Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd plagsomme ekstyper? Eksen min tar jevnlig kontakt for å "sjekke om jeg har det bra". :frustrert:

for å gjøre en lang historie kort; Eksen min gjorde det slutt etter jeg fant ut at han var utro. Mye krangling, og et par uker etter bruddet fant han ut at han ville ha et vennskap til meg, ikke noe mer. Men jeg ga ham på båten :twisted: og sa at "som man reder så ligger man". Så jeg ba ham holde seg unna.

Etter dette har han tatt kontakt igjen for å sjekke hvor jeg er og hva jeg holder på med. Dette er veldig plagsomt ettersom jeg er interessert i en annen. Hver gang han har tatt kontakt har jeg sagt nei til ham. Jeg vil ikke ha kontakt med ham når han har gjort dette mot meg og mere til. Jeg blir kvalm bare jeg ser ham!

Hvorfor holder han på slik? Sist gang han tok kontakt tok han en spansk en og spurte hvordan jeg hadde det, og at han selv hadde tenkt å flytte hit jeg bor for å studere. Jeg var temmelig kjapp å svare at jeg hadde det kjempefint og hadde et forhold til en annen. Som svar fikk jeg at han selv hadde kjæreste, og at han måtte vurdere om han skulle studere her jeg bor eller om han likevel ble der han var nå.

Hvorfor ombestemte han seg på den måten? Det virker som om han prøvde å bli sammen igjen, men plutselig hadde han fått seg dame på to minutter...

Ikke si at det virker som om jeg savner ham, for det gjør jeg ikke.

Hele problemet er; hva kan jeg si for å få ham vekk? Jeg vil ikke si til ham jeg dater nå at eksen min fortsatt tar kontakt. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan få ham på så lang avstand som mulig? Jeg trenger virkelig ekspert-tips fra noen som kan hjelpe meg med denne eksemen av en fyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest effektive må vel være å ikke svare på tlf eller sms fra han. Hvor lenge tror han gidder holde på da?

Skrevet

Enig med vsn. Det var det jeg gjorde med min eks. Han fortsatte å ringe og skrive mail etter jeg hadde møtt han jeg nå bor sammen med, men etter jeg lot være å ta telefonen noen ganger ga han opp.

Skrevet

Eller du kan si det direkte til han - be han om å ta et hint. Dere er ikke sammen lenger, og du vil ikke ha noe med han å gjøre. Kan være ekkelt, men det er nok effektivt...

Skrevet
Eller du kan si det direkte til han - be han om å ta et hint. Dere er ikke sammen lenger, og du vil ikke ha noe med han å gjøre. Kan være ekkelt, men det er nok effektivt...

Ekkelt? Etter alt han har gjort har jeg null medfølelse med ham. Når han var så pillråtten at han ga meg skylda for at han var utro, og i tillegg gikk til hele vennegjengen sin annonserte dette, er det ikke noe som heter "å skåne eksen".

Han har holdt på siden det ble slutt. Har vurdert å skaffe meg skjult mobilnr, men han finner det garantert. Jeg har også forsøkt å si det direkte til ham at jeg ikke ønsker kontakt, men han bryr seg lite.

En positiv ting med dette er at jeg er blitt veldig kresen på hvem jeg velger. Har virkelig lært hvordan drittsekker oppfører seg. :ironi:

Gjest Jalileh
Skrevet

Var sammen med en fyr før, som etter vårt endt forhold begynte å stalke meg.

Jeg har i dag hemmelig tlf nr.

Vet ikke om dette vil hjelpe på din eks, siden han kanskje ikke er klin-kokos, men du kan jo kanskje si at hvis han ikke slutter å ringe så bytter du tlf.nr?

Skrevet

Eksen min tar også kontakt en gang i blant, noe jeg ikke setter så mye pris på, siden bruddet var veldig vondt og jeg helst vil fordrenge hele typen. I begynnelsen hadde han det med å dukke opp på utesteder han visste jeg pleide å gå på. Han ringte ei venninne av meg for å høre hvordan det gikk med dattera hennes (som var syk). Hvorfor interesserte han seg plutselig for det??? Han ringte naboen min for å få hjelp til noe. Han ringte meg for å få hjelp til noe. Han ringte på nytt på fødselsdagen sin for å bli gratulert. Plutselig meldte broren hans seg og begynte å skrive e-post til meg. (Han bodde langt borte, så vi hadde bare truffet hverandre 3-4 ganger)

Jeg aner fortsatt ikke hvorfor han gjør det. Jeg har ny kjæreste, han har enda en ny kjæreste (bruddet skyldtes delvis at han var utro).

Jeg kan ikke forestille meg at han vil ha en ny sjanse og det ville han uansett ikke ha fått.

Jeg pleier å avslutte telefonsamtalene så raskt som mulig og tar aldri selvfølgelig aldri kontakt. Det er noen måneder siden sist nå (kanskje ble han sur fordi jeg hadde glemt hvor gammel han ble???), og jeg håper det dabber av, men siden han har åpnet et firma i nærheten av hvor jeg bor, er muligheten stor til at vi treffes tilfeldig igjen. (Han bodde ikke her da vi var sammen).

Vet selv ikke hva jeg ellers kan gjøre. Bytte telefonnummer er ikke aktuelt pga jobben min.

Skrevet

Wow! Han må virkelig være en "pain in the ass".

Har vurdert en annen ting de siste dagene. Vet at eksen min respekterer faren min, så neste gang han tar kontakt skal han få lov til å "sette ham på plass".

Vet godt hvordan du har det. Det er så plagsomt at det gjør vondt inni en. Sykt når folk tar så mye kontakt som han gjorde med deg. Er litt satt ut her, vet ikke hva jeg skal si. Nå er ikke eksen min så plagsom, men det må da finnes grenser for hvor tett gutter kan være i nøtta, at de aldri tar et hint.

Håper det løser seg for deg, kjipt at du ikke kan bytte nr pga jobben.

Skrevet

Hvis du har null medfølelse overfor ham, så skjønner ikke jeg problemet. Vil du ha han til å stoppe, så si det da vel? Be han om å stikke av, si til han at du ikke vil ha noe med ham å gjøre. Ferdig med det.

Gjest den andre gjesten med plagsom ek
Skrevet

Til trådstarter:

Jeg håper at det ordner seg for deg! Mulig at det virker hvis noen andre tar en prat med ham.

Jeg går ut fra at trådstarter også har sagt at hun ikke ønsker kontakt, det har jeg gjort og det på et tidlig stadium. Jeg ba ham også om å ikke besøke det utestedet jeg var mest på (før noen nå kommer med et ramaskrik om at jeg ikke har rett til å begrense hans personlige frihet til å gå på de utestedene han vil, får jeg vel legge til at det var 4 mil fra hvor han bodde og at det er nok utesteder både der han bodde og her hvor jeg bor). En gang vi møttes der, kom han hjem til meg like etter at jeg hadde dratt og ringte på døren min i evigheter. (Jeg slapp ham ikke inn)

Ikke alle klarer å omgås med et avslag. Jeg fatter fremdeles ikke hva han egentlig vil. Kanskje er det så enkelt at han fremdeles synes jeg er en ok person og at han vil ha et slags vennskap (som ei venninne foreslo), men uansett synes jeg han bør respektere at det ikke er mitt ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...