male32 Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 Hei Jeg har en muskelsykdom og må trene hver dag. Om jeg ikke trener stivner jeg helt til og får sterke smerter. Daglig trening gjør at jeg kan unngå disse smertene og leve et bedre og mer selvstendig liv. Jeg trener hjemme på ellipse eller romaskin. Begge maskiner støyer en del. Bruker selv hodetelefoner med støydemping og musikk. Jeg vet ikke hvor godt støyen fra maskinene høres hos nabo. Men jeg vet at det er veldig lytt - faktisk så lytt at man høres snakking. Og da må jeg regne med at de hører bråket disse maskinene lager. Jeg har ikke fått noen klager og vil fortsatt ha et godt forhold til naboene. Hvor tidlig er det greit at jeg starter treningen? Ofte får jeg timer ganske tidlig på dagen på sykehuset, og da ønsker jeg å få gjort treningen før jeg skal ut. Vil det være for tidlig å begynne med trening kl 6 om morgenen?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 med maskiner, ja. De høres. Gjør heller stille styrkeøvninger. Finnes massevis på youtube om hvordan trene uten hopping og slike ting. Anonymkode: 1bbd9...c95 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 male32 skrev (1 minutt siden): Hei Jeg har en muskelsykdom og må trene hver dag. Om jeg ikke trener stivner jeg helt til og får sterke smerter. Daglig trening gjør at jeg kan unngå disse smertene og leve et bedre og mer selvstendig liv. Jeg trener hjemme på ellipse eller romaskin. Begge maskiner støyer en del. Bruker selv hodetelefoner med støydemping og musikk. Jeg vet ikke hvor godt støyen fra maskinene høres hos nabo. Men jeg vet at det er veldig lytt - faktisk så lytt at man høres snakking. Og da må jeg regne med at de hører bråket disse maskinene lager. Jeg har ikke fått noen klager og vil fortsatt ha et godt forhold til naboene. Hvor tidlig er det greit at jeg starter treningen? Ofte får jeg timer ganske tidlig på dagen på sykehuset, og da ønsker jeg å få gjort treningen før jeg skal ut. Vil det være for tidlig å begynne med trening kl 6 om morgenen? Jeg hadde ikke hatt et godt forhold til en nabo som vekket meg kl 6 hver morgenen… Anonymkode: b704e...3e5 12 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Jeg hadde hatet deg hvis du gjorde slik trening tidlig på morgnen/sent på kvelden. Anonymkode: 5da0c...87f 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 Kom deg heller ut og tren ute, evt kom deg ut på døgnåpne treningssentre. Du skriver at det er så lytt at man hører snakking og du tror da at det er greit med slik trening og lyder kl 06? Vi har hatt flere slike naboer som trener, og alle tror at ingen hører de siden ingen har klaget. Men fakta er at mange av de andre naboene kom og spurte om vi også hørte lydene og først når enkelte personer flyttet da sluttet også lydene. Du kan derfor ikke belage deg på at ingen har klaget. Ønsker du at naboene skal være blide og fornøyde så lar du vær å trene inne. Anonymkode: f8a3b...e34 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Er du ikke i jobb så kan du virkelig drøye treningen til et senere tidspunkt. Men kjør på på formiddagen. Da er naboene dine sannsynligvis på jobb. Jeg hadde hatet deg om du vekket meg med støyet ditt kl. 6 og hadde sendt en klage på det. Anonymkode: 3f1e0...318 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 Slike maskiner er et helvete. Naboen min har en tredemølle og lyden er grusom, det som gjør det verst er dunkingen som bærer i tak og veggene. Dunkingen er ikke mulig å stenge ute med hverken øreplugger eller støydempende hodetelefoner. Hos oss er det ikke så lytt at man hører prating fra naboleilighetene, så du som har det enda mer lytt burde tenke gjennom når du trener. Helst burde du snakke med naboene dine om det plager dem og prøve å tilpasse treningen når dem ikke er hjemme. Anonymkode: 2e2b7...ee6 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er du ikke i jobb så kan du virkelig drøye treningen til et senere tidspunkt. Men kjør på på formiddagen. Da er naboene dine sannsynligvis på jobb. Jeg hadde hatet deg om du vekket meg med støyet ditt kl. 6 og hadde sendt en klage på det. Anonymkode: 3f1e0...318 Med kroniske sykdommer er det stor variasjon når på dagen man fungerer best. Jeg greier ikke fysisk aktivitet før rundt 12, mens partneren min fungerer best tidlig om morgenen. Når treningen er for å gjøre sykdom bedre, må man gjøre den når man fungerer optimalt. TS: Her ville jeg rett og slett spurt naboene En lapp i postkassa som kort forklarer situasjonen din, som spør hvor tidlig de synes det er ok. Du trenger ikke forklare detaljer om sykdom, bare "for å forbedre helsesituasjon er denne treningen nødvendig for meg". Anonymkode: 59117...f21 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 Dra på et treningssenter, slik støy planter seg noe voldsomt i betong. Anonymkode: 7ac12...fde 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #10 Skrevet 30. september 2023 Kl. 8 på hverdager og 10-11 i helg. Anonymkode: e1ee4...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #11 Skrevet 30. september 2023 Skal du ha slikt i leilighet MÅ du bruke anti-vibrasjonsmatter under! Anonymkode: 95175...154 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #12 Skrevet 30. september 2023 Ingen av oss kan svare på dette. Du må rett og slett snakke med naboene dine og høre hva de sier. Dersom det er veldig lytt kan du selvsagt ikke trene klokken 06.00 på morgenen, det er utrolig uhøflig og jeg personlig hadde KLIKKET. Anonymkode: b8f1f...48f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå