Gå til innhold

Full og sur- ødela stemning og laptop på fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare si dette først som sist: 

1. jeg er en barnløs og singel kvinne forbi glansdagene. 
2. jeg er folkesky og fredsjuk

3. Jeg tåler ikke sprit, men klarer ikke å begrense meg når jeg først er i gang. 

Jeg var invitert i bursdagen til en gammel venn som ble noen-og-førti. Kviet meg for å gå dit fordi jeg ikke liker fest lengre, men vil egentlig bare sitte hjemme i eget selskap. Det var spleiselag og startet trivelig nok. Men stemningen blir etterhvert litt klein når denne gjengen begynner å spørre meg om ikke det er trist og ikke ha hus med stor plass, barn, mann og svanemadrass.

Flere begynte å hinte til at jeg burde bli sammen med den eneste andre single der, mr. hentesveis som satt i kroken og skålet høylytt hvert 3. minutt. Tilslutt ble jeg selvsagt drita, og endte med å skjelle ut bursdagsgutten og de som holdt festen.

Jeg sa de var de kjedeligste menneskene jeg hadde møtt noensinne og at jeg ville gå videre ut på byen (egentlig ville jeg bare hjem). I det jeg reiste meg klarte jeg å rive med meg en pc som gikk i gulvet. Jeg ble flau og beklaget meg. Sa at de måtte sende bilde av skade og kostnad slik at jeg kunne erstatte den. 

Dagen etter våknet jeg til masse mld om erstatningen. De kunne fortelle at dette var en kostbar laptop til nærmere 30 000kr. Og at den er ganske ny. Jeg husker jo at jeg skulle erstatte, men synes de kunne sendt bilde av skaden og i det minste et bilde av kvittering/ordre, men dette har de ennå ikke gjort. Mistenker at laptopen er noe rimeligere enn de påstår (ellers ville de vel kunne vist kvittering?)

Hvordan løser jeg dette?  Er ikke opptatt av å beholde vennskap men vil ikke ha ufred. 

Anonymkode: eba42...f28

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be de sende kvitteringen når pcen er reparert, og at du da vil betale. Du skal selvsagt ikke betale en vilkårlig sum. 

Anonymkode: ddede...1d7

• Liker 34
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Be de sende kvitteringen når pcen er reparert, og at du da vil betale. Du skal selvsagt ikke betale en vilkårlig sum. 

Anonymkode: ddede...1d7

Dette.

• Liker 3
Skrevet

Enig med første svar her! 
Ellers lurer jeg på; fikk du en hel Haug med meldinger om dette? Holdt det ikke at eier sendte en melding om det? Hvorfor blander andre seg inn? Huff, får faktisk litt vondt av deg. 

Anonymkode: 7f217...9f3

• Liker 10
Skrevet

Du må få se kvittering av reparasjon før du betaler. Da får du jo bevis på hva skaden koster.

Synes de vennene dine er kjempe frekke som stiller deg spørsmål om barn og prøver å spleise deg med en annen,  hvem gjør slikt?

• Liker 8
Skrevet

Takk dere som svarer. Angrer på at jeg ikke tok bilde av pc og vurderte skaden før jeg gikk, men ble så paff av hele situasjonen. Jeg har svart at jeg ønsker å se kvittering og helst at de skal gi et skriftlig estimat på reparasjon. 
Fikk 4 mld av hun som eier laptop, og to av hennes andre venner som minner meg på hvilket tragisk menneske jeg er og at jeg burde unnskylde meg til alle som var der. Fikk en mld fra en som synes det var det eneste morsomme på festen da, og det er jo en trøst. 

visste egentlig at det kom til å bli mye mas med disse folkene, men hadde ikke lyst til å si nei til bursdagen på grunn av at jeg og han som fylte år går langt tilbake. Har sagt unnskyld til han, men ikke fått svar. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Få bilde av kjøpskvitteringen, og spør om hun ikke har den forsikret. Du kan dekke egenandel ved reparasjon.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du «bare reiste deg» på vanlig vis fra en sofa eller spisestol - sånn i motsetning å hoppe parkour rundt i stuen - er du ikke ansvarlig for å erstatte PC'en. En huseier som har invitert folk på drukkfest hjemme hos seg, må selv se til å fjerne skrøpelige ting fra stue og fellesarealer før gjestene kommer. Men muligens dekker innboforsikringen. 

Anonymkode: 4cca2...edc

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du «bare reiste deg» på vanlig vis fra en sofa eller spisestol - sånn i motsetning å hoppe parkour rundt i stuen - er du ikke ansvarlig for å erstatte PC'en. En huseier som har invitert folk på drukkfest hjemme hos seg, må selv se til å fjerne skrøpelige ting fra stue og fellesarealer før gjestene kommer. Men muligens dekker innboforsikringen. 

Så fort navnet til TS refereres til forsikringsselskapet så vil forsikringsselskapet gå til regresskrav mot ts, så om hun tar regninga direkte spiller ingen rolle. 

Trodde du virkelig at forsikringsselskaper bare betaler ut uten å prøve å få tilbake pengene på noe vis? 

Anonymkode: 155db...62b

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk dere som svarer. Angrer på at jeg ikke tok bilde av pc og vurderte skaden før jeg gikk, men ble så paff av hele situasjonen. Jeg har svart at jeg ønsker å se kvittering og helst at de skal gi et skriftlig estimat på reparasjon. 
Fikk 4 mld av hun som eier laptop, og to av hennes andre venner som minner meg på hvilket tragisk menneske jeg er og at jeg burde unnskylde meg til alle som var der. Fikk en mld fra en som synes det var det eneste morsomme på festen da, og det er jo en trøst. 

visste egentlig at det kom til å bli mye mas med disse folkene, men hadde ikke lyst til å si nei til bursdagen på grunn av at jeg og han som fylte år går langt tilbake. Har sagt unnskyld til han, men ikke fått svar. 

Legg det på tabbekvoten og trøst deg med at de egentlig fikk høre sannheten. 

Opp med hodet og gå videre, ang laptopen hører du på de andre som har svart. 

Anonymkode: 78c91...26a

• Liker 4
Skrevet

Hadde jeg hatt en ganske ny pc til rundt 30.000,- som ble sjødesløst ødelagt av en frekk overstadig beruset person så hadde ikke jeg godtatt å få dekket reparasjon. Du skulle fått kjøpt en helt ny pc til meg, så kunne du overtatt den du ødela og gjort hva du ville med den. Pc'n kommer aldri til å bli som den var etter at den ble ødelagt og måtte sendes til reparasjon. 

Anonymkode: f2a6b...0f5

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette kjente jeg meg igjen på så mange nivåer ! 
Håper det ordner seg ts :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så fort navnet til TS refereres til forsikringsselskapet så vil forsikringsselskapet gå til regresskrav mot ts, så om hun tar regninga direkte spiller ingen rolle. 

Trodde du virkelig at forsikringsselskaper bare betaler ut uten å prøve å få tilbake pengene på noe vis? 

Anonymkode: 155db...62b

Men i alle dager… Hvor har du dette fra? 😂 Navnet til TS dukker på ingen måte opp. Og selvsagt utbetaler forsikringsselskapet, det er derfor vi betaler forsikringspremie. Regress er ingen vanlig prosedyre.

Anonymkode: 3f1c4...8c6

• Liker 8
Skrevet

Tror ikke på historien din TS. Smaker alt for mye av misogyni, dissing av single kvinner og narrativet en del menn på KG prøver seg på hvor single kvinner ikke kan være fornøyde med singellivet sitt og i tillegg er for kresne og ikke vil senke partnerkravene. 
Når du skal trolle TS må du roe ned de irrelevante kvinnenedsettende detaljene. 

Anonymkode: b31a7...216

• Liker 2
Skrevet

Skjønner du har litt nerver, det er ikke gøy ❤️ jeg syns de var dårlige venner - men ikke minst dårlige verter som ikke las tegnene at maset ble dratt for langt… håper det ordner seg med pc’en, resten legger du på tabbekvoten alle venner har seg imellom. Klem fra noen som vet hvordan fyllenerver er 🥰🙈

Anonymkode: 9931e...30c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde jeg hatt en ganske ny pc til rundt 30.000,- som ble sjødesløst ødelagt av en frekk overstadig beruset person så hadde ikke jeg godtatt å få dekket reparasjon. Du skulle fått kjøpt en helt ny pc til meg, så kunne du overtatt den du ødela og gjort hva du ville med den. Pc'n kommer aldri til å bli som den var etter at den ble ødelagt og måtte sendes til reparasjon. 

Anonymkode: f2a6b...0f5

Er du han skåleren med hentesveis? 

Anonymkode: 258d8...bdb

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

To valg - be om å få kvittering fra betalt egenandel fra pc-eiers innboforsikring,

eller be om å få kvittering fra utført reparasjon og samtidig skriftlig bevis på at dette ikke dekkes av innbo. 

Anonymkode: 00f9d...62d

• Liker 1
Skrevet

En PC til 30,000 er så klart forsikret. Du betaler ikke noe som helst før du har sett kjøpskvittering på at dette er et reelt beløp og at den ikke egentlig kostet 3000. Deretter tilbyr du deg å betale egenandelen på forsikringen/innboforsikringen.

Hvilken idioter har en PC til en sånn sum liggende å slenge rundt på en fyllefest? 😳

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Høres ut som en skikkelig bygdeharry bursdag 😅 . Uansett , ikke betal noe som helst uten kvittering / prisoverslag . Vil tro det muligens går på innboforsikringen deres . Det var jo et uhell . 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

To valg - be om å få kvittering fra betalt egenandel fra pc-eiers innboforsikring,

eller be om å få kvittering fra utført reparasjon og samtidig skriftlig bevis på at dette ikke dekkes av innbo. 

Anonymkode: 00f9d...62d

Det er ikke riktig at den andre parten skal bruke sin forsikring i dette tilfellet, her er det TS som må betale reparasjon eller ny pc av egen lomme.

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Feil, selv om det er idiotisk å la en pc stå fremme når det er fest så er fremdeles TS ansvarlig for skadene.

Anonymkode: ad066...68f

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...