Gå til innhold

Du som har hovedomsorgen for barna.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lykkedykker skrev (9 minutter siden):

Trodde det var normalen. Forstår ikke dette higet etter "frihet" når en får barn. 

Folk er forskjellige. Man kan elske barna like mye for det. 

Og det er viktig, hvis det kan la seg gjøre, at barna er like mye sammen med mor som far. 

Du forstår at det noen ganger kan være greit med litt avlastning hvis man er alene med barn? 

Anonymkode: 1dd42...030

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkedykker skrev (9 minutter siden):

Trodde det var normalen. Forstår ikke dette higet etter "frihet" når en får barn. 

Så fint at du har lest denne tråden. Denne tråden har nå utvidet din horisont. Din måten å leve på er ikke den eneste fasiten på hva et normalt familieliv er eller hva det vil si å verdsette et familieliv. Trodde det var normalen å forstå at folk er forskjellige 

Anonymkode: 20dbd...5c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Altså et stort offer og en påkjenning å ha barna fullt?

Anonymkode: c9234...6e3

Ja. Hun har dem 80%. Ferier deler vi 50/50.

Jeg ga jo henne "viljen" hennes, men jeg tror ikke hun helt tenkte gjennom det i første runde. Jeg mistenker også at hennes foreldre ikke er så glad i å være barnevakt. 

Anonymkode: 2ef90...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hovedomsorgen.  Fordi jeg vet at mor lett drikker for mye har jeg vært urolig når barna var hos henne.  Men både samboere og hun bedyret at alt var i orden.  Nå, ti år senere, vet jeg at samboerne beskyttet mor og ikke varslet meg.  Heldigvis har ikke barna forstått noe før nå.  Nå nekter de å dra på overnatting til moren.

Jeg hadde gladelig delt på omsorgen dersom mor hadde vært trygg og ansvarsbevisst.   

Anonymkode: 99d96...300

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min eks har hovedomsorg. Jeg har de annenhver helg.  For meg er det greit fordi jeg vil ha tid med min kjæreste. Elsker ungene selvfølgelig, men det er jo slitsomt med barn, og barna vil helst være hos mor. Pluss mor har vendt de mot meg etter jeg fikk kjæreste. Føler jeg ikke kjenner de like godt lenger og at det tette båndet vi delte er borte. Helt ærlig så er jeg gladere og lykkeligere sammen med kjæresten min. 

Anonymkode: f679e...8bc

Så forferdelig trist å lese. 😢 Stakkars barn.

Anonymkode: ff4a5...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har like mye behov for begge foreldrene, 50/50 burde være en selvfølge.

Anonymkode: 5a808...64d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkedykker skrev (2 timer siden):

Nei, småbarnslivet er unntakstilstand. All min fritid går til barna på et eller annet vis. 

Er du alene om omsorg for barn?

Anonymkode: 8877b...480

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hovedomsorgen, syns det er trist uansett når den andre parten skriver seg ut av barnet/barnas liv. 

Ja det er tider jeg skulle ønske jeg hadde noen å dele kjærligheten for barna med. Men prøver å tenke at jeg skal gi dem dobbelt opp med det jeg klarer alene. 

Anonymkode: d4b1d...aa8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så forferdelig trist å lese. 😢 Stakkars barn.

Anonymkode: ff4a5...153

Ja. Det er synd på barna. Veldig også. Det er 100% mors feil! Hun har ødelagt dem. Og hjernevasket dem mot sin egen far, nå tørr de ikke engang gi sin far en klem fordi da straffes de hjemme hos mor. Så ja jeg har det bedre og er gladere når jeg er med min kjæreste som elsker meg og støtter meg og vil tilbringe tid med meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (2 timer siden):

Er man to får man ofte "fri" ved å ha mulighet til å dra ut til en kompis, trene, gå en tur, handle osv. på kveldstid. Er man helt alene er alt dette klin umulig. Om du ikke har behov for dette og bare liker å sitte hjemme i sofaen mens barna sover så er jo det vel og bra, men den totale mangelen på forståelse for at andre kan ha andre behov er rett og slett underfundig. 

Anonymkode: ec732...7bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks har hovedomsorg. Jeg har de annenhver helg.  For meg er det greit fordi jeg vil ha tid med min kjæreste. Elsker ungene selvfølgelig, men det er jo slitsomt med barn, og barna vil helst være hos mor. Pluss mor har vendt de mot meg etter jeg fikk kjæreste. Føler jeg ikke kjenner de like godt lenger og at det tette båndet vi delte er borte. Helt ærlig så er jeg gladere og lykkeligere sammen med kjæresten min. 

Fy faen, hadde kjæresten sakt dette og gitt fra seg den omsorgen han har for datteren sin, hadde han i samme slengen blitt singel. 
Fint å skaffe seg kjæreste, men fy faen for en holdning ovenfor egne barn!

Anonymkode: 38a14...a85

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg at jeg er veldig heldig som har hatt barnet mitt selv 100% er overhodet ikke noe offer fra min side, jeg fikk jo barn fordi jeg ville være mamma, jeg visste jo hva jeg gikk til. :) Interessene mine passer og godt med å være å være alenemamma, det meste jeg liker å gjøre kan jeg gjøre hjemmefra. 

Verdsetter du ikke deg selv? Trenger du ikke å være noe mer enn en arbeidstaker og mor? Trenger du aldri å forlate huset etter kl 19? Trening, ikea, konsert eller lignende?

Anonymkode: 8877b...480

Kan man ikke verdsette seg selv sammen med barna? Tid for seg selv kan man få på kvelden om man trenger det. 

Selv så har jeg sjelden hatt behov for å forlate huset etter klokken 19. Var et par ganger når han var mindre og foreldremøter og slikt var på kveldstid, da fikk jeg som regel en venninne til å komme, ellers har jeg hatt lite behov for å gå ut på kveldstid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fy faen, hadde kjæresten sakt dette og gitt fra seg den omsorgen han har for datteren sin, hadde han i samme slengen blitt singel. 

Ingen som har gitt fra seg omsorgen her!  Den ble tatt fra meg. Av mor. Slåss flere år i retten, men mor er en løgnaktig psykopat og klarte ta fra meg barna og vende de mot meg. Så nå prøver jeg være lykkelig. Og ja min kjæreste gjør meg lykkelig.  

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Enig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er man to får man ofte "fri" ved å ha mulighet til å dra ut til en kompis, trene, gå en tur, handle osv. på kveldstid. Er man helt alene er alt dette klin umulig. Om du ikke har behov for dette og bare liker å sitte hjemme i sofaen mens barna sover så er jo det vel og bra, men den totale mangelen på forståelse for at andre kan ha andre behov er rett og slett underfundig. 

Som autist ser jeg ikke på det som "underfundig" men heller som min ‘superpower’. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hovedomsorgen noen år. Men etterhvert har pappaen fått større andel, så nå er det 60/40. Jeg skulle gjerne hatt barnet mitt hele tiden, men ser at barnet har det best ved å få være sammen med oss begge. Og barnet har en god pappa, så jeg vet han har det bra der også. 

Anonymkode: 203d8...774

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lykkedykker skrev (7 minutter siden):

Som autist ser jeg ikke på det som "underfundig" men heller som min ‘superpower’. 

Du mener det er en "superpower" at du ikke forstår at andre har andre behov enn deg, og dømmer dem for det i samme slengen? Deg om det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du mener det er en "superpower" at du ikke forstår at andre har andre behov enn deg, og dømmer dem for det i samme slengen? Deg om det. 

Det er ikke det jeg ikke forstår her. Det jeg ikke forstår er hvorfor få barn, og deretter hige etter frihet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke det jeg ikke forstår her. Det jeg ikke forstår er hvorfor få barn, og deretter hige etter frihet. 

Å innimellom ha behov for å gjøre noe uten barn er ikke å "hige etter frihet".

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å innimellom ha behov for å gjøre noe uten barn er ikke å "hige etter frihet".

Setter man barn til verden så bør en være innforstått med at en ikke nødvendigvis kan prioritere egne behov på 10-15år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...