AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #1 Del Skrevet 28. september 2023 Bruker du blazer? Er det veldig varmt og klamt å gå i? Jeg prøvde i klesbutikken og jeg synes det var varmt og klamt. Kjøpte den ikke. Men er usikker på om jeg skal dra tilbake å kjøpe den. Men det stod at det ikke kan vaskes. Hva gjør men da? Hvordan får man bort lukt? Hva om det blir flekker på den? Kan ikke sende den til rens hver gang. Må man stryke de ofte? Anonymkode: 78697...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. september 2023 #2 Del Skrevet 29. september 2023 Jeg bruker blazer en del, og bruker stort sett kun tynne, kortermede topper/t-skjorter under, ellers kan det fort bli litt varmt Det kommer også an på stoffet - ull blir fort varmt, og er det en stor andel av syntetisk materiale i jakken, kan den også bli litt klam. Det går an å finne blazere som kan vaskes, da må de gjerne strykes etterpå. Ellers holder det gjerne å lufte blazeren godt for å få vekk lukt, og det finnes mange måter å fjerne flekker på uten å vaske den. Dersom du velger en blazer som ikke kan vaskes, bør du nok levere den til rens et par ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #3 Del Skrevet 29. september 2023 Jeg bruker det masse. Har mange forskjellige i ulike stoffer og farger. Bruker det som jakke om sommeren og inne som en del lav et antrekk om vinteren. Bruker den jo ikke rett på kroppen, så trengs sjelden å vaskes. Når det må gjøres tar jeg den på skånvask alene i maskinen. At det står at den ikke kan vaskes er som oftest for at pressene på kragen ikke skal bli stygg. Anonymkode: bc3eb...b99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #4 Del Skrevet 29. september 2023 Jeg bruker det veldig mye, både på jobb og ellers. På jobb bruker jeg ulike blazere hele året. Utrolig hvordan en blazer kan "kle opp" et antrekk. Anonymkode: 35e43...357 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #5 Del Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 22.12): Bruker du blazer? Er det veldig varmt og klamt å gå i? Jeg prøvde i klesbutikken og jeg synes det var varmt og klamt. Kjøpte den ikke. Men er usikker på om jeg skal dra tilbake å kjøpe den. Men det stod at det ikke kan vaskes. Hva gjør men da? Hvordan får man bort lukt? Hva om det blir flekker på den? Kan ikke sende den til rens hver gang. Må man stryke de ofte? Anonymkode: 78697...86d vanskelig å svare på disse spørsmålene uten å vite hvilket materiale du snakker om. Hvis det er lin, må du kanskje stryke den ofte, hvis det er ull trenger du neppe å stryke den i det hele tatt. Generelt så går det jo an å fjerne mange flekker ved å børste dem bort når de er tørre. Det er jo også mulig at den tåler lokal flekkfjerning, men det kommer jo veldig an på stoffet. Lukt får du bort ved å lufte den, og så har du jo alltid noe under, så den blir jo ikke svett. Anonymkode: 0e1b7...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #6 Del Skrevet 30. september 2023 Noen som har tips til en fin klassisk blazer som ikke har polyester e.l. i foret? At den heller har f.eks. viskose? Hjelper liksom ikke med kvalitetsmateriale utenpå når det som er inntil huden er sånn klamt stoff. Anonymkode: c2a64...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen som har tips til en fin klassisk blazer som ikke har polyester e.l. i foret? At den heller har f.eks. viskose? Hjelper liksom ikke med kvalitetsmateriale utenpå når det som er inntil huden er sånn klamt stoff. Anonymkode: c2a64...e87 Har en blazer fra Theory med cupro som fôr. Det er muligens noe bedre enn polyester? Anonymkode: cfed3...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå