AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 I dag var første klassingen på tur med skolen, bål grilling osv. Her har vi fått med hele kjekspakke hjem igjen, vanlig gjendekjeks uten sjokolade… Har vi virkelig kommet til ett samfunn der ikke uskyldig kjeks er lov en gang? Når jeg var liten var det alltid kvikk lunsj eller kjeks i mat pakka. Det var jo det beste med hele turen. Anonymkode: ccd37...d6b 2 2 1
Gidavmeg Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Snu på det: trenger førsteklassingen en pakke kjeks på tur? 31 2 10
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Vil si at det er supert at skolen lager til en tur der foreldre ikke trenger å sende med noe ekstra utover vanlig matpakke🙌🏼🙌🏼 Anonymkode: d1912...896 20 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Spis den hjemme! Jeg synes det er kjempefint at skolen her er streng med mat på tur. Godteri har ingenting på skolen å gjøre. Anonymkode: 4438f...6fc 15 1
Gjest Refreng Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 Du må nesten forklare mer. Det høres ut som barnet ditt fikk nok mat og trengte ikke kjeksene. Hvorfor antar du at han ikke fikk lov å spise de? Kanskje barnet ditt ikke liker kjeks og løy til deg?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Hehe. Ja sånn er det. Nå er det ikke lov med brunost engang på vår skole. Synes det er trist. Spesielt på turdager som du sier, da kunne de fått kost seg litt med en kjeks eller lefse. Men men... Anonymkode: 69322...b09 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #7 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil si at det er supert at skolen lager til en tur der foreldre ikke trenger å sende med noe ekstra utover vanlig matpakke🙌🏼🙌🏼 Anonymkode: d1912...896 Det sa jeg ikke, de kunne velge og ha med kakao, pølser, måtte ha med pølsepinne, vedkubbe. Så ikke noe vanlig sekk i dag 😝 Anonymkode: ccd37...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #8 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe. Ja sånn er det. Nå er det ikke lov med brunost engang på vår skole. Synes det er trist. Spesielt på turdager som du sier, da kunne de fått kost seg litt med en kjeks eller lefse. Men men... Anonymkode: 69322...b09 Ja nettopp. Det er jo ikke ofte man er på skikkelig tur med skolen, og da pleide det jo i min tid å være lov å unne seg litt 😕 Anonymkode: ccd37...d6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #9 Skrevet 29. september 2023 Refreng skrev (3 minutter siden): Du må nesten forklare mer. Det høres ut som barnet ditt fikk nok mat og trengte ikke kjeksene. Hvorfor antar du at han ikke fikk lov å spise de? Kanskje barnet ditt ikke liker kjeks og løy til deg? Nei, hun ble lei seg her hjemme og ville ha de med en gang hun kom hjem. Hun elsker kjeks ☺️ Anonymkode: ccd37...d6b 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #10 Skrevet 29. september 2023 Det er vanlig at det er slik. Barna savner det ikke heller for slik er reglene på barneskolen/barnehagen for de aller aller fleste. Anonymkode: d4847...ca8
Gjest Refreng Skrevet 29. september 2023 #11 Skrevet 29. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, hun ble lei seg her hjemme og ville ha de med en gang hun kom hjem. Hun elsker kjeks ☺️ Anonymkode: ccd37...d6b Hva sa hun?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #12 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spis den hjemme! Jeg synes det er kjempefint at skolen her er streng med mat på tur. Godteri har ingenting på skolen å gjøre. Anonymkode: 4438f...6fc Men mellombarer i matpakke med sjokoladetrekk, det er ok? Dette i vanlig hverdag og ikke i tursammenheng. Alle ungene har jo med seg så ekstremt mye rart som fint kan gå under betegnelsen sukker og godteri 😝Vanlig hverdag er jeg generelt for en bra matpakke, men akkurat tur dager er litt ekstra energi bare fint og hyggelig 🙄 Anonymkode: ccd37...d6b 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #13 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hehe. Ja sånn er det. Nå er det ikke lov med brunost engang på vår skole. Synes det er trist. Spesielt på turdager som du sier, da kunne de fått kost seg litt med en kjeks eller lefse. Men men... Anonymkode: 69322...b09 Ikke lov med brunost???🤭🤣vet du, den regelen hadde jeg gitt pokker i !!! Anonymkode: d4847...ca8 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #14 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I dag var første klassingen på tur med skolen, bål grilling osv. Her har vi fått med hele kjekspakke hjem igjen, vanlig gjendekjeks uten sjokolade… Har vi virkelig kommet til ett samfunn der ikke uskyldig kjeks er lov en gang? Når jeg var liten var det alltid kvikk lunsj eller kjeks i mat pakka. Det var jo det beste med hele turen. Anonymkode: ccd37...d6b Synes faktisk det er greit at det er regler om at man ikke har søtsaker på tur. Det er virkelig ikke nødvendig. Anonymkode: ba8a5...54c 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #15 Skrevet 29. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, hun ble lei seg her hjemme og ville ha de med en gang hun kom hjem. Hun elsker kjeks ☺️ Anonymkode: ccd37...d6b Da er det kanskje ekstra viktig at hun ikke spiser søppelmat på skolen? Barn i dag har en helt annen tilgang på godteri og ultraprosessert mat enn på 80-90 tallet Anonymkode: 4438f...6fc 12
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #16 Skrevet 29. september 2023 Refreng skrev (Akkurat nå): Hva sa hun? At hun ikke fikk lov, hun hadde gledet seg siden i går når vi handler inn😕 Anonymkode: ccd37...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #17 Skrevet 29. september 2023 Sendte du med ungen en hel pakke? 2-3 stk holder neste gang. Anonymkode: 740fd...5e7 24 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #18 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det kanskje ekstra viktig at hun ikke spiser søppelmat på skolen? Barn i dag har en helt annen tilgang på godteri og ultraprosessert mat enn på 80-90 tallet Anonymkode: 4438f...6fc Hvis du leser denne, så er jeg ikke en som stapper masse sånt i matpakke på generell basis. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men mellombarer i matpakke med sjokoladetrekk, det er ok? Dette i vanlig hverdag og ikke i tursammenheng. Alle ungene har jo med seg så ekstremt mye rart som fint kan gå under betegnelsen sukker og godteri 😝Vanlig hverdag er jeg generelt for en bra matpakke, men akkurat tur dager er litt ekstra energi bare fint og hyggelig 🙄 Anonymkode: ccd37...d6b Anonymkode: ccd37...d6b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #19 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det kanskje ekstra viktig at hun ikke spiser søppelmat på skolen? Barn i dag har en helt annen tilgang på godteri og ultraprosessert mat enn på 80-90 tallet Anonymkode: 4438f...6fc Høh. Som barn og ungdom på 80-tallet gikk det mye i micro-ostesmørbrød, nudler, Toro gryteretter, kjeks hadde vi alltid tilgjengelig, brunost, HaPå og Sjokopålegg! Selvfølgelig mye hjemmelaget også, men jaggu mye ultraprosessert Anonymkode: 2de3c...d77 10 10
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #20 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sendte du med ungen en hel pakke? 2-3 stk holder neste gang. Anonymkode: 740fd...5e7 Sendte med ekstra av alt, i tilfelle noen ikke hadde og ville ha pølser eller kjeks 🙂 Anonymkode: ccd37...d6b 2 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå