Ibenholt Skrevet 23. januar 2006 #1 Skrevet 23. januar 2006 Jeg har nettopp begynt å bruke linser, men så lurer jeg på hvordan man merker at de er påført feil? Jeg hørte med en venninne som sa at man kunne se det på måten den buer på, når den ligger på fingeren. Men jeg ser det ærlig talt ikke. Noen som kan forklare litt bedre? Trenger virkelig hjelp!
Gjest Gjesten Skrevet 23. januar 2006 #2 Skrevet 23. januar 2006 Det er vanskeligare å sjå det med det blotte auget enn med mnd.linser. Men tru meg, du kjenner det så fort dei er inne på auga dine!! Det er som om det ligg eit hårstrå der. Ekkelt!! Eg pleier sette dei inn slik som dei landar i handa mi når eg opnar boksen. Det stemmer som regel. Lykke til!
Gjest Virvel Skrevet 23. januar 2006 #3 Skrevet 23. januar 2006 Legg linsen på fingertuppen og hold den opp slik at du ser den rett fra siden. Er den riktig vei skal den nå være perfekt buet, er den feil vei vil den derimot ha en liten knekk utover i kanten (som en dyp tallerken med "flatere" kant). Skjønner? Det er vanskelig å forklare når jeg ikke kan tegne det for deg. :icon_smile:
Gjest Gjesten Skrevet 23. januar 2006 #4 Skrevet 23. januar 2006 Dei ser ut som ein tallerken ja. Men ikkje så tydeleg som mnd.linser, og ganske ofte ser ikkje eg i alle fall nokon skilnad. Men linsene legg seg som regl rett vi i handa di.
Cata Skrevet 23. januar 2006 #5 Skrevet 23. januar 2006 I tillegg til beskrivelsen som Virvel gir så kommer du nok til å kjenne det. Du merker at linsen er ubehagelig på øyet og kanskje ser du også litt mer uklart enn du gjør til vanlig når du har linsene på. Er du usikker, så ta ut linsa, "vreng" den og prøv å sett den på igjen (etter å ha skylt den i væsken som den oppbevares i). Føles det bedre da, så var den nok satt på feil vei, første gang.
Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2006 #6 Skrevet 23. januar 2006 Hvis de bøyer seg utover så er de vrengt...men, jeg merker ikke det så godt om de er vrengt. Selv linser som er riktig vei kan føles litt rare av og til.
Ibenholt Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2006 Tusen takk for svar folkens! Kjempegreier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå