Gå til innhold

Iøynefallende klesstil og blikk. Angst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at mye av grunnen til at jeg har angst er fordi jeg har en klesstil og hårfrisyre, piercinger i ansiktet som gjør at mange rett og slett nistirrer. Gruer meg alltid til å gå inn i folkemengder. Ungdomsgjenger har det med å rope etter meg eller slenge dritt. De litt oppi åra kan se stygt på meg og riste på hodet. Men de aller aller fleste er jo snille og sier ingenting og behandler meg som en vilken som helst annen. 

Oppdaget at når jeg går mer anonymt kledd og med lue så får jeg være mer i fred. Har gjort meg opp noen tanker rundt det, om det kanskje er til det beste å bli mer grå mus. Da slipper mye av angsten taket. 

Men samtidig føles det som et svik mot meg selv og den jeg er. Trives jo helt klart best i mine vanlige klær og stilen min. Har hatt den siden jeg var i tenårene. 

Det er så lett å si til seg selv at man bare skal gi faen i hva folk tenker og sier om meg, men det er virkelig ikke lett med angst. Jeg kan si det hundre ganger og det sitter ikke. 

Hva ville du gjort? Og er det andre her med særegen stil som sliter med det samme eller har funnet en løsning? 

Anonymkode: 247aa...334

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du har to valg:

A. Akseptere at ja folk ser rart på meg fordi jeg skiller meg ut. Og smile bredt til de som titter på deg og begynne å tenke at ja jeg ser annerledes ut og ja de ser på meg. Men det er ikke meg de har et problem med, det er deres fordommer. 

B. Dempe stilen og være mer normal men på en typete måte som passer alderen din. Og smile bredt til de som titter på deg og begynne å tenke at ja jeg ser annerledes ut og ja de ser på meg. Men det er ikke meg de har et problem med, det er deres fordommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tatoveringer fra topp til tå, godt voksen dame. Er piercet også, men de synes ikke med klær på ;) 

Skiller meg ikke ut i klesveien, men mange sperrer helt klart øynene opp når de ser hva jeg har gjort. 

Jeg gir fullstendig blaffen i hva andre mener. Men det er mye enklere nå som jeg er langt over femti. 

Vær den du ønsker å være, gå med hodet hevet og gi faen i alles blikk og meninger. Stå for den du ønsker å være!

Anonymkode: 2ad90...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting fornuftig å komme med, men jeg har alltid blitt fascinert over at mange av de som "synes best" ofte har angst. Dette er noe jeg tenker på minst annenhver uke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (48 minutter siden):

Jeg har ingenting fornuftig å komme med, men jeg har alltid blitt fascinert over at mange av de som "synes best" ofte har angst. Dette er noe jeg tenker på minst annenhver uke.

Mange grå mus har også angst, og det er flest av disse.

TS, hvis blikk trigger angsten din så er det kanhende bedre å dempe litt på stilen ute, og heller slå deg løs hjemme? Ja, man skal gå kledd og være som man vil, men nei, man trenger ikke å sette seg i en ubehagelig og triggende situasjon som egentlig ikke hjelper på angsten. Da blir spørsmålet, siden du kjenner deg selv best, hva er mest komfortabelt for deg i flere ulike situasjoner, ute og hjemme? Når du vet svaret på det, da vet du hva du kan velge å gjøre fremover.

Anonymkode: 10836...45a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er en av livets mysterier. Hvorfor velger noen å gå kledd outrert når de tydeligvis hater å bli sett på?? 

Knallilla hår og svart sminke, men nåde deg om du legger merke til det! 

Anonymkode: 68434...195

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror rekkefølgen er en annen. Du er piercet etc FORDI du sliter psykisk.

Anonymkode: 2b918...036

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår ikke hva piercing har med mental helse å gjøre, det er bare stil preferanse. At jeg har ocd har ingenting med at jeg liker lilla edelstener og silkekjoler. 

Anonymkode: d2d22...47e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordommer heter dette, ikke tro;)

Anonymkode: 5fad2...0b4

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jo, men dere har veldig rett i det dere skriver. Har lenge tenkt på at dreadsene må vekk. Få tilbake min egen hårfarge. Slike ting. Bare redd for at det skal dukke opp en depresjon der, og at jeg skal angre. Men kommer ikke unna at det er godt å ikke bli glodd på og snakket stygt om. Eller enda verre, få en blitz i trynet når noen skal forevige synet av meg. Det går vel også an å tone ting litt ned uten å bli fullstendig kommunegrå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Jo, men dere har veldig rett i det dere skriver. Har lenge tenkt på at dreadsene må vekk. Få tilbake min egen hårfarge. Slike ting. Bare redd for at det skal dukke opp en depresjon der, og at jeg skal angre. Men kommer ikke unna at det er godt å ikke bli glodd på og snakket stygt om. Eller enda verre, få en blitz i trynet når noen skal forevige synet av meg. Det går vel også an å tone ting litt ned uten å bli fullstendig kommunegrå .

Dreads er harry hvis du er hvit. Sikkert derfor folk ser på deg, du prøver for hardt å være spesiell.

Anonymkode: 49790...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøv en mellomting? Kutt ut dreadsene, med vanlig hår har du mye mer valgmuligheter.

Jeg var gother. Jeg feiget ut og gikk for ordinær grå mus, riktignok finnes det fremdeles ytterst få plagg som ikke er svarte i klesskapet mitt, de er bare veldig ordinære. Det føltes litt som et svik, men jeg er jo fremdeles meg selv. Det morsomste nå er når folk på jobb eller andre som kommer litt under huden på meg får høre om interessene mine, musikksmaken osv. «OI, det hadde jeg aldri gjettet om deg!» 😂

…og, det hender jeg slår til med lakk, boots og mine ikoniske bamseører fremdeles. Da får folk stirre, og jeg fryder meg 🥰

Anonymkode: 57225...8c5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man skille seg ut så må man dessverre tåle å få blikk - og dette kommer fra ei som selv skiller seg ut, jeg kler meg kun i svart, har heavy mørk makeup, svart hår og masse piercinger samt tattoveringer. 
Jeg bestemte meg tidlig for å jobbe med å drite i andre sine blikk og meninger om mitt utseende om jeg skulle se ut som jeg ønsker - det har tatt meg maaange år å drite helt i det, men jeg klarte det til slutt. Egentlig så er det eneste som betyr noe at du selv er fornøyd med hvordan du ser ut, samtidig trenger du kanskje tid til å lære deg å leve med blikk, da er det kanskje en god idé å “dempe” stilen litt for å så øke gradvis?

Det er ikke lett dette, og jeg vet alt for godt hvor vanskelig dette kan være. Klem❤️

Anonymkode: e326f...81e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette faktisk ER årsaken til angsten din så er du jo heldig da - du kan endre stil og bli kvitt angsten. Ikke alle med angst er like heldige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...