Gå til innhold

Dårlig råd..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har flere regninger som skal betales de første dager av oktober. Har svært tynt med råd nå grunnet lite jobb. Er student. 

Har en siste husleie jeg må betale, er det innafor spørre om å utsette betalingen i ca 2 uker? Er somsagt ikke slikt at jeg bor der nå lengre. Føler meg fæl som må spørre om slikt, men er litt krise for tida. Har såvidt penger til mat. Føler jeg heller ikke kan spørre familie om økonomisk støtte/lån da jeg allerede har lånt fra foreldra. Har kun PC pg tlf med verdi som jeg kan selge, men har jo stort behov for dette..

Anonymkode: c94d0...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt lov å spørre om å utsette betalingen. De fleste kan forstå at vi lever i en tid hvor ting kan være ekstra vanskelig. Forklar situasjonen så er jeg sikker på at det løser seg.

Anonymkode: 0f441...90f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er absolutt lov å spørre om å utsette betalingen. De fleste kan forstå at vi lever i en tid hvor ting kan være ekstra vanskelig. Forklar situasjonen så er jeg sikker på at det løser seg.

Anonymkode: 0f441...90f

Tusentakk for svar☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de sier nei om du har flyttet ut.

Tilby hjelp i hjemmet til nabolaget, da kan du tjene lovlig skattefritt. Søk det opp. Veldig mange som trenger hjelp til å klippe hekker, rake løv, rydde hagen før vinter. 

Anonymkode: 04006...efd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! Har flere regninger som skal betales de første dager av oktober. Har svært tynt med råd nå grunnet lite jobb. Er student. 

Har en siste husleie jeg må betale, er det innafor spørre om å utsette betalingen i ca 2 uker? Er somsagt ikke slikt at jeg bor der nå lengre. Føler meg fæl som må spørre om slikt, men er litt krise for tida. Har såvidt penger til mat. Føler jeg heller ikke kan spørre familie om økonomisk støtte/lån da jeg allerede har lånt fra foreldra. Har kun PC pg tlf med verdi som jeg kan selge, men har jo stort behov for dette..

Kan du ikke eventuelt spørre om de heller kan trekke det fra depositumet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husleie er jo d første man betaler. 

De andre regningene kan vente.

Har du ikke penger til mat så er alternativet nødpenger fra nav eller matkø som hundretusener gjør om dagen

Anonymkode: 1680d...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør jo først og fremst tenke seg at huseiere også har regninger.

Anonymkode: d62e6...b79

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Husleie er jo d første man betaler. 

De andre regningene kan vente.

Har du ikke penger til mat så er alternativet nødpenger fra nav eller matkø som hundretusener gjør om dagen

Anonymkode: 1680d...911

Studenter får ikke penger fra nav, de har jo tross alt under 10 000 i lån de skal leve av i mnd

Anonymkode: ca576...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/30/2023 at 3:42 PM, AnonymBruker said:

Man bør jo først og fremst tenke seg at huseiere også har regninger.

Anonymkode: d62e6...b79

En utleier (altså en profesjonell part) burde revurdere hva vedkommende driver med hvis 14 dagers utsettelse på én husleie velter lasset.

Jeg tenker det er helt innafor å forhøre seg, det kan neppe skade.

Anonymkode: 2df2b...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...