Gå til innhold

Hvor mye er realistisk å gå ned på 6 mnd i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 2 mnd siden, og veier 15 kg mer enn før jeg ble gravid. Hadde noen kg mer enn jeg ønsker før jeg ble gravid også. Fullammer, så vil ikke gå på harde dietter siden det ikke er anbefalt.

Nå har vekta vært stabil i 4 uker, så vil tro jeg ligger i vedlikehold. Og jeg spiser MYE, rett og slett fordi jeg er veldig sulten (sikkert fordi jeg ammer og sover lite). Spiser mer til middag feks en samboer. Men også veldig mye unødvendig småspising, sjokolade osv. Spiser noe usunt som kake, sjokolade eller kjeks hver dag😳😫

Planen er å prøve å kutte ut småspisingen, sukkeret og sjokoladen, men fortsette å spise godt til måltidene. Tenker siden jeg har stabil vekt så vil sikkert det grepet hjelpe på å gå ned i vekt?

Jeg er veldig aktiv, vil tro det er det som hjelper meg med å ikke gå mer opp, for jeg ligger nok på 3000 kcal daglig. Baby vil kun sove i bæresele eller i vogn som trilles så er på bena mange timer i døgnet.

Veier nå 90 kg og vil ned 15-20 kg i første omgang. Har et ønske om å være tilbake til startvekt innen 6 mnd når jeg starter på jobb igjen. Er det realistisk? :)

Noen andre i samme situasjon? Hvor mye gikk du ned på 6 mnd? Hvilke grep gjorde du?😊

Anonymkode: 88693...b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt samme situasjon som det, men deler likevel. Mars 2023 veide jeg godt ca 94 kg etter cellegift/kreftbehandling. Da hadde jeg gått opp 12 kg, så var i utgangspunktet overvektig. Jeg har nå gått ned 25 kg til nå, 5 kg gjenstår til jeg når idealvekta. Uansett, mine tips er:

-skynd deg langsomt. Du skal ikke sulte deg, men også nyte livet.

- spis alt, men ikke alltid. Hvis det er selskap/finere middag/ annen sosial happening, så spiser jeg kake og drikker både vin og øl. I hverdagen holder jeg meg unna raske karbohydrater så godt det går.

- Jeg faster også, følger 16:8 og spiser ikke frokost, småsnacker heller ikke med mindre jeg har trent eller kjenner at blodsukkeret er farlig for omgivelsene (hehe). Ble veldig mye klokere av Marit Kolbys bok, både når det gjelder faste og hva vi spiser. 

I begynnelsen brukte jeg også MyFitnessPal til å telle kalorier. Det er veldig omstendig, men helt klart verdt det for å få en forståelse av hvor mye man mat man behøver.

Anonymkode: a204d...15b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...