Gå til innhold

Er det virkelig for mye å sette av 5 minutter til levering i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt startet i barnehage nå i august. Oppstart har vært trøblete og det har vært mye gråt. Jeg har på morgenen fulgt barnet inn på avdelingen, fått litt "overblikk" og forklart ungen hva de andre barna holder på med evt funnet noen spennende leker. Også har jeg sagt at nå skal barnet få leke, mens mamma må gå. Også har jeg sagt hade og gitt en god klem.

Nå de siste to dagene har de ansatte spratt opp og nesten løper mot døra når jeg kommer. Så sier de bare til barnet "nå kommer du til meg, 1-2-3". Også tar de barnet. Jeg har da selv måtte gi beskjed om at jeg må få si "hadet" til barnet før jeg går.

Jeg opplever at dette har vært mye mer negativt for barnet med mye verre gråt.

Kan noen faktisk bare si meg hvordan man skal oppføre seg som forelder i barnehage ved henting og levering???

Personlig sitter jeg igjen med en følelse om at barnet må tilpasse seg barnehagen i express-tempo, barnehagen tilpasser seg IKKE barnet på dets premisser. 

Jeg er så forbannet på systemet som er bygd slik det er. En 1-åring har faen ikke mye å gjøre 8-9 timer i en barnehage ved 1 års alder! Også skal dem ikke få si ordentlig hade på morgenen engang?  Jeg synes det er grusomt å utsette ungen for dette. 

Anonymkode: 7fb63...756

• Liker 5
  • Hjerte 12
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er så forbannet på systemet som er bygd slik det er. En 1-åring har faen ikke mye å gjøre 8-9 timer i en barnehage ved 1 års alder! Også skal dem ikke få si ordentlig hade på morgenen engang?  Jeg synes det er grusomt å utsette ungen for dette. 

Du vet barnehage ikke er obligatorisk, i hvert fall ikke i 8-9 timer! Så dette velger dere selv. 

Å trekke ut avskjed er ikke sikkert hjelper.. Men kan du ikke snakke med barnehagen? Ikke vær forbanna slik du er innlegget, det blir det ingen dialog ut av. 

Anonymkode: b4040...9db

• Liker 26
  • Nyttig 11
Skrevet

Det er du som velger å ha ungen i barnehagen i 8-9 timer, ikke barnehagen. Jeg tror du bare utsetter problemene ved å følge inn og være der. Du må stole på at de ansatte vet hva som er beste løsningen og høre på deres råd. Det er de som ser barnet. Hvis barnet absolutt ikke trives i barnehagen bør man kanskje vurdere å utsette barnehagestarten og velge redusert stilling og kontantstøtte.

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet

Dem har gitt meg beskjed at levering i barnehagen må gå fort. Dem tar gutten ut av armene før jeg får sagt hadde noen ganger. Jeg er enig med deg ts. Synes det blir for kaldt og akward jeg blir skikkelig stressa. Jeg skulle ønske dem kunne la meg gå litt rundt med han først å si skikkelig hade.

Anonymkode: 93734...1a3

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kan hende at det rett og slett er andre barn som reagerer på at du bruker lengre tid på avskjed, det er ikke sikkert at det handler om dere i det hele tatt. 

Men snakk med barnehagen så finner dere ut av det.

Anonymkode: 2f3b4...94e

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet barnehage ikke er obligatorisk, i hvert fall ikke i 8-9 timer! Så dette velger dere selv. 

Å trekke ut avskjed er ikke sikkert hjelper.. Men kan du ikke snakke med barnehagen? Ikke vær forbanna slik du er innlegget, det blir det ingen dialog ut av. 

Anonymkode: b4040...9db

Nei, men vi står i en posisjon hvor vi ikke har økonomi til å redusere stilling eller flytte for å få annen jobb. Vi har begge nesten 1 times reisevei i tillegg og ikke mulighet for å jobbe på hjemmekontor.

Men for all del. Vi har selv valgt å få barn, så vi har oss selv å takke. Men tro meg: det frister ikke til gjentakelse! Dette er virkelig veien å gå for å få oss til å føde flere barn ja.. 👍

• Liker 7
  • Hjerte 8
Skrevet

Dem har gitt meg beskjed at levering i barnehagen må gå fort. Dem tar gutten ut av armene før jeg får sagt hadde noen ganger. Jeg er enig med deg ts. Synes det blir for kaldt og akward jeg blir skikkelig stressa. Jeg skulle ønske dem kunne la meg gå litt rundt med han først å si skikkelig hade.

Du skal altså gå litt rundt med han inne på avdelingen og forstyrre de ansatte og alle de andre barna og dra ut leveringen? Aldri hørt på maken

nei 1 åringer har ikke noe i barnehage å gjøre. Men hvis du har valgt å sende han der så er det ditt ansvar å gi barnet korte dager. Å dra ut leveringen hjelper ingen. 

Og som regel slutter barna å grine med en gsng foreldre har gått. 

Anonymkode: 28b53...87b

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei, men vi står i en posisjon hvor vi ikke har økonomi til å redusere stilling eller flytte for å få annen jobb. Vi har begge nesten 1 times reisevei i tillegg og ikke mulighet for å jobbe på hjemmekontor.

Men for all del. Vi har selv valgt å få barn, så vi har oss selv å takke. Men tro meg: det frister ikke til gjentakelse! Dette er virkelig veien å gå for å få oss til å føde flere barn ja.. 👍

Da selger dere huset og flytter et billigere sted

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stemmer! 

Anonymkode: 41297...4a0

Skrevet

Og dere bør klarer at barnet ikke er mer enn 8 timer. Det løses med at en leverer og en henter. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Du skal altså gå litt rundt med han inne på avdelingen og forstyrre de ansatte og alle de andre barna og dra ut leveringen? Aldri hørt på maken

nei 1 åringer har ikke noe i barnehage å gjøre. Men hvis du har valgt å sende han der så er det ditt ansvar å gi barnet korte dager. Å dra ut leveringen hjelper ingen. 

Og som regel slutter barna å grine med en gsng foreldre har gått. 

Anonymkode: 28b53...87bh

Helsestasjon ville mitt barn skulle begynne i 8 måneders alderen. Dem gidde meg dårlig samvittighet ved å si å så du vil ikke barnets beste du ja?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helsestasjon ville mitt barn skulle begynne i 8 måneders alderen. Dem gidde meg dårlig samvittighet ved å si å så du vil ikke barnets beste du ja?

Det nekter jeg å tro på. Ingen mener at 8 mnd gamle babyer har det bedre i barnehage enn hjemme hos foreldrene. Med mindre det er noe galt hjemme hos foreldrene da..

• Liker 22
  • Nyttig 14
Skrevet

Det nekter jeg å tro på. Ingen mener at 8 mnd gamle babyer har det bedre i barnehage enn hjemme hos foreldrene. Med mindre det er noe galt hjemme hos foreldrene da..

Anonymkode: 28bjeh53...87b

Jeg lyger ikke. Det skjedde med hun jeg hadde der. Jeg nektet og hun ble faktisk sint.

• Hjerte 1
Skrevet

Dersom det har vært mye gråt og trøbbel så er min erfaring at det hjelper å ikke ha så lang overlevering. Å heller ta en kjapp avskjed pleier å være bedre for alle 😊

Anonymkode: 70d85...89f

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er fremdeles ditt valg. Du kan også velge deltidsplass og kontantstøtte.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg lyger ikke. Det skjedde med hun jeg hadde der. Jeg nektet og hun ble faktisk sint.

Men da har dette noe med DEG å gjøre og forholdene hos dere. Tro meg. Ingen mener 8 mnd gamle babyer skal i barnehage. Barnehagene tar knapt i mot babyer på denne alderen og er ikke tilrettelagt for så små. Så her må det være underliggende grunner som du ikke forteller. 

• Liker 23
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan du jo gjør før(!) du går inn i barnehagen eller inn på avdelingen...

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun sa det var fordi barnet måtte utvikle seg sosialt. Vi hadde barnet på besøk hos en på samme alder 1-2 ganger i uka og var mye rundt familie. Hun mente også det var fordi barn får det vanskeligere med å begynne i barnehagen senere. Jeg skulle bare barnet der i 3 timer. Men alikevel... jeg nektet. Barnet mitt begynte når hun var 1 år 4 måneder 4 timer dagen. Barnehagen ble også nok sjokkert.

• Liker 2
Skrevet
Blizz1 skrev (1 minutt siden):

Det kan du jo gjør før(!) du går inn i barnehagen eller inn på avdelingen...

Er ikke alltid det går når dem er på vei ut da tar dem han med engang jeg kommer inn

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da har dette noe med DEG å gjøre og forholdene hos dere. Tro meg. Ingen mener 8 mnd gamle babyer skal i barnehage. Barnehagene tar knapt i mot babyer på denne alderen og er ikke tilrettelagt for så små. Så her må det være underliggende grunner som du ikke forteller. 

Vet du hva nei. Ikke i min situasjon. Noen folk tar bare feil! Og hun skulle ikke ha jobbet der! Hun har aldri heller nevnt noe om bekymring om oss foreldre heller hun sier vi er gode foreldre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...