Gå til innhold

Dere som er sammen med særkulls- og fellesbarn: økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet sammen med mine, dine og et fellesbarn på vei, men er usikre på hvordan vi bør gjøre det med økonomien. Vi tjener begge bra, jeg rundt millionen i året pluss utleieinntekter, han rundt 50% mer enn meg. Spørsmålet er om vi bør ha felles økonomi eller ha den adskilt og separate boliglån.

Hvordan har dere gjort det når det er særkullsbarn involvert? Vi er ikke gift, men vurderer å gjøre det for å sikre livsforsikring og arv.

Anonymkode: 36dfe...298

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen grunn til at dere ikke vil være gift dersom dere skal bo sammen og venter felles barn?

Her har mannen særkullsbarn og vi har ett felles. Vi er gift. I det daglige tar han alle utgifter relatert til barna, men betaler også barnebidrag (høyeste sats) til sin ekskone, så hun tar jo mesteparten av utgiftene til barna (ikke så mye som hun burde, men det legger ikke jeg meg oppi).

Dersom det er særkullsbarn på begge sider og dere har begge samme samværsbrøk med barna så kan dere jo vurdere en helt felles økonomi og tenke at det går opp i opp. Gitt at dere har et ganske likt syn på forbruk. 

Anonymkode: 7e264...1c8

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har felles økonomi og skiller ikke på hvem som eier barna. Vi sørger for at vi begge sitter igjen med likt på brukskontoen ( lommepenger) resten settes inn på ulike kontoer og disponeres likt. 

Anonymkode: 70375...d6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flere barn fra før og vi har et felles barn.

Vi har helt separat økonomi og dekker våre egne utgifter. Han overfører en fast sum til meg pr måned for sin del av felles utgifter og jeg ordner alt av felles regninger.

Vi har null planer om å gifte oss. Hvorfor skullle vi gjøre det?

Anonymkode: 905ac...fd8

Skrevet

Vi har fullstendig felles økonomi, og vi deler alle utgifter. Vi har begge opprettet testamente som sikrer hans sønn, meg og han. 

Vi gifter oss til neste år, skal sies.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...