Gå til innhold

Mislykket medisinsk abort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må man ha mensen etter abort for å bli gravid igjen? Hadde en MA for fire uker siden og skulle ta graviditetstest idag. Da jeg reiste fra jobb var denne tydelig negativ. Samboer sjekket testen før han reiste på jobb, ca 15-30 minutt etter meg, da var det en svak strek på testlinjen. Han viser meg den når jeg kommer hjem fra jobb, og den er fremdeles positiv? Er så redd jeg må på utskraping, at medisinene ikke tok alt.

Anonymkode: 93dcd...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å høre at du har hatt en MA ♥️

Du må ikke ha mensen etter abort for å bli gravid, du vil ha eggløsning før du får mensen så man kan bli gravid på den. 

Har selv hatt to mislykkede medisinske aborter etter MA, da begynte jeg å styrtblø begge ganger fordi kroppen prøvde å kvitte seg med restene. Medisinsk abort har litt dårligere suksessrate ved MA (fikk jeg høre på sykehuset) enn ved en normal graviditet. 

Ville ha ringt avdelingen der du hadde aborten for å få råd fra dem. 

Anonymkode: d78ef...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke så mye om MA, men det står vel på pakken at man bare skal lese av graviditetstesten i et visst tidsrom? Venter man lenger og sjekker så kan den vise feil resultat, jeg mener i alle fall at de jeg brukte var slik.

Anonymkode: 3b654...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde «vellykket» abort etter MA. Hadde svak positiv test 4 uker etter aborten. Fikk mensen 6 uker etter aborten. 

Anonymkode: e4d76...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Må man ha mensen etter abort for å bli gravid igjen? Hadde en MA for fire uker siden og skulle ta graviditetstest idag. Da jeg reiste fra jobb var denne tydelig negativ. Samboer sjekket testen før han reiste på jobb, ca 15-30 minutt etter meg, da var det en svak strek på testlinjen. Han viser meg den når jeg kommer hjem fra jobb, og den er fremdeles positiv? Er så redd jeg må på utskraping, at medisinene ikke tok alt.

Anonymkode: 93dcd...c8e

Kan ta mer enn 6 uker før graviditetstester er negative etter MA. Og når samboer sjekket testen var den ugyldig for avlesningstiden var gått ut. 

Man må ikke ha mensen igjen først nei, man må ha eggløsning. Eggløsning kommer før mensen. 

Anonymkode: 778f3...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...