Gå til innhold

Burde jeg ta dette opp med henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har littt vansker med relasjoner/tolke ting, så tenkte å høre her hva dere ville gjort i denne situasjonen. 

Vi er en gjeng på 4 stykk. Hun ene såret meg med enkelte ting og jeg har kanskje svelget litt for mange kameler oppigjennom. Til slutt satte jeg ned foten å fortalte hvordan dette føltes og oppleves, og om hun kunne ta hensyn til dette ellers ble det vanskelig å være i vennskapet. Det var ikke mye jeg ba om og innenfor normal "respekt". Det var et stort steg for min del å kunne sette grenser. Desverre er hun veldig sta og skal bestemme, vennskapet skal gå etter hennes pipe, så det ble ikke mottatt på så god måte. Jeg valgt å kutte kontakten på en hyggelig og respektfull måte. 

Ene i denne gjengen støttet meg og synes oppførselen og atferden til hun jeg kuttet kontakten med var uakseptabelt, noe ikke hun heller vil akseptere. Og vært veldig på når det kom til denne situasjonen. Disse to hadde i utgangspunktet ikke så nært vennskap.... 

I ettertid ser jeg at disse to fremstår som perlevenner på fb sånn plutselige etter jeg avsluttet vennskapet. Masse hjerter og koselige kommentarer til hverandre. Men hun sier at de ikke snakker sammen, noe jeg nå egentlig tviler litt på og skjønner ikke hvorfor hun skulle skjult fra meg. 

Jeg har vært veldig tydelig på at jeg ikke blander meg inn i deres vennskap og er bare glad for at de er venner. Det gjør meg ingenting. Men jeg stusser over at de plutselig har blitt så "kjærlige" med hverandre, i hvertfall offentlig. Og at venninnen som støttet meg har blitt mindre pratsom med meg, noe som selvsagt kan være ulike årsaker til. 

Skal jeg bare overse dette eller burde jeg ta det opp/spørre? Jeg hater sånt spill, hvis det er det, noe jeg føler det har vært litt mye av. Altså vi er voksne 😅 Jeg liker og verdsetter ærlighet i et vennskap❤️ også mye fordi jeg er dårlig på spill, ønsker å vokse som menneske i stede for å måtte tolke ting som jeg er dårlig på. 

Eller er det bare jeg som tolker situasjonen helt feil her? 

Anonymkode: 39c04...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde personlig trukket meg unna begge to om det var meg. 

Hva sier person 4 i denne situasjonen?

Anonymkode: a802e...5e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg hadde personlig trukket meg unna begge to om det var meg. 

Hva sier person 4 i denne situasjonen?

Anonymkode: a802e...5e7

Den 4. personen holder seg ganske nøytral og stille, men er nærmest hun jeg kuttet kontakten med. Jeg har aldri opplevd at hun driver med noe spill eller tull, er ganske rett frem, ærlig og snill. 

Ts

Skrevet

Ingen flere som har noen perspektiv? 

Ts

Skrevet

Hun som støttet deg har nok snakket om deg til hun andre og de har funnet tonen. 
Hun tør ikke vise til deg at de er venner. 
Hun er falsk. 
trekk deg unna de begge to sakte men sikkert. 

Anonymkode: 793ad...c19

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Rhodiola, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...