bare ballerinas(men forsåvidt skulle jeg nok hatt det og), pluss man burde jo absolutt prøve sko. Men samtidig finner jeg omtrent ikke sko i 35 i fysisk butikk, og gjør jeg det er utvalget meh.

De er ok, og jeg har slitt ut mine gamle. Problemet med ballerina, og forsåvidt alle sko uten snøring/tropper, er at de ikke holder seg på foten selv med riktig størrelse, de kipper og glipper hele tiden(pumps er bare å glemme). Så jeg må ha en stropp bakom helen, over vrista, el., som oftest.

Jeg liker disse under her ganske godt, og ene er jo softwalk som jeg har hatt hell med før. Men er redd de skal bli for maskulin til min ellers feminine stil? Alt jeg ser av skotips til min stil er høye heler, det må være mulig å være feminin med komfortable sko liksom:P

https://www.eurosko.com/no/products/softwalk/softwalk-1414-23v1414/?code=33733005067
https://www.eurosko.com/no/products/stockholm-design-group/stockholm-design-group-1132-23v1132/?code=33433002067

fine sko, men det er jo ikke pensko. Passer godt på kontoret tenker jeg.

Ellers synes jeg du overdriver voldsomt hvor vanskelig det er å gå med sko. Jeg bruker ballerinasko mye, og har aldri hatt problemer med at de faller av. Forøvrig kan du spesifisere søket på French Sole til om du foretrekker low vamp eller high vamp, og det vil jo påvirke hvor godt de sitter. Og hvis det du egentlig ønsker deg er er flate mary janes, så får du søke på flate mary janes, da 🤷‍♀️it's not rocket science

https://www.etsy.com/no-en/listing/1315136510/mary-jane-black-genuine-leather-shoes?click_key=139baf731e631eb0a5cec19e76ab28a886fe21d0%3A1315136510&click_sum=545f6956&ref=shop_home_recs_30&frs=1&crt=1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 23.11):

Nei, det er ikke pent med ballerina og det ser barnslig ut.

Anonymkode: c54b3...400

• Liker 1
Skrevet

175 høy og 34-35 i sko? Hvor uproposjonal er ikke du?! 

Anonymkode: 274f2...910

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også problemer med å finne pene sko uten hæl. Jeg må ha myke såler og har til gode å finne det så jeg ender opp med joggesko. Får sterke smerter av pensko såpass at jeg ikke kan annet enn å sitte med de på (har ett par som jeg trodde skulle gå ok men nei).

Anonymkode: ba6ef...758

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke pent med ballerina og det ser barnslig ut.

Anonymkode: c54b3...400

mnja, vet ikke om jeg er enig i det akkurat. 

Audrey Hepburn- She put the LBD on the map, as well as those cute pencil pant, AKA 'skinny' that I love to wear throughout the spring and summer. She loved anything by Givenchy, but her style's is actually quite simplistic- black and white is best. So, those skinny black pants, ballet flats, and white oxfords (tied  at the waist, of course) , pearls, and over-sized sunglasses.Brigitte Bardot in the 1950s.dd7421dcf3a3ecf5b0c558fd37e4f67f.jpgDenne inneholder et bilde av Chanel Ballet Flats Leather Beige Plain Fashion - Ballerina Flats Fall FashionJane Birkin + ballet flats + cropped jeans + cuffed top.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det skrives med æ. Hæl. Men uttales hel.

Anonymkode: ecbcc...ef7

Det skrives hæl, ja! Men kan også uttales hæl, med tjukk l. Jeg gjør det. 

• Liker 1
Skrevet

Kan heller ikke gå med høye hæler og har lav og smal rist så er avhengig av sko som kan knytes eller kneppes rundt ankelen. Har funnet ut at sko med kilehæl og ankelreimver de beste. De ser ut som de er høyhælte, men mange av de er nesten flate på grunn av at de er høyere over hele sålen. 

https://danielsensko.no/nettbutikk/83-bco/817-bco-marineblaa-sandal-med-kilehael/

Anonymkode: 1c5e3...a93

• Liker 1
Skrevet
Guccitove skrev (15 minutter siden):

fine sko, men synes ikke de passer til det formålet ts spør om. Det er ikke pensko, men kontorsko.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

fine sko, men synes ikke de passer til det formålet ts spør om. Det er ikke pensko, men kontorsko.

For meg er det pensko😊 Har brukt de i bryllup når jeg ikke klarte å gå i hæler 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...