Kjempeliten Skrevet 28. september 2023 #1 Skrevet 28. september 2023 Har et nesten fullt beger med rømme, og et nesten fullt beger med yoghurt naturell som jeg må få brukt opp. Noen forslag til middagsretter? Trenger ikke være en rett hvor jeg bruker både yoghurten og rømmen samtidig altså. Det kan være to separate retter. Vi får besøk til helga, så kan godt være noe litt fancy:)
Gjest Goldenretriever Skrevet 28. september 2023 #2 Skrevet 28. september 2023 Rømme kan gå i en viltgryte, eller som tilbehør til laks. Yoghurt i en tzatizki eller indisk, for eksempel? Prøv eventuelt et Google-søk på «oppskrift rømme» el. Det pleier å redde meg😊
Kinder Skrevet 28. september 2023 #3 Skrevet 28. september 2023 Du kan jo servere grønnsaker og dipp som snacks. Hvordan du kan bruke det i matlaging kommer helt an på hvilken type rømme du har. Er det seterrømme kan den brukes i det meste, og er kjempegodt i gryter og supper, mens en type lettrømme ville jeg ikke brukt i varme retter. Da ville jeg satset på en kald saus eller dressing. Yoghurt naturell kan brukes som marinade, feks så kan du lage butter chicken. Også kan du lage hjemmelagd nanbrød om du fremdeles har yoghurt igjen.
Brunhilde Skrevet 29. september 2023 #4 Skrevet 29. september 2023 Jeg sier som @Kinder, bruk yoghurten til marinade og nanbrød. Jeg liker tikka masala godt og med hjemmelagde nanbrød blir det nesten et festmåltid. Nanbrød er fine å fryse også, så du kan godt lage endel når du først setter i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå