Gå til innhold

Folk som ikke forstår seg på tid- forsinkelser

Majer

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg det er merkelig å avtale å treffes utenfor kinoen en time før filmen starter. Med mindre dere faktisk trenger en time på å kjøpe snacks, så bør dere heller avtale 15.45. Da har dere begge ekstra tid på egne ting uten å være låst til oppmøtestedet. Kanskje hun ville avtale kl 15 fordi hun opplever at du alltid kommer senere enn avtalt?

Heldigvis har alle et valg. Jeg gjør ikke avtaler med folk jeg opplever ikke respekterer min fritid. Jeg har mer enn nok av venner som kommer tidsnok, og som gir beskjed om de synes 15.10 passer bedre.

Anonymkode: 06a32...a10

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (2 timer siden):

Hvem har det verst? Den som står og venter eller den som stresser og løper for at den andre ikke skal bli sur?

Hvis man vet at man typisk blir senere enn det som er avtalt så står man fritt til å selv beregne avreise hjemme fra tidligere enn ventet. Og om man er på jobb til klokken 14 så er man fri til å slutte med å slurve tiden sin bort på hva det enn er man gjør til vanlig for å sørge for å være på avtalt sted klokken 15. 

Det er ikke greit å tenke isj det er ikke så farlig. Tenker du ikke på at den andre kanskje ønsker å tilbringe tid sammen med DEG før filmen? Om du kommer til filmlokalet 5 min før filmen begynner så kan man jo faktisk bare gå og se filmen alene.

Skjønner du?

Anonymkode: a8f9e...f50

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 timer siden):

Altså vi lever i 90 år. Da er det merkelig at noen kan bli sure for om de må vente i 10 minutter mer enn planlagt. Jeg kan ikke forstå hvorfor vi normaliserer et sånt sinne. Det er fullstendig irrasjonelt. 

Nei alle lever ikke i 90 år.

Anonymkode: a8f9e...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om alle skal holde på sånn så blir det kaotisk. De fleste har faktisk FOR LITE tid til rådighet, da skulle det bare mangle at man kommer på tiden. De 10 minuttene en person må stå og vente på deg er 10 minutter den personen kunne fått gjort unna noe som trengtes å gjøre hjemme feks. Men isteden så har denne personen stresset avgårde for å møte deg, som da tar livet med ro og kommer for sent. Da får dere heller møtes i kinostolen når filmen skal vises. 

Anonymkode: 282eb...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsentkomming er en uting, og fullstendig respektløst. Det kan skje ting på veien man ikke kan rå over, men da er det enkelt å gi beskjed i våre dager. Litt morsomt at jeg leste overskriften og trodde Majer endelig hadde skrevet jeg var enig i. Og så var det stikk motsatt, nok en gang 😅 

Men litt skuffende at overskriften ikke var "hvorfor er høyresiden så sykelig opptatt av å være presis til avtaler?"

Anonymkode: 4fe2b...2ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å komme inn til avtalt tid for legetime er utopi. Er da legen respektløs siden man kommer inn 20-30 min etter avtalt tid?

Anonymkode: d7080...84a

Ja, faktisk. Men bare på en måte. For de kan dessverre ikke beregne helt tiden, da derres jobb plan må gå i ett fordi de da skal kunne ta inn flest mulige pasienter.

Det er da viktig at alle pasientene kommer presis, så timene kan bli så presis som mulig, og så lite forsinkelser som mulig for neste pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...