AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 Saken er at han har ingen plan for hvordan dette skal gjennomføres. Vi har to barn, felles økonomi, vært sammen i over 15 år. Ingen har råd til å ta over huset alene, kanskje ikke kjøpe leilighet i skolekretsen en gang. Jeg vil vi skal kjempe oss videre, men blir møtt med likegyldighet. Situasjonen hjemme er forferdelig. Hva skal jeg gjøre?! Anonymkode: a0699...73a 11
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Man kaster i hvert fall ikke bort tid på å "kjempe videre" i et dødt forhold. Anonymkode: 9208e...ce6 32 11
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Bestill megling på fam vern kontoret og ring en veninne Anonymkode: 99eae...dac 28 3
Pappi Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Det du bør gjøre er å begynne å legge en plan for alle de utfordringene du lister opp. Det blir tøft, men bedre enn å kjempe i ett dødt forhold. 8 3
Ulven Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 Siden han ikke gjør noe må nesten du brette opp ermene og begynne prosessen selv om du ikke ønsker dette. For barna deres skyld kan dere ikke leve i dette limboet i lang tid. Det vil være veldig skadelig for dem. Så bestill megling, takst, begynn å sette opp lister, budsjett og kikk etter leiligheter. 5 3
PM75 Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Sett deg selv i praktisk-modus. Ring banken for avtale om økonomisk veiledning, få satt dato for mekling på familievernkontoret, begynn å prate om løsning på samvær. Ta tak i ting og vær aktiv. Sorgen over tapt samliv må håndteres, men det er veldig vanskelig å gjøre det mens dere bor sammen. Og du - det blir bra etter hvert! 25 4 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 30. september 2023 Dette var jeg gjennom og her er min erfaring: Ikke kjemp for forholdet, han vil ikke ha deg. Du tror du vil ha han, men du vil ikke ha en mann som ikke vil ha deg. Meklingskontor for barna. Advokat for deg. Barnebidrag. Selg hus, eiendeler fordeles. Grusomt, men her blir det som å rive av plasteret fort. Etabler deg på nytt. Prioriter deg selv og barna. Gi faen i han, han gir faen i deg Masse gode klemmer. Det blir drit tøfft, men du kommer ut av det som en sterk person og god mamma. Anonymkode: 3d462...2e4 32 10 26
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 Menn pleier å ha lyst til det ene eller andre, lever i nuet og da er plan ikke nødvendig. Han tenker nok at det ordner seg på et vis. Og at du skaper planen på veien. Huset må selges og dere må finne to små leiligheter på et sted dere har råd til å bo. Av svarene i tråden så viser det også til dette; at om dere ikke skal tape mye penger og ende dårlig så må du ha en plan. Å bare ta ting som de faller seg er et økonomisk og praktisk tapsprosjekt. Anonymkode: 6fbce...c42 2
Hjelpsom Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 On 9/29/2023 at 12:00 PM, AnonymBruker said: Saken er at han har ingen plan for hvordan dette skal gjennomføres. Vi har to barn, felles økonomi, vært sammen i over 15 år. Ingen har råd til å ta over huset alene, kanskje ikke kjøpe leilighet i skolekretsen en gang. Jeg vil vi skal kjempe oss videre, men blir møtt med likegyldighet. Situasjonen hjemme er forferdelig. Hva skal jeg gjøre?! Anonymkode: a0699...73a Har vært igjennom det samme. Tror hun hadde en plan på gjennomføring, da det virket som hun hadde alt klart på en måte. Ingen av oss har råd til å kjøpe den andre ut av huset og vi har felles lån. Vi har løst det med huset at en sitter på det og "leier" den andres del. Begge har da verdiøkningen på huset og det står som en investering for begge. Hun leier leilighet i samme skolekrets og sitter da med samme utgifter som jeg. Dette er en "god" løsning og ble gjort etter tips av en megler vi hadde på besøk for verdivurdering angående salg. Det er forferdelig med brudd når ene parten ikke på noen måte ønsker å jobbe seg gjennom problemene. Det beste du kan gjøre er å innfinne deg med situasjonen og få i gang prosessen. Ønsker ikke den andre parten å fortsette så er det ikke noe poeng å prøve å overbevise den parten, det gjør bare vondt verre og vil føre til unødvendig konflikt. 5 1 1
Andro Skrevet 30. september 2023 #10 Skrevet 30. september 2023 Du skal aldri slåss for å bli i livet til folk som ikke vil ha deg der. Planlegg livet for deg og ungene dine, uten ham. 2 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #11 Skrevet 30. september 2023 TS her…. Jeg har laget kriseplan, men jeg vil jo ikke hjelpe han ut av dette. Er så sjokkert og rasende for at han vil utsette oss for dette! Det er så ansvarsløst at jeg har ikke ord. Føler jeg lever i et mareritt uten ende… Planen min innebærer at han må flytte ut, leie seg en billig leilighet i en periode frem til vi får kontroll på situasjonen (f.eks gjennom vinteren). Barna må få bo her sammen med meg, så får han heller komme på besøk hit frem til vi får etablert oss permanent. For at jeg skal klare alle utgiftene må han betale barnebidrag + avdragsfrihet på boliglån. Jeg er redd han motsetter seg dette, han også elsker ungene våre mer en alt…. Anonymkode: a0699...73a 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #12 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her…. Jeg har laget kriseplan, men jeg vil jo ikke hjelpe han ut av dette. Er så sjokkert og rasende for at han vil utsette oss for dette! Det er så ansvarsløst at jeg har ikke ord. Føler jeg lever i et mareritt uten ende… Planen min innebærer at han må flytte ut, leie seg en billig leilighet i en periode frem til vi får kontroll på situasjonen (f.eks gjennom vinteren). Barna må få bo her sammen med meg, så får han heller komme på besøk hit frem til vi får etablert oss permanent. For at jeg skal klare alle utgiftene må han betale barnebidrag + avdragsfrihet på boliglån. Jeg er redd han motsetter seg dette, han også elsker ungene våre mer en alt…. Anonymkode: a0699...73a Enig med deg. Han satte i gang dette, hvorfor skal du organisere alt? Hadde faktisk ventet og sett hva han tenker å gjøre/bidra med. Ikke hjelp han med det. Jeg har vært igjennom det samme selv og det gikk flere måneder før jeg var på visning på leilighet. Han skulle overta huset men ikke f. om jeg gjorde noe før jeg var klar for det. Anonymkode: 08fa3...df9 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #13 Skrevet 30. september 2023 Hvorfor skal du bli sittende med huset og hvorfor bestemmer du at du skal ha barna? Det naturlige er å selge huset og at barna bor 50/50 hos hverandre. Vi lever tross alt i 2023 og ikke 1973. Anonymkode: 7578d...7e3 22 3
avent Skrevet 30. september 2023 #14 Skrevet 30. september 2023 Har han funnet en annen siden dette bare plutselig kom ut av intet ? Når menn krever skilsmisse lurer det som regel noen andre i kulissene. Dere to må sette dere sammen å du bør spørre han rett ut om hva planen hans er og hvordan dere begge skal komme dere ut av dette på en grei måte. Legg det frem på en sånn måte at det er til barnas beste at begge får en ok økonomi i etterkant og hva som er best og mest praktisk for barna. Det beste er selvsagt at dere samarbeider og blir enige for barnas skyld, før dere tropper opp på fmv kontoret. Si hva du helst vil, altså at han flytter ut frem til dere får solgt huset, har han mulighet til å flytte hjem til mor og far for en periode kan jo det være en ok og billig løsning. Men du må si at du må kreve økonomisk bistand av ham frem til dere får solgt huset. Og dere kan begynne å finne dere et permanent bosted. Vil han ikke dette så han jo helt idiot, men se ikke helt bort i fra at han flytter rett til den nye om det er det som er årsaken til skilsmissen.. 2 2
avent Skrevet 30. september 2023 #15 Skrevet 30. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal du bli sittende med huset og hvorfor bestemmer du at du skal ha barna? Det naturlige er å selge huset og at barna bor 50/50 hos hverandre. Vi lever tross alt i 2023 og ikke 1973. Anonymkode: 7578d...7e3 Det er vel bare frem til de får solgt huset og funnet seg et annet sted å bo. 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #16 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): TS her…. Jeg har laget kriseplan, men jeg vil jo ikke hjelpe han ut av dette. Er så sjokkert og rasende for at han vil utsette oss for dette! Det er så ansvarsløst at jeg har ikke ord. Føler jeg lever i et mareritt uten ende… Planen min innebærer at han må flytte ut, leie seg en billig leilighet i en periode frem til vi får kontroll på situasjonen (f.eks gjennom vinteren). Barna må få bo her sammen med meg, så får han heller komme på besøk hit frem til vi får etablert oss permanent. For at jeg skal klare alle utgiftene må han betale barnebidrag + avdragsfrihet på boliglån. Jeg er redd han motsetter seg dette, han også elsker ungene våre mer en alt…. Anonymkode: a0699...73a Glad for at du har laget en kriseplan, ts! Jeg bare lurer, siden han selv sier han vil skilles, men ikke har noen plan for hvordan han vil gjøre dette - kan det være at han sliter på en eller annen måte som gjør at han vil "vekk", og det eneste han kom på var skillsmisse? Bare for å gjøre det klart - jeg unnskylder ham absolutt ikke! Han kan ikke bare kaste ut skillsmisse og så ikke gjøre noe videre, forvente at du fikser alt. Men kan han være deprimert, syk? Om han hadde funnet en annen hadde han nok hatt en plan for å avslutte, så det tror jeg ikke det er. Det virker bare så veldig merkelig at han "vil skilles" og så bare ikke gjør noe mer for det. Har han gitt deg noen årsak for hvorfor han vil skilles? Vet du, vær uansett glad for at du nå har brukt sjokket og raseriet ditt konstruktivt for deg og ungene, da bruker du energien din på en god måte, tross så vanskelig dette er for deg. Så lenge han ikke vil delta i å planlegge noe, da tenker jeg han bør godta en slik løsning som du skisserer. Men om han ikke har gitt deg noen grunn som er sannsynlig til hvorfor han sier han vil skilles, så hadde jeg ville sett om du kan få ham i tale på akkurat det. For jeg får ikke oppførselen hans til å være logisk, han sier han vil skilles, du forteller han elsker ungene deres mer enn alt... og likevel så melder han seg helt ut etter å ha sagt at han ville skilles. Det er det ikke logikk i, derfor jeg lurer på om han kan være syk eller deprimert. Uansett - du vil greie deg ❤️ Anonymkode: b3563...dd7 1
Hmmm1 Skrevet 30. september 2023 #17 Skrevet 30. september 2023 For meg virker det som at mannen din er mer en brikke i livet ditt for å få det livet du ønsker å ha fremfor en person du ønsker å være med. Det eneste du nevner er økonomi og hvordan det skal bli å bo i en leilighet. Du virker ikke brydd over selve brudd men mer over hvordan livsstilen din må endre seg 13 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #18 Skrevet 30. september 2023 Hvis han vil skilles men ikke har en plan er det vel bare å sitte stille i båten? Han får løse det selv. Kryss fingrene for at han flytter ut, jeg ville ikke ha anstrengt meg spesielt mye for å være hyggelig framover. Anonymkode: 85432...722 4 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #19 Skrevet 30. september 2023 avent skrev (5 minutter siden): Det er vel bare frem til de får solgt huset og funnet seg et annet sted å bo. Fortsatt ingen logikk i at hun skal bli boende sammen i huset med barna og han må flytte ut i en liten leid leilighet. Eller tenker du at det er naturlig, som en liten hevn? Han vil tross alt ikke leve med dette kvinnemennesket mer. Hva vet du om hvorfor han ikke ønsker å leve med denne kvinnen mer? Det har vel sine årsaker til at han ikke ønsker å prøve å få samlivet til å fungere lenger. Kanskje hun er voldelig, men tar det ikke til seg, kanskje hun bare ser seg selv i forholdet og ikke han, kanskje hun.... osv. Synes det er humoristisk å stille seg bak en kvinne slik, uten å vite noe som helst bakgrunnen for hvorfor han ikke ønsker å leve med henne - for deretter å uttrykke sympati med hevngjerrighet som å frarøve barna og far retten til å tilbringe mest mulig tid sammen når de fortsatt er barn . #beliveallwoman Anonymkode: 7578d...7e3 6 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #20 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor skal du bli sittende med huset og hvorfor bestemmer du at du skal ha barna? Det naturlige er å selge huset og at barna bor 50/50 hos hverandre. Vi lever tross alt i 2023 og ikke 1973. Anonymkode: 7578d...7e3 Du tenker at han som avbryter forholdet skal kaste ut kone og barn? Eller han skal i tillegg beholde barna til tross for at det er han som bryter opp familien? Anonymkode: bcadd...be9 10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå