AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 De siste årene har jeg innsett at mannen min ikke er så smart som jeg trodde. Jeg ser at han har tatt flere dårlige økonomiske beslutninger for oss de siste 15 årene. Jeg har latt ham styre med tanke på valg av boliger og biler, men ser nå i retrospekt at det ikke var smart. Min respekt for ham er stadig dalende. Stadig flere ting irriterer meg. Jeg har ikke vært kåt på ham på ti år og har dermed hatt pliktsex i like mange år, da jeg mener at sex hører hjemme i et ekteskap. Jeg merker at jeg har mer og mer lyst på et liv uten ham. Samtidig så MÅ vi være to for å få logistikken til å gå opp i heimen med 3 barn som skal kjøres hit og dit på aktiviteter, i tillegg til at det hadde vært økonomisk ruin å forsøke å selge huset nå (vi bandt renten for 1,5 år siden og har 3,5 år igjen. Huset ligger ikke populært til, og er avhengig av et godt boligmarked for å få solgt til en ok pris). Flere som innså at forholdet var over men holdt ut i noen år for familiens del? Jeg har ingen intensjoner om å få meg ny mann. Er så UTROLIG ferdig med menn 😅 Anonymkode: 1d4bd...99d 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Jeg er der selv. Men er litt usikker. Min mann er veldig flink økonomisk da han er utdannet økonom men det et ikke fysisk kontakt mellom oss. Har bare vært barn de siste åra, har ikke barnevakt og aldri tid for oss selv. Har ikke har hatt sex på 2 år. Har ikke mulighet for skilsmisse da vi har 2 små barn, boliglån, logistikk osv. Tror ikke vi får mye for huset om vi selger. Huff jeg er så usikker men jeg holder ut pga barna. Anonymkode: 9077c...157 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Begynn å ta noen økonomisk kloke avgjørelser du, da. Anonymkode: 889bd...fad 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Begynn å ta noen økonomisk kloke avgjørelser du, da. Anonymkode: 889bd...fad Min første blir å holde ut noen år til, til boligmarkedet er langt bedre. Jeg skal alltids klare meg, jeg tjener bedre enn mannen min og i motsetning til ham så har jeg en ressurssterk familie. Men ønsker naturligvis at barna våre skal få et så godt økonomisk utgangspunkt som mulig når de blir voksne. Ønsker jo heller ikke at han ikke skal ha råd til mer enn en knøttliten leilighet en plass. Anonymkode: 1d4bd...99d 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min første blir å holde ut noen år til, til boligmarkedet er langt bedre. Jeg skal alltids klare meg, jeg tjener bedre enn mannen min og i motsetning til ham så har jeg en ressurssterk familie. Men ønsker naturligvis at barna våre skal få et så godt økonomisk utgangspunkt som mulig når de blir voksne. Ønsker jo heller ikke at han ikke skal ha råd til mer enn en knøttliten leilighet en plass. Anonymkode: 1d4bd...99d Bygg deg opp en bufferkonto han ikke vet om. Anonymkode: 0063b...3a8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min første blir å holde ut noen år til, til boligmarkedet er langt bedre. Jeg skal alltids klare meg, jeg tjener bedre enn mannen min og i motsetning til ham så har jeg en ressurssterk familie. Men ønsker naturligvis at barna våre skal få et så godt økonomisk utgangspunkt som mulig når de blir voksne. Ønsker jo heller ikke at han ikke skal ha råd til mer enn en knøttliten leilighet en plass. Anonymkode: 1d4bd...99d Du har ikke noe ansvar for han når det gjelder det økonomiske. Du kan ikke ha dårlig samvittighet fordi han evt bare har råd til leilighet. Finnes de som ikke har råd til å kjøpe i det hele tatt. Ikke kast bort resten av livet i et ulykkelig forhold. Flytt og bli alene, uten mann. Jeg har akuratt blitt singel selv etter et 13 års langt samboerskap, og det føles helt fantastisk ut å bo alene. Hverdagsstatistikken med barna finner du alltids en løsning på. Vær løsningsorientert. Det er mange som er aleneforeldre, og de klarer det. Du sier du har god familie rundt deg. Bruk de, de vil hjelpe deg, du må bare be om det. Anonymkode: 4248e...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du har ikke noe ansvar for han når det gjelder det økonomiske. Du kan ikke ha dårlig samvittighet fordi han evt bare har råd til leilighet. Finnes de som ikke har råd til å kjøpe i det hele tatt. Ikke kast bort resten av livet i et ulykkelig forhold. Flytt og bli alene, uten mann. Jeg har akuratt blitt singel selv etter et 13 års langt samboerskap, og det føles helt fantastisk ut å bo alene. Hverdagsstatistikken med barna finner du alltids en løsning på. Vær løsningsorientert. Det er mange som er aleneforeldre, og de klarer det. Du sier du har god familie rundt deg. Bruk de, de vil hjelpe deg, du må bare be om det. Anonymkode: 4248e...b5c Tusen takk foralle tilbakemeldinger. Familien min bor nesten 2 t unna og har dessverre ikke anledning til å hjelpe meg med logistikken i hverdagen. Jeg har ikke mulighet til å få opp og levere barna selv på morgenen da jeg reiser til jobb kl 06:30. Minstemann er bare 6 og de har fine morgener med far. Men jeg må ta en åpen samtale med mannen min om hva han ønsker. Noe jeg tror jeg er åpen for er å la ham få ha sex med en annen. Så slipper jeg hvert fall den plikten/dårlige samvittigheten. Kanskje vi da kan få en gjensidig forståelse og bra samarbeid til barna er litt større. Jeg har sånn sett ikke dårlig tid da jeg hverken vil ha flere barn eller ny mann. Men orker ikke å ha min nåværende mann som seksuell partner lenger. Huset kan uansett ikke selges nå i et dødt boligmarked, renten er i tillegg bundet de neste tre årene 😕 Anonymkode: 1d4bd...99d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 Følte meg ensom og ikke tatt hensyn til, i stadig større grad. Stilte krav om bedring, som han ikke fulgte opp. Ba ham om å flytte. Du greier deg helt fint økonomisk og praktisk. Skaff deg et liv. Anonymkode: e2b26...e0d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 Dråpen rant bare over plutselig en dag etter flere år der samboer ikke respekterte meg eller deltok med husarbeid og barna! Anonymkode: 7782b...5db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå