Gå til innhold

Er dette grunn nok til å gå? Økonomiske prioriteringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift og har vært det i flere år.

Vi har gått på en økonomisk smell og står nå med en gjeld på 360.000 som vi kan betale ned over tid med enormt renter (ca 12%) .

Mannen eier en entusiastbil, altså en sjelden sak. Han har fått bud på den på 230.000,- men han vil ikke selge den fordi han da trolig ikke vil få tak i samme bil igjen.

Selges bilen kan de siste 130.000 bakes inn i boliglånet, evt det blir uansett enklere å betale ned og mindre renter totalt.

Vi har snakket, jeg har grått, jeg har vært sint, skuffet, oppgitt, lei meg, men bilen blir altså... Jeg lurer på om jeg bare skal gå istedet....

Anonymkode: 94314...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hvorfor dere sitter med gjelden? Umulig å svare på før du forteller bakgrunnen for gjelden

Anonymkode: ea7c2...985

• Nyttig 2
Skrevet

God nok grunn? Ifølge hvem? Han? Omgangskretsen deres? Svigermor? KG? Du trenger ikke å være sammen med han hvis du ikke vil. Om det så er fordi han smatter eller du er hypp på naboen eller du ikke liker at han har fått litt rynker.

Anonymkode: fc778...83e

Skrevet

Men hva skjer om du går da?

Kan dere da selge huset og bli kvitt all gjeld?

For all gjeld som er igjen når huset er solgt (så sant huset og huslånet er inngått sammen) er jo da fortsatt felles og må deles på 2. Om han eide bilen før inngått ekteskap så er vel den fortsatt hans, og trenger fortsatt ikke bli solgt for å dekke felles gjeld.

• Liker 1
Skrevet

Han elsker tydeligvis bilen høyere enn deg.  Selg huset, kvitt deg med gjeld og la han sitte der med sin kjære bil! 

Anonymkode: e0979...0d0

Skrevet

Har dere kun 360 000 i gjeld? Eller kommer dette i tillegg til boliglån og studielån osv?

Anonymkode: 91004...815

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...