Gå til innhold

Lar dere pengene stå i fondene som raser nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har spart i ca 5 år og det har aldri gått så dårlig før som nå. Nå er fondet faktisk i minus. Jeg behøver ikke pengene akkurat nå, tar ut 5-15 hvert år ca hvis det er noe, men sparer det alltid inn igjen, så vil ikke si jeg er avhengig av at det går opp med en gang. Men er dere rolige og tenker at det jevner seg ut eller tror dere det vil ta lang tid? 

Det har jo ikke falt så kraftig ved tidligere renteøkninger.. 

Anonymkode: e8626...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lar dem stå. Har langtidsperspektiv og tenker å fortsette sparingen som vanlig

Anonymkode: d081b...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aktiv 100 A, alltid gått i pluss. Vurderer å bytte til global eller teknologi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine er greit i pluss om dagen! Lar de stå uansett, de er for langsiktig fremtid.

Anonymkode: 2b980...719

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har spart i ca 5 år og det har aldri gått så dårlig før som nå. Nå er fondet faktisk i minus. Jeg behøver ikke pengene akkurat nå, tar ut 5-15 hvert år ca hvis det er noe, men sparer det alltid inn igjen, så vil ikke si jeg er avhengig av at det går opp med en gang. Men er dere rolige og tenker at det jevner seg ut eller tror dere det vil ta lang tid? 

Det har jo ikke falt så kraftig ved tidligere renteøkninger.. 

alle mine fond er i pluss, noen opp 70%

du har ikke noe tap før du selger i rødt. la det stå. fond er langtidssparing.

Anonymkode: 7da18...e24

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fondet mitt har sunket litt, men det var på all time high avkastning før det falt. Fortsatt godt i pluss og fortsetter sparingen som normalt. 

Anonymkode: 6e503...db0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fond er det? De aller fleste fondene mine har gått bra i pluss i år. Litt minus i det siste, men det går opp og ned. Hvis du ikke klarer å sitte gjennom en nedtur, bør du ikke ha penger i fond. 

Anonymkode: d42ae...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har gått litt ned men er langt fra minus. Har uansett en langsiktig plan så de får bare stå

Anonymkode: 4269d...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har vært i minus siden i fjor, men endelig har de tatt seg opp igjen. Nå har jeg ganske god avkastning på ett og to er straks i 0. Jeg lar de stå, enn så lenge

Anonymkode: 01e51...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke solgt en krone av mine fond, kun investert siden 96. 

Tenker ikke å selge nå nei. Hvorfor skulle jeg? Om fondene normaliserte seg ig fortsatte å stige selv etter finanskrisen i 09. 

Anonymkode: bf3e5...421

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vurderte å selge på toppen siden jeg visste det ville bli turbulent. Men jeg gadd ikke, det er nesten umulig å time uansett. Jeg er i kraftig pluss fremdeles etter fjoråret :) 

Endret av Gjest5656
fjord>fjor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt inn enda flere av mine spare penger no jeg. Jeg har tjent en del på de få åra jeg har spart. Og i forhold til renten på sparekonto så fant jeg ut at jeg setter de inn i fond isteden for. Har fortsatt en god buffer. Men mine fond har ikke gått i minus jevnt over. Noen dager så går den ned ja. Men går levnet i god del pluss. 

Anonymkode: 2b97c...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Com4t skrev (4 minutter siden):

Nei har kjøpt mer nå som de stuper. Det er jo nå det er best å handle når de er på salg. 

Samme her. Lar de uansett stå. Fond er langtidssparing for meg.

Anonymkode: 7482a...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å sjekke da jeg uansett skal la de stå i en god del år til, men jeg sjekka nå og det er ikke noe minus å spore.

Anonymkode: a06c3...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuper fondene? Hm, kanskje jeg må revurdere planen om å betale ned mer på huslånet, og heller skru opp fondssparingen.

Anonymkode: 4920f...19f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...