Gjest Danielx Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 (endret) fjernet Endret 29. september 2023 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Hva med å skaffe deg en hund. Gjerne en som egner seg til dressur og agility. Da er det lett å bli kjent med andre, lett å komme inn i positive miljøer og i tillegg må du ut hver dag. Og du har en venn som alltid vil være glad for å se deg og som vil være ved din side uansett. Anonymkode: 8af05...277
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 Hva med en hobby/ aktivitet/ kurs der du møter andre ca en gang i uka? ☺️ jeg har hatt mye glede av det. Noe koster mer enn andre ting, men f.eks. spillklubber har bare en årlig avgift på noen hundrelapper. Anonymkode: 37530...77a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Bli frivillig hos frivillighetssentralen eller røde kors eller noe sånt! Anonymkode: 7c8b8...47a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #5 Skrevet 29. september 2023 Kommunene har Frisklivssentraler hvor man kan være med på trening blant annet. Det er for mennesker med forskjellige utfordringer. Det er sosialt og man kommer seg ut. Det at man kommer seg ut og møter folk gjør mye med humøret, det samme gjør trening. Med dette følger mestringsfølelsen. Jeg tenker at det er greit om man starter forsiktig når man står i samme situasjon som deg. Jeg har stått i det samme som deg, jeg startet i det små. Da ble jeg tryggere på meg selv. Jeg lærte også at jeg har en sykdom som kan stoppe meg, hadde vanskelig for å akseptere dette. Etterhvert måtte jeg innse at det ikke var ett nederlag om jeg hadde dager hvor jeg ikke fungerte. Fra jeg startet på Frisklivssentralen har jeg brukt tid på den psykiske helsen også. Ble mer sosial igjen, frem til jeg nå har en jobb. Begynte med en dag i uken og jobbet i to timer. Etter en lang periode økter jeg til to dager, dvs at jeg jobbet fire timer i uken. Jeg har prøvd meg litt frem i forhold til hvor mye jeg har jobbet, og funnet ut at tre dager er mer enn nok. Selv om det er en liten jobb har jeg mestringsfølelse, jeg er sosial på jobb, kommer meg ut og synes faste rutiner er enklere enn det var før. Jeg føler meg nyttig, og det er godt å tjene litt ved siden av uføretrygden. Terskelen for å komme seg ut av isolasjon kan være høy - jeg synes det er supert at du vil gjøre noe med det. Du har allerede kommet deg ett steg fremover når du har funnet ut at du vil gjøre dette. Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: dec93...12b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #6 Skrevet 29. september 2023 Det å ha noe i hverdagen man går til er alfa omega for mange. Hvis ikke går man på veggen og ikke kommer seg noen plass i livet. Anbefaler deg å melde deg inn i noe som du har både energi og lyst til. Røde kors, enkelte kommuner har en kafe og/eller lignende som er frivilligbasert for uføre/mennesker med utfordringer. Hobbyer etc. Om du er kreativ, kan det være noe innen kreativt arbeid som kan være interessant? Syr du? Strikker du? Tegne/maling? Anonymkode: 53418...784
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå