Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere blitt slått av kjæresten/eks før?

Anonymkode: 125d6...5cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aldri. Og ville aldri godtatt det heller, vedkommende ville blitt anmeldt tvert.

Anonymkode: cfdcb...80c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvis du lurer på om dette er greit, er svaret nei, overhode ikke!

Ville anmeldt vedkommende og bedt om besøksforbud.

Endret av Blueberrymuffin
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja desverre… mitt første forhold. Slo meg, tok kvelertak, slo meg ned foran andre. I tillegg til den psykiske mishandlingen og manipuleringen. 
jeg var bare 17 år, og han gråt og tryglet hver gang etter noe sånt hadde skjedd og sa han skulle forandre seg. Jeg klarte heldigvis å gå til slutt, men det var vanskelig. Jeg følte meg truet, psykisk og litt fysisk fengslet

• Hjerte 2
Skrevet

Ja, og det ble ikke bedre. 

Ikke tro på noe, bare kom deg unna han så fort du kan. 

Anonymkode: 3c283...a12

• Hjerte 1
Skrevet

Var i et ekstremt voldelig forhold fra jeg var 16-21. Ble banket opp og voldtatt hver dag mens han holdt meg i fangenskap. Man blir psykisk ødelagt!  Jeg rømte flere ganger,  men kom tilbake. Trodde ikke jeg fortjente bedre. Trodde på at han angret, Trodde han elsket meg,  Trodde jeg elsket han. Ikke før han skadet sønnen vår klarte jeg å dra for siste gang. Etter det ble jeg banket opp av en annen mann jeg datet. Så ja, har blitt slått av menn. Mye. 

Anonymkode: 425e6...f93

• Hjerte 3
Skrevet

Ja, jeg har blitt slått, tatt kvelertak på og blitt voldtatt analt. Bare for å nevne noen få ting.

Lever jeg med dette i dag? Nei, min mann er en god mann som aldri ville skader meg. Det er lite gnistrende lidenskap mellom oss, men det er kameratskap, og det er trygt og godt. 

Anonymkode: 851bd...9c6

• Hjerte 2
Skrevet

Ja, det har jeg. Blitt slått mange ganger og det som verre er.

• Hjerte 1
Skrevet

Skjedde ved ett par anledninger med eksen da han ble forbanna når han drakk, i tillegg til kvelertak. 

Jeg trodde også alltid at jeg skulle gå med én gang dersom noe sånt skjedde, men var lettere sagt enn gjort. Brukte flere år på å gå fra han, nå skjønner jeg ikke hva jeg så i han. 

Anonymkode: 34606...3ce

Skrevet

Nei. Om det skulle skjedd, hadde det vært en engangshendelse og strak billett til skilsmisse. 

Anonymkode: 7315b...e91

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, klarer ikke en gang å forestille meg at en jeg bryr meg om kunne gjort noe sånt mot meg! Hadde gått på flekken!

Anonymkode: b7e95...f10

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, voldelige idioter har jeg heldigvis ikke i livet mitt.

Anonymkode: 7a622...732

Skrevet

Jeg har aldri blitt utsatt for verken psykisk eller fysisk vold i et fohold, og jeg ser ikke hvordan jeg kunne ha akseptert det, men samtidig ser jeg tall som viser at vold i hjemmet rammer alt fra høyt utdannede og ressurssterke, til folk som er sårbare og har opplevd ulike typer vold hele livet.

Skrevet

Syns stort sett menn har vært veldig forsiktig med meg mtp på fysisk vold, men har opplevd psykisk og seksuell vold.

Anonymkode: 2989d...024

Skrevet

Én gang. Han slo meg flere ganger med knytteneve, i ansikte og jeg var ikke langt fra å besvime. Det skjedde på kjøkkenet og jeg fikk tak i kniv, og jeg sverger at jeg hadde brukt den hadde han ikke sett det og rømt fra huset.

Jeg ringte min søster som fikk meg til å gå til legevakt (bl.a. 2 løse tenner) og anmelde til politiet. Jeg bodde hos henne i noen uker, hun sørget for at han ikke fikk kontakt med meg. Han skulle ikke få mulighet til å gråte og be om unnskyldning og på den måten lokke meg tilbake.

Jeg tror det er avgjørende å ikke la det skje igjen, søke hjelp med en gang. Voldsmenn  har jo stort sett samme fremgangsmåte, isolering først, så manipulering, helt til man tror at det er ens egen feil og man ikke fortjener bedre. Det som jeg ikke fatter er at informasjon er så lett tilgjenglig, likeså hjelp. Men man må tørre og den gnisten å gjøre noe med situasjonen kan dessverre ta lang tid. Noen kvinner klarer det aldri. Noen kvinner blir drept av sin mann/eks.

Anonymkode: 4d7de...ac2

Skrevet

Nei, han slo aldri, og både han selv og folk rundt så på ham som veldig snill. Men han tok kvelertak, spyttet, dyttet, sparket, låste meg ute og låste meg inne, brølte i øret mitt så jeg fikk hørselsskader osv. 

Det er ikke bare slåing som er vold. 

Anonymkode: 6e1ca...fe0

• Liker 2
Skrevet

Ja; men jeg var ikke redd. Han var derimot redd og usikker. Vi fikk ryddet opp i mye, og han har aldri slått igjen. 

Anonymkode: 6249b...01f

Skrevet

Ja, hun slo ofte. Kun et par ganger før vi giftet oss, men etter at vi giftet oss så ble det ofte. 

Anonymkode: 2a13a...d31

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...