Gå til innhold

Abortere etter mifegyn? Rier som har tatt seg opp. Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk mifegyn tidlig på onsdag. Har hatt litt mensenmurringer og ekstra kvalme. Smertene tok seg opp torsdag ettermiddag, og har blitt verre frem til nå klokka 02. 

Nå i natt har det blitt kraftigere rier som kommer i intervaller på 5-10 minutter mellom. Så gir det seg helt før det kommer på igjen. Istad skjedde det noe, og plutselig merka jeg det slapp og jeg begynte å blø gjennom når jeg lå på senga, tok bare noen sekunder. Rakk ikke komme meg på do. Var på do igjen nå og kom ut en ganske stor klump med koagulert blod, på størrelse med en fersken. Men det var bare blod ikke morkake.. drev å rørte litt rundt i doskåla med en pinne for å dobbeltsjekke

Virker det som aborten er i gang etter mifegyn bare? Er det noen som opplevde det, og hvordan utartet det seg? Vet ikke om jeg da bør vente med cytotec til morgenen som jeg skulle, eller om jeg bør ta de nå. Har ganske vondt allerede, og håper egentlig aborten er i gang.. Tror det ettersom det er rier og gir seg i noen minutter av gangen.

Dere som aborterte av mifegyn, men alikevel tok cytotec også. Fikk dere da smerter når dere tok cytotec? Er så fælt å få to runder med smerter...

Håper på svar selvom det er sent..

Anonymkode: 05f2e...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor mange uker?

Anonymkode: 89fd3...7ef

8 uker ca.

Har blødd veldig veldig mye koagulert blod, og smertene kommer og går fortsatt. Har ikke sett noe fosteranlegg eller morkake enda, så er nok ikke ferdig. Holdt på å svime av istad, men er veldig trøtt og sliten, samt smerter og blødninger så det et vel forståelig.

Burde vel ringe gyn på sykehuset snart for å høre hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

8 uker ca.

Har blødd veldig veldig mye koagulert blod, og smertene kommer og går fortsatt. Har ikke sett noe fosteranlegg eller morkake enda, så er nok ikke ferdig. Holdt på å svime av istad, men er veldig trøtt og sliten, samt smerter og blødninger så det et vel forståelig.

Du skriver at du så en stor klump, det kan være både embryo (ikke foster) og morkake.  Alt er veldig smått på den tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skriver at du så en stor klump, det kan være både embryo (ikke foster) og morkake.  Alt er veldig smått på den tiden

Jeg har tatt abort før hjemme i uke 7, og da var morkake veldig tydelig. Er nok enda mer tydelig i uke 8. Men jeg har fortsatt takvise rier.. ikke like vonde men fortsatt.. så tror ikke jeg er ferdig..morkaka er jo gjerne annen konsistens.. har studert alt som har kommet ut og ikke sett noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut å ringe sykehuset dersom du blør veldig mye og holder på å svime av. ❤️

Anonymkode: cbb30...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk mifegyn tidlig på onsdag. Har hatt litt mensenmurringer og ekstra kvalme. Smertene tok seg opp torsdag ettermiddag, og har blitt verre frem til nå klokka 02. 

Nå i natt har det blitt kraftigere rier som kommer i intervaller på 5-10 minutter mellom. Så gir det seg helt før det kommer på igjen. Istad skjedde det noe, og plutselig merka jeg det slapp og jeg begynte å blø gjennom når jeg lå på senga, tok bare noen sekunder. Rakk ikke komme meg på do. Var på do igjen nå og kom ut en ganske stor klump med koagulert blod, på størrelse med en fersken. Men det var bare blod ikke morkake.. drev å rørte litt rundt i doskåla med en pinne for å dobbeltsjekke

Virker det som aborten er i gang etter mifegyn bare? Er det noen som opplevde det, og hvordan utartet det seg? Vet ikke om jeg da bør vente med cytotec til morgenen som jeg skulle, eller om jeg bør ta de nå. Har ganske vondt allerede, og håper egentlig aborten er i gang.. Tror det ettersom det er rier og gir seg i noen minutter av gangen.

Dere som aborterte av mifegyn, men alikevel tok cytotec også. Fikk dere da smerter når dere tok cytotec? Er så fælt å få to runder med smerter...

Håper på svar selvom det er sent..

Sist MA for meg så startet prosessen etter å "bare" ha tatt Mifegyn. Skulle ta Cytotec likevel..  Men hør med sykehuset likevel om du har mulighet. Hvordan de velger å gjøre ting varierer så veldig rundtomkring i landet og fra lege til lege. ❤️   

Skal i gang med ny runde selv i dag ❤️

Anonymkode: 7a234...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

8 uker ca.

Hvis du holder på å svine av så må du ringe sykehuset 

Anonymkode: c0d4e...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sist MA for meg så startet prosessen etter å "bare" ha tatt Mifegyn. Skulle ta Cytotec likevel..  Men hør med sykehuset likevel om du har mulighet. Hvordan de velger å gjøre ting varierer så veldig rundtomkring i landet og fra lege til lege. ❤️   

Skal i gang med ny runde selv i dag ❤️

Ringte dem nå og de sa det samme til meg❤️De ba meg alikevel ta cytotec og fortsette som planlagt for å være sikker på at alt kommer ut❤️Fikk du ut alt etter mifegyn og cytotec? Hvor langt var du på vei?

Har så frykt for utskraping siden jeg nekter narkose😅🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du holder på å svine av så må du ringe sykehuset 

Anonymkode: c0d4e...325

Jeg er ekstremt sulten pga graviditetshormonene, så føler jeg har et høl i magen kontant. Tror jeg har litt lavt blodtrykk også pga graviditeten. Jeg har ikke mistet alle symptomer til tross for MA. I tillegg er jeg veldig trøtt og sliten etter 12t med gode smerter nå.. Tror nok det er derfor jeg nesten svimte av, gikk over så fort jeg la meg nedpå.

Jeg blør ingenting omtrent når jeg ligger i senga her, det kommer bare klumper og en del blod når jeg skal på do. Har jernmangel fra før så tror det kanskje kan være derfor også.. Tenker å sove et par timer for å hente meg inn litt, og så ta cytotec og smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ringte dem nå og de sa det samme til meg❤️De ba meg alikevel ta cytotec og fortsette som planlagt for å være sikker på at alt kommer ut❤️Fikk du ut alt etter mifegyn og cytotec? Hvor langt var du på vei?

Har så frykt for utskraping siden jeg nekter narkose😅🫢

Var 8+3 sist gang og fikk alt ut. 

Siden prosessen startet av seg selv sist etter kun mifegyn, fikk jeg beskjed om at det kunne skje denne gangen også, men ikke nødvendigvis. Så får vente å se hva som skjer denne gangen. ❤️ Tatt Mifegyn i dag, cytotec i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte oppdatere til folk som kanskje i fremtiden finner tråden og har det likt. Svimmelheten ga seg når jeg spiste noen brødskiver, var helt utmattet, men føler meg grei nå.

Takk for svar dere som svarte meg her, ble litt engstelig inatt/idag. Smertene ga seg ganske fort på morgenen. Tok Cytotec klokka 13:30 ish idag, og ble liggende i 2t før jeg gikk på do. Tok kun 1 paracet, så har totalt tatt 2 paracet siste 17t. Var mye vondere sist men tror det var bedre denne gangen fordi aborten kom igang av bare mifegyn.. selvom jeg trengte cytotec for å få ut fosterannlegg og morkake. Kom først en del koagulert blod, men så gikk jeg 20m og kjente plutselig at noe "slapp".. det var embryo. Tok bare 10 minutter på badet før jeg merket noe mer kom og det var morkaka (kjenner igjen morkaka godt fra sist gang). Blør en del såklart, men regner med det gir seg litt når effekten av cytotec går ut. Er bare 3t siden jeg tok den. Gikk i grunn veldig raskt. Nå blir det jerntabletter fremover, da jeg har jernmangel fra før! Føler meg alt i alt mye bedre nå enn inatt og imorges.. hjalp nok å spise litt.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var 8+3 sist gang og fikk alt ut. 

Siden prosessen startet av seg selv sist etter kun mifegyn, fikk jeg beskjed om at det kunne skje denne gangen også, men ikke nødvendigvis. Så får vente å se hva som skjer denne gangen. ❤️ Tatt Mifegyn i dag, cytotec i morgen. 

Masse lykke til❤️Jeg er så og si ferdig nå, alt annlegg har kommet ut hos meg nå, så håper på at smertene gir seg snart. Vondt å se fosteret, men det var heldigvis ikke så utviklet.. Jeg var ganske heldig denne gangen, trengte bare 1 paracet nå når jeg tok cytotec, sikkert fordi mifegyn tok det meste på forhånd. Ble liggende i 2t, og så kom alt annlegg ut halvtimen deretter. Håper det går like lett for deg❤️ 

Jeg tok provosert abort når jeg var 17år, og da reagerte jeg ingenting på mifegyn, og tok vel 6t før jeg kunne dra hjem. Hadde en MA ifjor hvor jeg ikke reagerte heller.. bare litt spotting. Men denne gangen derimot så starta det av mifegyn, får håpe du kanskje får start på det du også, det hjalp ihvertfall på smertene mine at ikke alt kom med cytotec❤️Håper det går lett for deg, abort er så grusomt å gå gjennom uansett om det er provosert eller SA/MA.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...