AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #1 Skrevet 29. september 2023 Da jeg var liten fikk jeg angst som ble så alvorlig at jeg måtte bli sendt til psykolog. (Oppvekst med hovedsakelig skjult vold.) Da jeg gikk til denne psykologen klarte jeg for første gang å åpne meg for hvordan jeg hadde det hjemme. Jeg ble trygg på henne og våget å åpne meg. Jeg fortalte denne psykologen at jeg hadde blitt slått med knyttneven rett i ansiktet av min stefar. Dette tok hun veldig alvorlig og når mamma kom for å hente meg, tok psykologen min mor inn for en prat når jeg ventet på venterommet. Jeg husker jeg var kjempe redd på venterommet, fordi jeg hadde fortalt dette med stefar. Jeg forsto at dette var veldig ulovlig. Og at mamma kommer til å hate meg. Og jeg for konsekvenser etterpå. Ingen skulle få vite at stefar slo meg, det skulle glemmes. Når psykologen og min mor åpnet døren på vei ut fra kontoret, så jeg at min mor hadde skremt denne psykologen. Hun var steik forbanna og mente at jeg hadde løyet om stefar osv. Jeg så aldri denne psykologen igjen. Jeg mistet det eneste håpet mitt og måtte forsette å leve med psykisk vold. Spørsmålet mitt er om jeg kan kreve erstatning pga denne psykologen sviktet meg? Barnevernet kom ikke inn i bildet. Psykologen trodde på min mor som sa jeg løy. jeg fortalte denne psykologen at jeg ble slått. Men hørte aldri mer fra henne eller barnevernet. Psykologen sviktet, kan jeg kreve noe for dette i dag? Anonymkode: c7b3a...ec4 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #2 Skrevet 29. september 2023 Psykolog skal ikke kontakte din mor, ikke uten avtale med deg. Dette skal planlegge. i tillegg kan psyk melde til bv slik at de tår en undersøkelse. Jeg jobber i barnehage, og ved slike betroelser hvor en av foreldre slår, blir barna ofte sendt på barnehager for skikkelig avhør, da uten at foreldre vet det. Samtidig blir foreldre tatt inn på avhør hos politiet man skal aldri konfrontere en foreldre. Da blir det fornektelse, sinne og barnet ka. Få det verre hjemme. Tilliten til psykologen er også brutt Anonymkode: 679e0...26c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Psykolog skal ikke kontakte din mor, ikke uten avtale med deg. Dette skal planlegge. i tillegg kan psyk melde til bv slik at de tår en undersøkelse. Jeg jobber i barnehage, og ved slike betroelser hvor en av foreldre slår, blir barna ofte sendt på barnehager for skikkelig avhør, da uten at foreldre vet det. Samtidig blir foreldre tatt inn på avhør hos politiet man skal aldri konfrontere en foreldre. Da blir det fornektelse, sinne og barnet ka. Få det verre hjemme. Tilliten til psykologen er også brutt Anonymkode: 679e0...26c Ja. Jeg glemmer det aldri. Det var så vondt og jeg gruer meg til straffen og konsekvensene. Jeg har KPTSD og tatt skade av dette i voksen alder. Kan jeg kreve erstatning fra kommunen i dette tilfellet pga denne psykologen? Hvordan går jeg såfall fram? Anonymkode: c7b3a...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå