Gå til innhold

Fasettleddartrose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ei 30 år gammel dame som har artrose i korsrygg. Jeg sliter ekstremt mye med smerter gjennom hele døgnet og ingen smertestillende medisiner funker. Trening er vanskelig å gjennomføre da det er så ekstremt vondt (jeg får mer smerter av trening og bevegelse)

Jeg har levd med disse smerte ihvertfall siste 5 årene og legen gjør absolutt ingenting for å hjelpe meg.

Jeg var sykemeldt i 1 år og måtte over på arbeidsavklaringspenger og nå mener legen det er på tide å søke ufør. Noe jeg absolutt ikke ønsker. Jeg elsker å være i jobb og liker å kjenne på at jeg bidrar i samfunnet. Så mitt mål er heller å bli mest mulig smertefri slik at jeg kan komme meg tilbake i jobb. (Jeg er utdannet sykepleier) 

Men tilbake til det som feiler meg.. jeg har som sagt artrose i korsrygg, nærmere bestemt fasettleddartrose. Men jeg kjenner ingen andre som har dette og håper derfor  at jeg kan treffe noen her inne.

Vil gjerne høre hvordan dere har det, hva hjelper for dere osv?

Anonymkode: 01dbb...206

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt hva det jeg har heter, men det som hjalp meg med sterke korsryggsmerter var å gå i fysioterapi. Da fikk jeg hjelp til å trene (med bla. Redcord) slik at det ikke gjorde vondt. Jeg ville nok heller ikke greid å trene hvis det ikke var for dette, det gjorde rett og slett for vondt. Ble bra igjen etter ca. ett år. Må fortsatt trene hjemme for å ikke få vondt igjen. Anbefaler også svømming/bassengtrening.

Anonymkode: 71f3a...b54

Skrevet

Hvis du googler 

facet arthritis vitamin d deficiency

er det bare å begynne og lese. Denne informasjonen finnes ikke på norsk, men Google Translate oversetter helt gratis fra engelsk til norsk. Her på berget kalles denne informasjonen "alternativ" fordi den ikke handler om kostbare legemidler, men hva gjør det hvis informasjonen gir deg mulighet til å bli smertefri?

Anonymkode: 0def4...229

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...