Gå til innhold

Inspirasjon til klær i store størrelser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen som kan gi meg noen tips til nettsider/instagram o.l jeg kan følge som viser pluss size klær? 

Synes jeg ser mange flotte pluss size modeller på Instagram og TikTok som viser klær, men skulle gjerne hatt tips om helt «ordinære, vanlige» kvinner. Og da gjerne noen som ikke er så høy. Jeg er selv lav- 164 cm, og synes det er få lave som viser stor mote. Har blant annet sett at Aurora Hoff viser frem klær og tror ikke hun er så høy. 

For å få en noenlunde idé om hva jeg trenger inspirasjon til så kan jeg prøve å beskrive figuren min. Jeg synes det er vanskelig å kle min fasong.

Jeg har lipødem i beina og i overarmer,  og selv om jeg ønsker og skal prøve å gå ned i vekt, er det vanskelig å gjøre noe med lipødem-fettet og figuren jeg har.  

Jeg har stor underkropp- dvs leggene er litt store, store knær, store lår, hofter og rompe. Jeg kan bruke str 44/46/48 i bukser. Skjørt og kjoler litt mindre størrelser. 

Når det gjelder overkroppen så har jeg smale skuldre, litt store overarmer, smal midje. Bruker alt fra 38-42 i topper, bluser og gensere. 

Selv om jeg er mindre i overkroppen med forholdsvis smal midje, så må jeg finne jakker/ytterplagg som er store nok til at jeg klarer å lukke jakken over hoftene/baken. Noe som gjør at jeg må opp i ganske stor størrelse der også. 
Hvis noen forstår hva jeg mener…?

Er det noen som har tips om hvem jeg kan følge på nett/some for å få inspirasjon? Forventer ikke noen med Lipødem men gjerne noen som ikke er så høye.

På forhånd tusen takk, og beklager lang og knotete post.

Anonymkode: c4643...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noe av det samme med mer rumpe og lår enn overkropp. Noen jakker har glidelås i sidene, det er en fantastisk sak for oss med hofte og rumpe, jeg ønsker meg en fra Barbour, må bare spare litt først. 
Denne dama har lipødem og driver nettbutikk med klær

Har dessverre ikke Instagram-tips

Anonymkode: 8b19d...850

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klesmerket tilbyr størrelser helt opp til 3XL på enkelte plagg, men hovedsakelig ser jeg at de går opp til XL. Syns personlig at plaggene er stretchy, og har sett på Instagram at plaggene har blitt brukt hos pluss size og gravide. https://aswearenow.co/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2023 den 2.45):

Hei!

Jeg lurer på om det er noen som kan gi meg noen tips til nettsider/instagram o.l jeg kan følge som viser pluss size klær? 

Synes jeg ser mange flotte pluss size modeller på Instagram og TikTok som viser klær, men skulle gjerne hatt tips om helt «ordinære, vanlige» kvinner. Og da gjerne noen som ikke er så høy. Jeg er selv lav- 164 cm, og synes det er få lave som viser stor mote. Har blant annet sett at Aurora Hoff viser frem klær og tror ikke hun er så høy. 

For å få en noenlunde idé om hva jeg trenger inspirasjon til så kan jeg prøve å beskrive figuren min. Jeg synes det er vanskelig å kle min fasong.

Jeg har lipødem i beina og i overarmer,  og selv om jeg ønsker og skal prøve å gå ned i vekt, er det vanskelig å gjøre noe med lipødem-fettet og figuren jeg har.  

Jeg har stor underkropp- dvs leggene er litt store, store knær, store lår, hofter og rompe. Jeg kan bruke str 44/46/48 i bukser. Skjørt og kjoler litt mindre størrelser. 

Når det gjelder overkroppen så har jeg smale skuldre, litt store overarmer, smal midje. Bruker alt fra 38-42 i topper, bluser og gensere. 

Selv om jeg er mindre i overkroppen med forholdsvis smal midje, så må jeg finne jakker/ytterplagg som er store nok til at jeg klarer å lukke jakken over hoftene/baken. Noe som gjør at jeg må opp i ganske stor størrelse der også. 
Hvis noen forstår hva jeg mener…?

Er det noen som har tips om hvem jeg kan følge på nett/some for å få inspirasjon? Forventer ikke noen med Lipødem men gjerne noen som ikke er så høye.

På forhånd tusen takk, og beklager lang og knotete post.

Anonymkode: c4643...93b

spurte om omtrent det samme i sta jo🤓i mitt innlegge jeg har hatt her end stund om plus str

Anonymkode: 475b9...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...