Mezzosoprena Skrevet 3. oktober 2023 #41 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 19.49): Ikke skyld på offeret. TS, Si ifra! Anonymkode: 95a9a...f8b Neida, man skal ikke skylde på offeret, men man trenger ikke å gjøre seg til mer offer enn man faktisk er da - flere av de eksemplene TS nevner har jo kun med kommunikasjon mellom andre, voksne mennesker å gjøre - ikke noe som dreier seg om TS. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #42 Del Skrevet 3. oktober 2023 1 minutt siden, Mezzosoprena said: Neida, man skal ikke skylde på offeret, men man trenger ikke å gjøre seg til mer offer enn man faktisk er da - flere av de eksemplene TS nevner har jo kun med kommunikasjon mellom andre, voksne mennesker å gjøre - ikke noe som dreier seg om TS. Å andre eksempler er uakseptabel adferd rettet mot henne, ikke velg de eksemplene bort. Anonymkode: 95a9a...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. oktober 2023 #43 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å andre eksempler er uakseptabel adferd rettet mot henne, ikke velg de eksemplene bort. Anonymkode: 95a9a...f8b Og nettopp derfor poengterte jeg at noen av eksemplene ikke var bra! Herrefred... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #44 Del Skrevet 3. oktober 2023 2 hours ago, Bacteria said: De er bare mennesker. Jeg er såå lei dette uttrykket. Man har tydeligvis ikke høye forventninger til mennesker når det brukes hver gang de feiler og gjør fæle ting mot andre. Anonymkode: 95a9a...f8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #45 Del Skrevet 3. oktober 2023 23 minutter siden, Mezzosoprena said: Og nettopp derfor poengterte jeg at noen av eksemplene ikke var bra! Herrefred... Ja i en liten bisetning også bruker du resten av tiden på å legge skylden på TS. Anonymkode: 95a9a...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. oktober 2023 #46 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja i en liten bisetning også bruker du resten av tiden på å legge skylden på TS. Anonymkode: 95a9a...f8b Ja, men da sier vi det da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 3. oktober 2023 #47 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er såå lei dette uttrykket. Man har tydeligvis ikke høye forventninger til mennesker når det brukes hver gang de feiler og gjør fæle ting mot andre. Anonymkode: 95a9a...f8b Mater med teskje: Å avreagere med å snakke om sex og om festen i helga var det jeg mente med menneskelig oppførsel. Jeg skilte mellom det og drittsekk-oppførsel direkte rettet mot ts, som jeg fordømte på det sterkeste. Vet du noe? Jeg skal ta med baksnakkingen også jeg som dypt menneskelig oppførsel. Historiker Harari mener at vi mennesker oppfant språket primært for å kunne sladre om hverandre. Helsepersonell har store krav på seg når de utøver sin profesjon overfor pasienter og pårørende. At de rølper litt på vaktrommet og snakker litt skit om håpløse pasienter og pårørende (for de finnes, utrolig nok!) må man ha litt toleranse for tenker jeg uten at en utenfra kommer inn i gruppa, sier gidameg og løper til Kvinneguiden for å klage sin nød. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 4. oktober 2023 #48 Del Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 16.17): TS her. Jeg har ikke opprettet to tråder. Jeg opprettet kun denne ene tråden for å få skrevet ut om det jeg har opplevd som jeg syns var ubehagelig og vanskelig. Det var en annen tråd, men den var fra en annen spl. student. Hvis du leser gjennom tråden her ser du at hen som opprettet den andre tråden kommenterte på denne tråden først før de selv lagde en egen tråd om sine opplevelser. Anonymkode: e81e1...031 Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #49 Del Skrevet 4. oktober 2023 Noe av det du beskriver, hørtes ikke noe hyggelig ut, mens andre ting synes jeg du overreagerer på. På min avdeling har vi veldig godt arbeidsmiljø, så jeg hører lite felles baksnakking. Men det er en egen humor og sarkasme på en slik avdeling, fordi man opplever mye hver dag. Man blir lei pasienter og kan vitse om det på avdelingen. Og folk må jo kunne snakke om det de vil, det betyr jo bare at de er veldig trygge og hverandre. Men høres ut som stedet du jobber, ikke er særlig inkluderende. Anonymkode: 120ff...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #50 Del Skrevet 5. oktober 2023 Jeg jobber selv på sykehjem. Det er nok endel plasser med slikt dårlig arbeidsmiljø. For jeg har jobber flere steder, og har møtt på ett og annet sted med lignende hendelser du beskriver. Der jeg er nå er det veldig bra arbeidsmiljø. Ingen snakk om sex. Vi bruker tiden på snakke om hvordan vi kan hjelpe beboerne best mulig. Vi er profesjonelle, noe som vi lærte å være når vi utdannet oss. Er det noe som virkelig ikke er godt nok der jeg jobber så er det at vi er alt for få hender, og har alt for mye å gjøre. Går hjem med følelsen av at jeg ikke fikk bruke det jeg kan, fordi det aldri er tid til deg. Stakkars eldre mennesker som ikke får den hjelpen de burde ha. Anonymkode: 6af74...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #51 Del Skrevet 5. oktober 2023 Det du skildrer kan finnes på alle typer arbeidsplasser. Det handler om folka og miljøet. Det har ingenting med helsesektoren å gjøre. At dette unge og umodne miljøet har klart å rotte seg sammen der er tilfeldig. I tillegg påvirkes de av hverandre i miljøet. Er ikke sikkert alle var sånn i utgangspunktet. Uansett, så har det ingenting med helsesektoren eller yrke som sykepleier å gjøre. Men mulig det handler litt om at det er et kvinnedominert yrke/miljø. Hvor bla baksnakking er et kjent fenomen. Så vil du forsøke å unngå denne type arbeidsmiljø bør du kanskje peile deg ut en arbeidsplass med flere menn;) Anonymkode: d14ff...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #52 Del Skrevet 5. oktober 2023 ER sykepleier og jobber på et medisinsk avdeling på et sykehus... Er litt sjokkert på noen av det TS har skrevet om men ikke helt overrasket. Det er så mye baksnakking at jeg ikke klarer å følge med, den ene vil ikke jobbe med den andre, den andre mener noe negativt om den andre, tar aldri slutt, MEN, uansett, så fortsetter alle sammen å jobbe sammen så noen lurer jeg på om det er en måte for folk å "lufte" sine frustrasjoner (før det går evt til avd.leder). Og det med pårørende, det forstår jeg veldig godt. Vi må fremstå høflig og åpne men når enkelte kommer med umulige spørsmål osv så blir samhandling meget utfordrende og fustrerende. Desverre så har jeg selv erfart at enkelte HFA kan være frekk mot studenter, det fikk jeg erfarer selv under praksis men ikke helt så ille som TS. Det med sex prat, osv, er fasinert at flere er så åpent om å snakke om sånne tinge med andre, da føler de seg trygge. Har opplevd enkelte sex prat men det varer ikke lenge. Jeg tror TS var veldig uheldig om å få slik, det er ikke greit i det hele tatt. Ta det som erfaring og gjerne fortelle veilederen om det. Husk at det ikke er slik overalt. Jeg er selv ikke begeistret for sykepleiestudenter og har sjelden vært kontaktspl selv men det betyr ikke at jeg skal behandle dem dårlig. Anonymkode: 08017...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 6. oktober 2023 #53 Del Skrevet 6. oktober 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå