AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 Jeg hadde en veldig god venninne. Verdens herligste og vi hadde det utrolig morsomt sammen. Etter hun begynte med pyramidespill/selge produkter så endret hele hun seg. Hun ble aggressiv , sint, så på meg som en potensiell kunde/verve meg og ble sint hver gang jeg satte ned foten og/eller sa nei. Det roet seg etterhvert selv om hun fortsatte å selge produktene. Men så var det noe nytt. Og var ikke vi rundt henne enig eller ville kjøpe produkter/tjenester av henne ble hun irritert, mente at vi ikke støttet henne og skulle fortelle hvor feil vi andre hadde. Vi gikk fra et likeverdig vennskap til et vennskap på hennes premisser. Hun endret seg helt fra å være en blid, omsorgsfull, morsom og empatisk venninne til en aggressiv, bastant, bessewisser innpakket i empati, forståelse osv men på hennes premisser. Og alltid i forsvar/på jakt etter noe å forsvare seg mot. Det gjør vondt, men jeg mistet min beste venninne den dagen hun begynte med pyramidespill. Ikke før mange mange år senere har jeg innsett dette og måtte kutte kontakten. Andre som har sånne/lignende erfaringer med venner? Anonymkode: 41442...7e5 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Ikke venner, men et familiemedlem. Utrolig kjipt å oppdage at hun kun kontaktet meg pga produktene hun skulle selge og ville ha meg med i dette. Like ille som de nyfrelste jeg har hørt om. Anonymkode: 242a3...664 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Venninnne ble tatt av mary kay, jævlig trist Anonymkode: e3aea...ce5 4 1
NakenPanda Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 (endret) Jeg anser alle som jobber med multimarketing som mindre intelligente mennesker og aviser dem brutalt på sånne forespørsler. Dessuten tror jeg det mest er en kvinne ting Endret 29. september 2023 av NakenPanda 7 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 Har et par venninner som er på Mary Kay-kjøret, ja. Den ene har fullstendig mistet bakkekontakten, den andre har holdt hodet kaldt. Anonymkode: 5de02...d2f 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Har en og annen bekjent som har havna på det kjøret. Mary kay er godt representert. Men Sorry ass, når du ikke klarte å fullføre videregående så har jeg ikke helt tro på at du skal analysere huden min… Anonymkode: 53ba3...ab9 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #7 Skrevet 29. september 2023 En bekjent endret seg ganske mye da hun startet med å selge «helse»- produkter. Utrolig hvor mye makt sånne ting får over mennesker, men det baserer seg sikkert på de samme prinsippene som en sekt gjør. Anonymkode: 3dd86...e85 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #8 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har en og annen bekjent som har havna på det kjøret. Mary kay er godt representert. Men Sorry ass, når du ikke klarte å fullføre videregående så har jeg ikke helt tro på at du skal analysere huden min… Anonymkode: 53ba3...ab9 Min venninne som fallt for mary kay har faen meg universitetsutdannelse.. plutselig en dag kommer hun til meg med en pose mary k produkter og helt i fyr og flamme. Det er 5 år siden og bare blitt verre. Anonymkode: e3aea...ce5 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #9 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En bekjent endret seg ganske mye da hun startet med å selge «helse»- produkter. Utrolig hvor mye makt sånne ting får over mennesker, men det baserer seg sikkert på de samme prinsippene som en sekt gjør. Anonymkode: 3dd86...e85 Ja, virker som hun er manipulert inn i en sekt 😔 Skumle greier. Ts Anonymkode: 41442...7e5 2 1
Gjest Adobyen Skrevet 29. september 2023 #10 Skrevet 29. september 2023 Vi husker vel galskapen i begynnelsen av 2000-tallet med T5PC, The 5 Percent Community. Da var det mange som tapte store penger på det pyramidespillet. Det var stor iver og press fra enkelte kolleger og bekjente om verving. Det måtte jo gå galt. https://no.wikipedia.org/wiki/The_5_Percent_Community
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #11 Skrevet 29. september 2023 Vennskapet mellom meg og en venninne gikk fløyten, da hun skulle verve meg inn i en «fantastisk tranolje»sekt.. Anonymkode: 8212f...fe2 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #12 Skrevet 29. september 2023 Jeg kan ikke si jeg har mistet henne, men mitt syn på henne endret seg noe enormt. Det var så sykt ut av karakter for henne, at jeg føler jeg ikke kjenner henne i det hele tatt lenger. Jeg blir helt ukomfortabel av å se de hjemmelagde reklamevideoene hun legger ut i full offentlighet, og forstår ikke at dette er den samme som jeg har kjent i snart 20 år. Vi har jo pleid å le av blant annet folk som driver med nettopp dette, så jeg føler det er en svær elefant i rommet hver gang vi er sammen, for hun VET jo akkurat hva jeg mener om sånt. Anonymkode: eceac...941 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #13 Skrevet 2. oktober 2023 Var ikke en nær venninne, men bekjent. Sluttet å arbeide (vedkommende har en master og hadde en god jobb) og satset på noe hudpleiegreier. Det har rablet fullstendig for henne, bretter ut hele livet sitt i sosiale medier (inkludert barn og mann), kjører familieøkonomien i grøfta og opptrer som nærmest et sekt medlem. Jeg mistenker at hun sliter kraftig psykis, men før var hun helt normal. Har tatt fullstendig avstand fra henne, eneste hun gjør er å forsøke og verve folk eller selge ting. Synes utrolig synd på mannen og barna hennes. Anonymkode: 4a95e...191 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #14 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var ikke en nær venninne, men bekjent. Sluttet å arbeide (vedkommende har en master og hadde en god jobb) og satset på noe hudpleiegreier. Det har rablet fullstendig for henne, bretter ut hele livet sitt i sosiale medier (inkludert barn og mann), kjører familieøkonomien i grøfta og opptrer som nærmest et sekt medlem. Jeg mistenker at hun sliter kraftig psykis, men før var hun helt normal. Har tatt fullstendig avstand fra henne, eneste hun gjør er å forsøke og verve folk eller selge ting. Synes utrolig synd på mannen og barna hennes. Anonymkode: 4a95e...191 Skjønner ikke hva de gjør for å få folk til å endre seg så mye 😔 Venninnen min har mistet mange venner. Man behandler jo ikke venner slik. Ts Anonymkode: 41442...7e5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #15 Skrevet 2. oktober 2023 "venninne" (komplisert forhold), herbalife som tok knekken på relasjonen her. Hun solgte produktene til ei mindreårig jente (lillesøster av ei felles bekjent) med kjent alvorlig spiseforstyrrelse. Psyko-oppførsel alt i sektens ånd. Det var dråpen for meg. Anonymkode: 0c614...409 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #16 Skrevet 3. oktober 2023 Mistet flere til Herballife, eller har i alle fall mistet respekten for dem. Anonymkode: e0d7c...6bb 5
Honey Dew Skrevet 3. oktober 2023 #17 Skrevet 3. oktober 2023 Har ikke mistet noen til dette, men jeg så et program på YT der de snakket om LulaRoe. Der var det en av disse som hadde rotet seg inn i dette og mistet huset. At de selv ikke ser seg selv utenfra, er bare trist. 1
sommerkroppen Skrevet 3. oktober 2023 #18 Skrevet 3. oktober 2023 jeg har ikke mistet noen til dette, men har venner som har blitt nyfrelste. Jeg har blitt introdusert jeg også, men velger selv om jeg vil la meg påvirke. De ser ikke selv hvor pågående de kan være, men det er bare å fortsette å si nei dersom du ikke er interessert. Det går over til slutt, helt garantert! 😄
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #19 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): "venninne" (komplisert forhold), herbalife som tok knekken på relasjonen her. Hun solgte produktene til ei mindreårig jente (lillesøster av ei felles bekjent) med kjent alvorlig spiseforstyrrelse. Psyko-oppførsel alt i sektens ånd. Det var dråpen for meg. Anonymkode: 0c614...409 😱 Ingen sperrer!! Anonymkode: 2ff94...9e0
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #20 Skrevet 3. oktober 2023 Ble et svare styr her rundt WGI og aksjesplitten de hadde. Absolutt alle kjøpte mer. Jeg solgte mine aksjer og tjente grovt på dette. Folk lo og gjorde narr av meg som var så dum. Det var jo nå det virkelig skulle ta av. Vel, det gjorde det ikke. I ettertid har jeg faktisk fått pes og kjeft fordi jeg ikke "hjalp" de andre ut av dette. Folk er jaggu rare. Anonymkode: 2caa7...8c1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå