Gå til innhold

Gordon Setter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og min samboer er begynt å se oss rundt etter hund, og vi vil ha en gordon setter, hvor kan er det kenneler her på vest landet og hva koster en slik hund (vil kunne bruke den som utstillingshund)??

noen kenneler som har nettsider med datoer for når de ca får kull og sånn?

Noen tips til oss som ønsker oss hund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg ikke slike typiske jakthunder bør bli brukt til utstilling, men meg om det. Jeg mener at de bør brukes til det de naturlig ble avlet for... Og jeg tror heller ingen seriøse oppdrettere av den rasen vil selge til noen som bare rett og slett er ute etter en ustillingshund. Men- lykke til om du finner det!

Skrevet

Gjest; det kan jo være noen som selger Gordon Settere som ikke har mor/far som er jaktpremiert eller som er dårlige på jakt.

Selv, ville jeg ikke solgt til noen som kun vil bruke hunden til utstilling og ikke jakt, men det er nok de som gjør det som sagt over :). Vil tro prisen ligger rundt 10 000. Men dette varierer selvsagt etter stamtavlen til hunden :)

Har du sett i valperegisteret til Norsk Gordonsetterklubb (http://www.gordonsetter.no/ denne siden er det noe feil med i skrivende stund)) eller Norsk kennelklubb (www.nkk.no) forresten? eller sett i Fuglehunden? Ligger ofte valpekull til salgs der

http://www.fuglehunden.no/modules.php?op=m...&stories_topics[0]=9

Skrevet

Jeg tror gordonsetterklubben er i ferd med å få ny nettside, men det er masse krangling og uro internt i klubben, dessverre. Den nye nettsiden er, hvis jeg husker riktig, www.gordonsetterklubben.no

Ellers vil jeg anbefale sidene til gordonsetterne i Trøndelag, der er det også en god del informasjon om oppdrettere. Adressen dit

Vi har selv akkurat kjøpt gordonsetter, og den er kjøpt med hensikt å brukes på jakt. Mange oppdrettere vil ikke selge til ikke-jegere. Utstilling blir sekundært, jaktprøver er viktigere. Godkjente avlshunder må ha premier i begge kategorier.

Ellers vil jeg si at GS er en helt super rase, men den bør, som sagt, brukes til jakt da den har sterke instinkter i denne retningen. Ellers er de ekstremt aktive, men det vet dere vel allerede. Ikke kjøp jakthund bare pga. utseende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...