AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 Tanken gjør meg dårlig fordi jeg vet at han ikke har endret seg. Han har ringt meg flere ganger mens han har sonet. Han har ikke truet meg eller noe i mens, det er mer sånn trygling om at jeg skal ta han tilbake. Vi bor i samme by nesten og jeg er nå drit redd for min egen sikkerthet når han slipper ut om en måned. Hva skal jeg gjøre? Jeg synes det er så latterlig at sånne voldsutovøre ikke bare kan bures inne for alltid. Sånne folk som han kan ikke rehabiliteres. Voldsmønsteret kommer de alltid til å følge. Det føles rett og slett som at systemet bare pisser på meg (offeret). Får han ble satt i fengsel måtte jeg skaffe besøksforbud mot han fordi han truet meg hele tiden og oppsøkte meg. Han brøt besøksforbudet flere ganger og ble bare satt i fengsel i et par døgn. Føles som at hele mitt liv nå i ettertid skal påvirkes av min eks. Jeg vil bare vekk fra ham. Det har nå vært slutt i 2 år, men jeg får faen enda ikke helt fred… Jeg sliter pga dette ekstremt mye med angst for hva som vil skje med meg når han er løslatt. Løsningen kunne vært å bare gå tilbake til han så jeg slipper å være redd heletiden. Men det er heller ikke aktuelt fordi da må jeg på nytt leve med hans vold, trusler, alkoholisme og mye mer. Må jeg bare flytte vekk, få ny identitet og hemmelig addresse??? Anonymkode: b2d2e...148 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Du skal i allefall ALDRI tilbake til en sånn fyr. Er nok også fare for at han blir mye verre en noen gang da siden han alt har mistet deg en gang. Hva med voldsalarm? Anonymkode: 724bf...434 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har ringt meg flere ganger mens han har sonet. Han har ikke truet meg eller noe i mens, det er mer sånn trygling om at jeg skal ta han tilbake. Du kan ikke svare når han ringer, du må blokkere fullstendig. Anonymkode: a4eda...833 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tanken gjør meg dårlig fordi jeg vet at han ikke har endret seg. Han har ringt meg flere ganger mens han har sonet. Han har ikke truet meg eller noe i mens, det er mer sånn trygling om at jeg skal ta han tilbake. Vi bor i samme by nesten og jeg er nå drit redd for min egen sikkerthet når han slipper ut om en måned. Hva skal jeg gjøre? Jeg synes det er så latterlig at sånne voldsutovøre ikke bare kan bures inne for alltid. Sånne folk som han kan ikke rehabiliteres. Voldsmønsteret kommer de alltid til å følge. Det føles rett og slett som at systemet bare pisser på meg (offeret). Får han ble satt i fengsel måtte jeg skaffe besøksforbud mot han fordi han truet meg hele tiden og oppsøkte meg. Han brøt besøksforbudet flere ganger og ble bare satt i fengsel i et par døgn. Føles som at hele mitt liv nå i ettertid skal påvirkes av min eks. Jeg vil bare vekk fra ham. Det har nå vært slutt i 2 år, men jeg får faen enda ikke helt fred… Jeg sliter pga dette ekstremt mye med angst for hva som vil skje med meg når han er løslatt. Løsningen kunne vært å bare gå tilbake til han så jeg slipper å være redd heletiden. Men det er heller ikke aktuelt fordi da må jeg på nytt leve med hans vold, trusler, alkoholisme og mye mer. Må jeg bare flytte vekk, få ny identitet og hemmelig addresse??? Anonymkode: b2d2e...148 Begynn å date og vis han at du er over han for godt, ring politiet om han prøver å ta kontakt så blir han sperret inne, til slutt må han jo forstå tegninga! Du kan flytte litt lengre unna da, samme sted bare annet hus elns så du ikke føler at du må vekk fra stedet du bor pga han, men be om at den ikke legges ut på nettet adressen du har, mobilnr osv Anonymkode: 9f323...2d5
lillevill Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må jeg bare flytte vekk, få ny identitet og hemmelig addresse??? Det er jo mange som flytter og starter nye liv da. Så hvorfor ikke, om du lever med en sånn uro som du beskriver? Du kan i det minste få bort adressen din fra internett. Jeg kjenner flere som har gjort det. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg vurdert å flytte, kanskje til et helt annet sted i landet. feks nærmere familie og bare starte et liv der.
lillevill Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Du kan skifte nummer, det er i det minste veldig lett. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #7 Skrevet 29. september 2023 Du må stålsette deg for han her vil tilbake, og av egen er faring så veit jeg at det bare blir mye mye verre om du tar han tilbake. Skaff overvåkningskamera, voldsalarm (den går til politiet og du må bare trykke så veit de at du trenger dem) Bytt lås. Ha en venn som du kan reise til eller noen du stoler på som du kan kontakte samt en krise plan dersom det skulle trenges. Men IKKE gi etter Anonymkode: f0ea0...a90
lillevill Skrevet 29. september 2023 #8 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Løsningen kunne vært å bare gå tilbake til han så jeg slipper å være redd heletiden. Men det er heller ikke aktuelt fordi da må jeg på nytt leve med hans vold, trusler, alkoholisme og mye mer. hæ? At en løsning er å gå tilbake til å bli redd for da slipper du å være redd hele tiden?🤔 1
Sara222 Skrevet 29. september 2023 #9 Skrevet 29. september 2023 lillevill skrev (55 minutter siden): hæ? At en løsning er å gå tilbake til å bli redd for da slipper du å være redd hele tiden?🤔 Dette er veldig lett å skjønne. Selvfølgelig kan det føles tryggere om du ser personen og vet hvor han er og hva slags humør han er i. Ellers blir det som å gå gjennom en mørk skog og hele tiden være redd for at noe du ikke kan se kan angripe deg når som helst. Men det spørs om det ikke er farligere å gå tilbake likevel, selv om det ikke føles slik..
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #10 Skrevet 29. september 2023 Hvorfor har du ikke lagt på når han har ringt? Anonymkode: 21f99...536
NiceOrNothing Skrevet 29. september 2023 #11 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tanken gjør meg dårlig fordi jeg vet at han ikke har endret seg. Han har ringt meg flere ganger mens han har sonet. Han har ikke truet meg eller noe i mens, det er mer sånn trygling om at jeg skal ta han tilbake. Vi bor i samme by nesten og jeg er nå drit redd for min egen sikkerthet når han slipper ut om en måned. Hva skal jeg gjøre? Jeg synes det er så latterlig at sånne voldsutovøre ikke bare kan bures inne for alltid. Sånne folk som han kan ikke rehabiliteres. Voldsmønsteret kommer de alltid til å følge. Det føles rett og slett som at systemet bare pisser på meg (offeret). Får han ble satt i fengsel måtte jeg skaffe besøksforbud mot han fordi han truet meg hele tiden og oppsøkte meg. Han brøt besøksforbudet flere ganger og ble bare satt i fengsel i et par døgn. Føles som at hele mitt liv nå i ettertid skal påvirkes av min eks. Jeg vil bare vekk fra ham. Det har nå vært slutt i 2 år, men jeg får faen enda ikke helt fred… Jeg sliter pga dette ekstremt mye med angst for hva som vil skje med meg når han er løslatt. Løsningen kunne vært å bare gå tilbake til han så jeg slipper å være redd heletiden. Men det er heller ikke aktuelt fordi da må jeg på nytt leve med hans vold, trusler, alkoholisme og mye mer. Må jeg bare flytte vekk, få ny identitet og hemmelig addresse??? Anonymkode: b2d2e...148 Du må snakke med politiet å skaffe deg et nytt kontaktforbud som trer i kraft når han slipper ut . Med deres historikk burde det være en smal sak . Du må også blokkere han , så han ikke har tilgang på deg . Umiddelbart . Hvis han er av den sorten som bryter kontaktforbud og er voldelig , be om voldsalarm .
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #12 Skrevet 29. september 2023 Du burde blokkere og skifte nummer. Slike folk gir seg ikke og han toller nok det at du fortsatt svarer som at han har et lite innpass. Venninnen min hadde en slik ex. Han ringte og trakassert både familie og venner når han ikke fikk kontakt med henne. Da vi alle blokkerte han ble det tyst og han gikk videre og plaget noen andre. Før han ble buret inne. Du bør snakke med politiet om voldsalarm og om besøksforbud Anonymkode: 356fe...9de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå